Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #15 - 02. Jun 2018 at 16:30 Warcraft III nie działa (błąd OpenGL, chyba nie da się ruszyć), Q3A działa, ale tnie nawet w 640x480, zwłaszcza jak są jakieś wybuchy. Po wybuchach na ścianach zostają artefakty (zamiast okrągłych śladów żaru mam kwadratowe, czerwone placki). ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #16 - 02. Jun 2018 at 17:46 To Warcraft III da się odpalić w OpenGL ? Q3A może brakować pamięci na tekstury. Na V2 muszę ustawiać średnio-niskie żeby przestało ciąć DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
GL1zdA Senior Member Offline Alpha Powered Posts: 1055 Location: Warszawa Joined: 14. Apr 2017 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #17 - 03. Jun 2018 at 00:52 Jenot wrote on 01. Jun 2018 at 21:03:GL1zdA wrote on 01. Jun 2018 at 19:14:Spoko system, fajnie że działa. Jak mam ten model w wersji szarej - ta sama płyta, tylko oryginalnie montowane G4. Niestety wyłamany jest uchwyt do radiatora na sockecie, a bez tego radiator nie chce przylegać i system się wiesza po paru minutach Niestety bez wymiany płyty nic dalej nie zrobię, a mam do niego oryginalne macowe Voodoo 2 - powinna działać akcelaracja Glide w SoftWindows i VirtualPC . Szary był Quicksilver (albo MDD, ale MDD miało lustrzane drzwiczki napędów) - on ma inne gniazdo procesora - takie trapezoidalne zaokrąglone na rogach Szarych G4 było 10 różnych . Mój to "Yikes" zwany również "PCI graphics" i jest to płyta taka jak od niebieskiego G3. WWW Facebook Twitter YouTube IP Logged
Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #18 - 03. Jun 2018 at 10:39 @GL1zdA A widzisz, nie wiedziałem, że był jeszcze jeden PM z taką samą płytą jak B&W. Jakoś zawsze mi się kojarzyło, że po B&W był GE, a okazuje się, że jeszcze był po drodze Yikes i Sawtooth z grafitowymi frontami. ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged
Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #19 - 03. Jun 2018 at 12:27 Fallout 1 działa bez problemu i zdecydowanie szybciej niż na K6-2 500. Oczywiście na K6-2 mam mało cache'owanej pamięci i to może być jeden z powodów. Sprawdzę na K6-III jak go już zdobędę. Diablo też działa. Muszę jeszcze Diablo 2/LoD sprawdzić czy da się grać. ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #20 - 03. Jun 2018 at 16:38 Diablo 2 w Glide śmiga nawet na Pentium MMX 233, więc jeśli będzie działać, to będzie w pełni płynnie DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #21 - 03. Jun 2018 at 16:41 Obawiam się, że Diablo 2 nie zadziała z glide na macu, ale zobaczymy. ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #22 - 03. Jun 2018 at 16:44 Jenot wrote on 03. Jun 2018 at 12:27:Fallout 1 działa bez problemu i zdecydowanie szybciej niż na K6-2 500. Oczywiście na K6-2 mam mało cache'owanej pamięci i to może być jeden z powodów. Wymagania sprzętowe Fallout: Pentium 90 MHz, 16 MB RAM PS Jeśli odpalałeś na setup-ie ze stopki, to wywal z niego RAM. Zostaw 128MB i będzie śmigało. Jak chcesz 512MB do K6-2 to płyta z 2MB cache. IP Logged
Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #23 - 03. Jun 2018 at 16:58 Ale na K6-2 uruchamiałem pod DOSem. Nie napisałem wcześniej, a kiepska obsługa grafiki pod DOS to druga przyczyna ślimaczenia się Fallouta. 512MB mam na tym kompie bo Quake i Quake2 działają szybciej z glide na większej ilości RAM, nawet jeśli nie jest cache'owany. ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged
barwniak Senior Member Offline Universe Entrophy Posts: 2228 Joined: 18. Nov 2016 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #24 - 03. Jun 2018 at 17:18 Jenot wrote on 03. Jun 2018 at 16:58:512MB mam na tym kompie bo Quake i Quake2 działają szybciej z glide na większej ilości RAM, nawet jeśli nie jest cache'owany. Tego nie sprawdzałem. Miałem kiedyś FIC VA-503+ też na MVP3, ale miał 1MB cache. Też wsadziłem do niego 512MB na Win2000. Strasznie to chodziło, jak zostawiłem jedną kostkę 256MB, to komp odżył. IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #25 - 03. Jun 2018 at 22:03 Jenot wrote on 03. Jun 2018 at 16:41:Obawiam się, że Diablo 2 nie zadziała z glide na macu, ale zobaczymy. Chyba że tak. Nie wiem jak z OpenGL - chyba to było tak że ekskluzywnie dla Maców zrobili wersję OpenGL, pewien nie jestem - ale Direct3D należy unikać jak ognia. To nawet na 1 GHz potrafi klatkować. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #26 - 03. Jun 2018 at 22:32 Jest MesaGL, ale działa tylko z Quake 1-3 i X-Plane. Muszę ustalić jakie jeszcze gry działają z glide. ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged
Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #27 - 06. Jun 2018 at 22:03 No to uruchomiłem dzisiaj Diablo II/LoD. No i jest Glide I działa. Co ciekawe jest też OpenGL i RAVE (to API dla ATI Rage i wczesnych Radeonów). Coś jeszcze wrzucić przed zlotem? Tu lista: (You need to Login or Register to view media files and links). Tylko po wejściu w gierkę trzeba sprawdzić wersję (tylko Classic czyli MacOS8-MacOS9, nie MacOSX). Na OSX nie działa w ogóle 3D z Voodoo (brak sterowników). ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged
Callahan 3dfx Friends Offline Posts: 8138 Location: Świętokrzyskie Joined: 29. Mar 2014 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #28 - 09. Jun 2018 at 08:23 Zaraz się okaże, że Mac lepszy dla Glide (You need to Login or Register to view media files and links)HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/73GB 15k + Panasonic DVD-RAM/SCSI/YamahaXG/Win2000VS440FX P2-ODP/128MB/2940U2W+18GB 10k+Yamaha x8/SCSI/SB16/W98SE IP Logged
Jenot 3dfx Friends Offline Jenot Posts: 1784 Location: Chełm Joined: 15. Jan 2015 Gender: Re: Power Mac B&W G4@400, 512MB, V3 2000 Reply #29 - 09. Jun 2018 at 16:01 No, na pewno jest lepiej niż pod DOSem Do Win9x pewnie Maczkowi daleko, ale z ilością gier nie jest tak źle: (You need to Login or Register to view media files and links) ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2 GTalk IP Logged