Page Index Toggle Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 13 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Testy S3 Savage (Read 7867 times)
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #30 - 12. Dec 2017 at 23:13
 
Jest błąd w tych danych z Everesta - Savage 4 ma tylko 1 TMU.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #31 - 13. Dec 2017 at 00:12
 
OK. Pierwszy test na poważnie: Quake 2 demo1.dm2, 3dfx miniGL 1.47, default OpenGL dla S3, bez patcha 3DNow!

Savage leci w 32 bitach jak pulpit, zostawiłem tak, bo zysk w trybie 16 bit to w tym przypadku poniżej 2 fps.

Screen jakości obrazu z poziomu Comms Center.
  

Q2combined.jpg ( 187 KB | 18 Downloads )
Q2-Savage4.jpg ( 252 KB | 12 Downloads )

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3058
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #32 - 13. Dec 2017 at 00:51
 
O to mnie się rozchodziło! Smiley
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3076
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #33 - 13. Dec 2017 at 10:21
 
Neo wrote on 12. Dec 2017 at 23:13:
Jest błąd w tych danych z Everesta - Savage 4 ma tylko 1 TMU.


Czekaj, czekaj bo już się sam gubię ;P

Savage 4 potoków pikseli ma 1, a układów zarządzania teksturami ma 2 Wink (tak jak Voodoo 2 właśnie)

to Savage 3D ma 1 potok i 1 TMU

a Savage 2000 ma 2 potoki pikseli i po 2 TMU na potok.

Tak?





  

"...ale najpierw zrozumcie mój ból"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #34 - 13. Dec 2017 at 11:20
 
Z tego co czytałem i wstępne wyniki 3D Marków pokazują, to Savage 4 dalej ma jeden TMU, tylko zoptymalizowali potok tak, że sampluje 2 tekstury w jednym przebiegu (ale nie w jednym cyklu zegara). Sprawdzę to jeszcze dokładniej.

Update:
(You need to Login or Register to view media files and links)
Tu jest dyskusja na ten temat. To taki hyper-threading na GPU Wink 1 TMU fizyczny, 2 logiczne.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #35 - 13. Dec 2017 at 20:40
 
VooDooMan wrote on 12. Dec 2017 at 23:01:
A mysłałem że masz takiego czarnego od Innovision Wink próbowałeś go kręcić?

Hhehe zapomniałem o nim Tongue Faktycznie mam taki ale na PCB jest już Inno3D chyba specjalnie nie różni się od tych innovision poz tym że chip faktycznie jest "extreme". Nie kręciłem go jeszcze ale pamięci są tylko 7,5ns Cry Obie sztuki taktowane są 110/115

Podrzucam wyniki z 3dm99 dla fillrate z oraz bez multiteksturowania oraz jak zwykle same punkciki Wink Co do savage3D nie jestem do końca pewny czy podałem poprawne wersje sterowników których używałem. Ale jeśli zapowiadają się grubsze testy wszystko powtórzę Wink

Odnośnie liczby TMU, może odczytacie coś z tego co natworzyłem, największy skok notuje savage 4 z 32-bitową pamięcią. Przypadeg? Niesondze Wink W Q3 w driver info wśród dostępnych bajerów jest coś takiego: "GL_S3_s3tc GL_SGIS_multitexture". Może coś z tego pomoże wam wyjaśnić sprawę jak to jest z TMU.

Gdzieś czytałem że jest tak jak mówi Neo, savage 4 robi muli w "single pass" ale nie w "single cycle"
  

3dmpkt.bmp ( 305 KB | 0 Downloads )
fillrate.bmp ( 307 KB | 0 Downloads )
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3076
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #36 - 13. Dec 2017 at 22:56
 
Neo wrote on 13. Dec 2017 at 11:20:
Update:
(You need to Login or Register to view media files and links)
Tu jest dyskusja na ten temat. To taki hyper-threading na GPU Wink 1 TMU fizyczny, 2 logiczne.


Ta odpowiedź wszystko tłumaczy Wink


Marian to ile masz w końcu tych prawdziwych
EXTREME i jak są taktowane bo się pogubiełem...?

Jakie stery i skąd je brałeś pod te testy Savage 4?
  

