kazeobi wrote on 21. Jan 2018 at 00:17:
U mnie, na P2 266, Diamond S540 PCI i V2 12 MB tyle samo 3dmarków 2000 wystukały, zastanawiam się, czy jak z jakimś celkiem przez slocket nie potestuję, to czy nie pojawią się róźnice...
kazeobi wrote on 21. Jan 2018 at 10:24:
A 99 tak wygląda - pewnie powinienem powerstripem czy czyms wyłączyć vsync dla s3?
To CPU. Z 266 więcej nie wyciśniesz (może z hardware T&L ewentualnie).
A teraz...
Savage4 Pro MOD by Neo i jego ekstremalne OC
Od razu na wstępie: PowerStrip "nie umie Savage4"
Program S3Tweak ciągnie zegary wyżej bez żadnych problemów i oferuje mnóstwo dodatkowych ustawień jak wymuszanie tekstur wyłącznie w pamięci AGP, auto mimpap, użycie S3TC, Vsync, potrójne buforowanie i jeszcze więcej.
Karta jest ta sama, którą testowałem na początku tematu, tylko z poprawionym chłodzeniem. Oryginalne było przyklejone na zwykłej taśmie dwustronnej, która aż pobrązowiała od wygrzewania. Ja użyłem kleju termoprzewodzącego. Radiator oderwany z martwego gf2mx400, wentylator z coolera do 5x86. Czemu nie ten sam wentylator co był oryginalnie na gf2 ? Bo już go wcześniej ukradłem do Rivy 128 i strasznie hałasuje nawet po smarowaniu. Na karcie nie było żadnego wyjścia do podłączenia wentylatora, więc namierzyłem i oskrobałem z laminatu kawałek ścieżki 12V, nieopodal znalazłem kilka padów GND. Efekty: zniknęły wszelkie artefakty i karta była stabilna podczas kilkunastu testów 3DMark99 i Q3, dopóki nie przegiąłem z OC
O tym, że fabryczne chłodzenie było zupełnie nieadekwatne świadczy fakt, że nawet z wentylatorem i bez podkręcania radiator jest ciepły w dotyku.
Maksimum co udało się z niej wyciągnąć to 166 MHz dla pamięci (poziom Savage4 Xtreme
) i 150 MHz na GPU. To już pozwala na bliskie zbliżenie do limitu CPU na moim sprzęcie w 32bitach przy rozdzielczości 1024x768. Od czasu do czasu zdarzy się przy tym taktowaniu drobny artefakt, obniżenie zegara core o 5 MHz przywraca pełną stabilność.
Wyniki 3DMarka99 na screenach, poniżej wyniki timedemo Quake 3 Arena 1.32:
FOUR.DM_86 (na prawdę duży młynek)
1024 16bit 23.7
1024 32bit 20.6
1024 16bit OC 24.4
1024 32bit OC 21.9
Subiektywnie w 16bitach jest bardzo płynnie, w 32 widocznie spowalnia, ale ciągle da się pograć.