Page Index Toggle Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Testy S3 Savage (Read 7928 times)
kazeobi
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 3345
Location: Warszawa
Joined: 14. Jan 2017
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #135 - 22. Feb 2019 at 16:31
 
Trick z datą załawił sprawę Smiley
Okazało się też, że miałem 1250 mhz na cpu tylko, bo FSB było ustawione na 100... zmieniłem na 133 i plus OC Savage. Pierwsze trzy testy - 133 Mhz, dalsze - 140 i 160, czyli tyle ile pasek powerstripa pozwolił Smiley
  

rev_3_bios_190_oc_cl2.png ( 30 KB | 11 Downloads )
rev_3_bios_190__cl2_oc_140_160.png ( 23 KB | 7 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #136 - 02. Mar 2019 at 17:54
 
Małe zamknięcie postu #104 ze strony nr 7

Ten sam sprzęt, tym razem chip podkręcony do 150 MHz, Pstrip3 pozwala na dużo więcej ale max to 154 MHz. Pamięci ustawione na CL2. Szału nie ma Tongue
  

150-147-cl-2.jpg ( 132 KB | 5 Downloads )
1_086.jpg ( 243 KB | 11 Downloads )
2_071.jpg ( 77 KB | 8 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #137 - 12. Jun 2019 at 22:12
 
Dziś rano odebrałem Savage 2000 i resztę gratów z paczkomatu, po powrocie do domu od razu wziąłem się za testy. Chciałem sprawdzić niemal wszystkie sterowniki więc od 10 do 16 leciały tylko 3dmarki i quake3 Smiley Pod koniec system nie chciał się już ładować więc wypadało strzelić formata... i zapomniałem skopiować wyniki Cry Cały dzień poszedł na marne więc dziś bez tabelek i fps'ów tylko opiszę co pamiętam.

Sprawdzałem sterowniki od diamonda jak i od S3, najstarsze to 9.01.09 najnowsze 9.51.17. W 3Dm99 nie ma większej różnicy, +/- 100 punktów w 640x480 (ok 7400 pkt), w 1280x1024 (ok 4000 pkt) różnica jest zbyt mała by mówić że istnieje Wink Podobnie jest w Q3, zazwyczaj ok 102 fps w Normal i ok 70 w High Quality. Włączenie TnL w Quake3 powoduje różne anomalie oraz spory spadek fps'ów. W grach Direct3D np. Evolva, UT w rozdzielczości 1024x768 zauważyłem lagowanie kursora, reagował parę sekund po ruchu. W niższych rozdzielczościach nie było takiego bajeru a w innych API w ogóle. Włączenie "sideband" w PowerStrip nie przyniosło efektu w Q3 w normal, ale w high quality przyspieszenie wyniosło ok 10%

Jedna uwaga:
Najnowsze sterowniki od S3 tj. 9.51.17 wyłączają jeden potok. 3Dm99 leci ostro w dół. Q3 w normal bez różnicy ale w high quality jest dużo słabiej. Nie pamiętam jak to było w UT. Postaram się jutro przebrnąć jeszcze raz przez to wszytko i niczego nie skasować Wink
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #138 - 13. Jun 2019 at 18:54
 
Hejka Smiley Na warsztat wziąłem tylko sterowniki 9.51.14 oraz 9.51.17 ponieważ jest gorąco a mi skończył się zapas zimnego piwka Wink Poniżej wyniki benchmarków z 3dm99 oraz gierek które można sprawdzić na wersjach demo. Oc chipa skończyłem na 140 mhz ponieważ przy 150 była zwiecha i nie chciało mi się bić o parę mhz, kręcić pamięci powyżej 175 mhz też mi się nie chciało Tongue

3Dmark99:
                    9.15.14 / 9.51.17
640x480            7308 / 4997
800x600            7414 / 5003
1024x768           5985 / 4707
1280x1024         4003 / 3263
OC 125/166        4141
OC 140/166        4425
OC 140/175        4456

Jak widać kręcenie pamięci tutaj nie przynosi większych korzyści w przeciwieństwie do OC chipa. Teraz pomyślałem że brakuje testu 140/143 ale od czego jest jutro xD

Expendable demo
                    9.15.14 / 9.51.17
640x480            57,7 / 58
800x600            60,6 / 51,7
1024x768             42 / 47
1280x1024           32 / 32,8

Niemal bez różnicy, ten wynik w 800x600 przy najnowszych sterownikach to jakaś pomyłka. Minimalne i maksymalne fps'y we wszystkich rozdziałkach są niemal identyczne. Musiał dysk chrupnąć albo cuś :Smiley