"...ale najpierw zrozumcie mój ból"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #37 - 14. Dec 2017 at 17:48
 
Tych prawdziwych z chipem 86c398 mam tylko dwie. Tego No9 160/166/16MB oraz Inno3D 110/115/32MB. Stary ściągałem ze strony s3, ale ostatnio nie działała gdy szukałem czegoś pod virgeVX. Wersja sterów to 8.20.31. Z automatu mają wyłączony Vsync i nie wierzyłem gdy zobaczyłem ponad 8500 pkt gdy GF4 i V5 łapały okolice 7300 pkt Grin

EDIT:
Nie wiem czy już o to nie pytałem ale dlaczego wyraźną różnicę w multiteksturowaniu widać tylko w przypadku savage4 z 32-bitową pamięcią?
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #38 - 14. Dec 2017 at 19:28
 
MarianX wrote on 14. Dec 2017 at 17:48:
Nie wiem czy już o to nie pytałem ale dlaczego wyraźną różnicę w multiteksturowaniu widać tylko w przypadku savage4 z 32-bitową pamięcią?

Bo to przepustowość pamięci go głównie ogranicza. Zysk jest taki, bo przy jednoprzebiegowym multiteksturowaniu musi tylko raz pobrać dane z pamięci na przebieg.

Ja skończyłem męczyć 3DMarka 99, wyniki poniżej.

Wyraźnie widać, że wąskim gardłem jest CPU na mojej platformie, dopiero przy 1024x768 w 32 bitach karta lekko spowalnia - przynajmniej mam dobry balans systemu w natywnej rozdzielczości monitora Smiley Zauważcie dziwny artefakt w ostatnim teście jakości - ta teksturka na referencyjnym shocie jest kwadratowa. Nie wiem, czy to dlatego, że już się mocno rozgrzał, czy bug jakiś. Zaobserwowałem też, że Savage4 bardzo lubi potrójne buforowanie - w każdym przypadku wyniki były trochę lepsze niż w double, więc tylko te zostawiłem.
  

99procentySav4.jpg ( 90 KB | 7 Downloads )
99resultsSav4.jpg ( 334 KB | 11 Downloads )
IQ08I_LastI_001.jpg ( 252 KB | 4 Downloads )
IQ09I_LastI_001.jpg ( 215 KB | 4 Downloads )
IQ07I_LastI.bmp ( 244 KB | 2 Downloads )

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #39 - 14. Dec 2017 at 22:00
 
Neo wrote on 14. Dec 2017 at 19:28:
Bo to przepustowość pamięci go głównie ogranicza. Zysk jest taki, bo przy jednoprzebiegowym multiteksturowaniu musi tylko raz pobrać dane z pamięci na przebieg.

O widzisz, to dlatego odczułem większego pałera z podkręcania pamięci aniżeli samego układu Smiley

Powiedz mi dlaczego procek w testach z V2 dostał mniej niż z savage 4 w tej samej rozdzielczości? V2 bardziej siada na cpu?
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #40 - 14. Dec 2017 at 22:46
 
To akurat jest zagadka, w tym teście karta nic nie robi. Może za drugim razem miał więcej trafień cache, bo test Voodoo najpierw robiłem.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #41 - 22. Dec 2017 at 00:55
 
Znowu to zrobiłem. Jednak napotkałem pewną niedogodność - nie mogę ustawić zegara pamięci wyżej niż 154 MHz - po zatwierdzeniu zawsze zeskakuje do tej wartości. A szkoda, bo podkręcanie pamięci daje najlepsze rezultaty. Da się jakoś obejść to ograniczenie? Rdzeń z lepszym chłodzeniem pewnie by poszedł znacznie wyżej, ale przy tych 142 MHz już w 3DMarku dało się miejscami zauważyć drobne artefakty.

Wynik Max Mem to GPU na stockowym 125, Max OC jak w oknie PowerStripa. Pamięć 154 w obu przypadkach (chce więcej!)
  

OC.jpg ( 112 KB | 9 Downloads )

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #42 - 22. Dec 2017 at 07:19
 
Zeby móc kręcić wyżej niż pozwala na to pstrip wystarczy podkręcic kartę na maxa, odinstalować pstrip i zainstalowac go ponownie. Drugi sposób to kliknąć dwa razy na ikonke chipu lub pamięci, można wpisać nową max wartość ale na niektórych kartach może nie działać
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4264
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #43 - 22. Dec 2017 at 13:45
 
Ale to nie chodzi o to, że paska brakuje, tylko jak ciągnę powiedzmy na 166, daję zastosuj, to on wraca do 154 Angry
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Testy S3 Savage
Reply #44 - 22. Dec 2017 at 14:24
 
Może sprawdź na Pstrip 2.78 czy bedzie to samo
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 13
Send Topic