Turok 2 demo
                    9.15.14 / 9.51.17
640x480            84,6 / 85,3
800x600            83,7 / 81,2
1024x768           63,1 / 62,6
1280x1024         38,7 / 38,6

Quake 3 demo 1.11
                    9.15.14 / 9.51.17
Fast                116,4 / 116,7
Normal             102,4 / 102,6
High-800           70,5 / 64,6
High-1024          45,7 / 40,6
High 1280          26,5 / 23,2
OC 125/166        -//-
OC 140/166        27,3
OC 140/175        28,4

Tu już widać spadek mocy w trybie high quality. OC przyniosło całe 2wie klatki Grin

Podsumowując. Najnowsze stery to padaka, wieszają 3dmark 2000 i 2001 które działają na starszych i masę gierek. Tu chciałem sprawdzić jak to jest z tym blokowaniem jednego z potoków ponieważ gry mówią co innego. Co do Q3 to może inny OpenGL jest winny bo obsługuje coś czego starszy nie hyca
  
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #139 - 13. Jun 2019 at 19:02
 
To w sumie jeśli dobrze patrzę poziom gdzieś V3 3000?
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #140 - 13. Jun 2019 at 19:25
 
Mogę porównać tylko wyniki 3dm99 ale na przykładzie V3 2000 bo innych nie mam. Pierwsza kolumna s2000 druga V3:

7308 - 6610
7414 - 5572
5985 - 3927
4003 - 2426

Dziwnie wygląda też fillrate i fillrate z multiteksturowaniem pomimo różnych konfiguracji. Voodoo3 jest 2x1 a savage 2x2. S3 chyba po raz kolejny coś naściemniało :Smiley

V3  - 135/264 Mtexels/s przy 143 MHz
V3  - 120/230 Mtexels/s przy 125 MHz
S2k - 120/240 Mtexels/s przy 125 MHz
S2k - 137/275 Mtexels/s przy 140 MHz
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #141 - 17. Jun 2019 at 17:35
 
Małe porównanie wyników w 3Dm99 na dwóch ostatnich wersjach sterowników. Takie coś za coś Smiley
  

s2000_001.jpg ( 200 KB | 9 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
3dfx Friends
*****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3264
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #142 - 17. Jun 2019 at 17:44
 
Wychodzi na to, że jednak S2000 jest istotnie szybsze, mogą to być okolice V3 3500.

A pomiędzy sterownikami widać jakieś różnice w obrazie?
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #143 - 17. Jun 2019 at 18:26
 
Do porównania mam tylko screen z testu FPS, RACE jest identyczny dla obu wersji sterownika, ten sam bug z chmurami widocznymi przez wieżowce Smiley
  

9_51_14.jpg ( 198 KB | 4 Downloads )
9_51_17.jpg ( 192 KB | 4 Downloads )
race.jpg ( 223 KB | 6 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #144 - 16. Sep 2019 at 21:23
 
Siema, dokładam małe testy karty z chipem 397 Pro czyli Diamond S520 z 8MB pamięci na 32-bitowej szynie xD Taktowana jest 100 MHz dla chipa i 125 MHz dla pamięci. Istnieje jeszcze jedna wersja modelu S520 oparta na chipie 394 LT, również posiadająca 8MB ram, taktowana jednak 110/110 z szyną pamięci 64-bit

W 3Dmarku99 w 1024x768x16 LT wbija 2431 pkt natomiast Pro tylko 1644 Smiley

Wynik Q3:
fastest     - 65.7
fast         - 53.6
normal     - 38.7
high         - 13.4

Wynik Turok 2:
640x480     - 40.9
800x600     - 30
1024x768   - 17.7

Znakomita większość gierek które sprawdzałem pozwalały na spokojną grę 2 800x600 ale messiah dawał radę w 1024x768 Shocked W UT sprawdzałem tylko MeTal. Z wydajnością nie ma tragedii w porównaniu z większą pamięcią i szerszą szyną ale i tak słabsze są tylko modele PCI Smiley Fajna rakieta
  

3dm_001.jpg ( 242 KB | 8 Downloads )
UT_800.jpg ( 159 KB | 3 Downloads )
UT_1024.jpg ( 245 KB | 2 Downloads )
turok.jpg ( 328 KB | 1 Download )
messiah.jpg ( 270 KB | 2 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #145 - 16. Sep 2019 at 23:51
 
Eee to podejrzanie ładnie zasuwa jak na 32bit szynę!
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #146 - 17. Sep 2019 at 00:07
 
dlaczego nie robisz testow 3D99 na ustawieniach poczatkowych, czyli 800x600x16 ? byloby latwiej porownac

na tym twoim S4pro 32b z roku 2001 masz wygrawerowane 143 ? trzeba pod swiatlem poruszac,zeby kat zlapac do odczytu,
mam taki grawer na jednej karcie, a na drugiej nie pamietam i nie chce mi sie zrywac radiatora,zeby sprawdzic,
na tej z grawerem rdzen chodzi na 110 lub 130 ,bo program troche sie mota i nie jestem pewny,czy to jest 130/110 czy 110/130 (raczej pamieci 130 ,bo to SGRAM 6ns , a radiator na rdzeniu lichy)

moglbys mi podeslac sterowniki  9.51.14  do S2k ? uzywalem tych z paczki do S3 z czasow DeltaChrome, a wiec do S2k zawieraly pewnie najnowsze jakie wyszly i szczerze mowiac bylem bardzo zawiedziony, bo CS 1.6 byl niegrywalny,
chociaz na DeltaChrome tez byla kicha w CSie, wiec to moze jakis grubszy problem,
ale chcialbym miec jakies szybkie, sprawdzone sterowniki do S2k



Neo wrote on 16. Sep 2019 at 23:51:
Eee to podejrzanie ładnie zasuwa jak na 32bit szynę!

jak podejrzanie wysokie ? powiedzialbym,ze raczej niskie,bo  przeciez osiaga 2/3 wydajnosci na przepustowosci pamieci wiekszej niz 1/2,
taki GT1030 DDR4 ma wzgledem DDR5 przepustowosc obcieta do 1/3 ,a osiaga wyniki w grach 1/2-2/3
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #147 - 17. Sep 2019 at 10:03
 
Właśnie te pamięci chodzą poniżej 50% przeciętnego Savage4. Normalnie jest 125/143 w no-name'ach. Dziwię się, bo te wyniki wyglądają bardziej na TNT2 M64 niż 32bitowego kastrata.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1062
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #148 - 17. Sep 2019 at 11:35
 
takiego normalnego PRO tak, ale tu masz wyniki dla 110/110 64b i 110/125 32b  i do tego sie odnioslem
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #149 - 17. Sep 2019 at 12:10
 
KGB wrote on 17. Sep 2019 at 00:07:
dlaczego nie robisz testow 3D99 na ustawieniach poczatkowych, czyli 800x600x16 ? byloby latwiej porownac

na tym twoim S4pro 32b z roku 2001 masz wygrawerowane 143 ? trzeba pod swiatlem poruszac,zeby kat zlapac do odczytu,
mam taki grawer na jednej karcie, a na drugiej nie pamietam i nie chce mi sie zrywac radiatora,zeby sprawdzic,
na tej z grawerem rdzen chodzi na 110 lub 130 ,bo program troche sie mota i nie jestem pewny,czy to jest 130/110 czy 110/130 (raczej pamieci 130 ,bo to SGRAM 6ns , a radiator na rdzeniu lichy)

moglbys mi podeslac sterowniki  9.51.14  do S2k ? uzywalem tych z paczki do S3 z czasow DeltaChrome, a wiec do S2k zawieraly pewnie najnowsze jakie wyszly i szczerze mowiac bylem bardzo zawiedziony, bo CS 1.6 byl niegrywalny,
chociaz na DeltaChrome tez byla kicha w CSie, wiec to moze jakis grubszy problem,
ale chcialbym miec jakies szybkie, sprawdzone sterowniki do S2k


Testy w 3Dm99 robię zawsze w 3 rozdziałkach, środkowy słupek to ustawienia początkowe. W którym miejscu jest ten grawer? Stery do Savage 2000 podeślę wieczorkiem Smiley

Neo wrote on 17. Sep 2019 at 10:03:
Właśnie te pamięci chodzą poniżej 50% przeciętnego Savage4. Normalnie jest 125/143 w no-name'ach. Dziwię się, bo te wyniki wyglądają bardziej na TNT2 M64 niż 32bitowego kastrata

A może 32-bitowa szyna pamięci nie ogranicza karty do okolic ~800x600 ale jednocześnie szyna 64-bit jest za wąska na 1024x768? Mam jeszcze jedną wersją z 32-bitową pamięcią ale z 16MB ram i ona robi identyczne wyniki w 3Dm99 Grin Znalezienie wariata 125/143 z 32MB pamięci jest dosyć trudne, modele 16MB z takimi taktowaniami robili ELSA i Diamond a zazwyczaj Savage 4 Pro lata na nędznych 110/125

KGB wrote on 17. Sep 2019 at 11:35:
tu masz wyniki dla 110/110 64b i 110/125 32b  i do tego sie odnioslem

O które wyniki chodzi? Teraz wrzuciłem tylko dla wersji 32bit
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13
Send Topic