Page Index Toggle Pages: [1] 2  Send Topic
Hot Topic (More than 10 Replies) Top 10 - soundtrack z retro gier (Read 182 times)
HanJammer

Retro sretro

Top 10 - soundtrack z retro gier
22. Jan 2019 at 01:41

Moja osobista i bardzo subiektywna top 10 lista najlepszych soundtracków:

1. (You need to Login or Register to view media files and links) - absolutne mistrzostwo świata autorstwa Michiela "M.C.A." van den Bos

2. (You need to Login or Register to view media files and links) - znowu van den Bos. Coś w tym jest że Skandynawowie robią najlepszą muzykę. Czy to Abba, czy Children of Bodom czy Darude…

3. (You need to Login or Register to view media files and links) - w zasadzie to tylko jedna ścieżka autorstwa Chrisa Hatlelida. Nic wyszukanego... ale mam po prostu sentyment do tej gry. Inne jego ścieżki np. do Grand Prix Circuit też są wg mnie udane. W linku wersja Amigowa ale najwyższym uznaniem dażę mimo wszystko wersję z PC na PC Speakerze :>

4. (You need to Login or Register to view media files and links) - no szał, genialnie wprowadza w klimat gry - zarówno intro z Apache-em jak też muzyka w menu... i znowu - wersja z PC na OPL3 >>>>>>>>>>>>>>> wszystkie pozostałe. Generalnie amigowcy i to ich rozbuchane ego jeśli chodzi o grafikę i udźwiękowienie... pffffff

5. (You need to Login or Register to view media files and links) i (You need to Login or Register to view media files and links) - ex aequo, bo soundtracki są zbliżone stylistycznie i jakościowo. Same gry dopracowane w najdrobniejszych szczegółach ogólnie szał pyty.

6. (You need to Login or Register to view media files and links) i znowu soundtrack sprowadza się do pojedynczej ścieżki dźwiękowej. Pamiętam jak bardzo chciałem w tę grę pograć i jak bardzo nie chciała się ona uruchomić na moim 286. Ale menu działało, więc soundtracku słuchałem w kółko Grin

7. (You need to Login or Register to view media files and links) - gra z "małego" Atari. Krzyś Kubeczko byłby dumny. Świetna kompozycja z resztą gra też była bardzo dobra chociaż dość trudna.

8. (You need to Login or Register to view media files and links) - soundtrack Chrisa Hülsbecka. Jak dla mnie wspiął się prawie że na poziom Hansa Zimmera i niektóre utwory z tej gry można spokojnie porównać do tego co słyszeliśmy w Crimson Tide czy The Rock. No może trochę przesadzam. Sama gra też była genialna.

9. (You need to Login or Register to view media files and links) - znowu świetna gra ze świetnym soundtrackiem Jespera Kyda w wykonaniu Węgierskiego Chóru Radiowego i znowu mogę to porównać z soundtrackiem z filmu Crimson Tide lub może w tym wypadku bardziej z Hunt for the Red October… Sama gra też była DOSKONAŁA. Szkoda że nigdy nie wydali drugiej części, która o ile wiem była w planach...

10. (You need to Login or Register to view media files and links) - chyba mój ulubiony ze wszystkich C&C, soundtrack świetny, chociaż pozostałe gry z tej serii też go miały bardzo na poziomie...

PS: Na kolejnych miejscach pewnie byłyby takie tytuły jak Need For Speed 3 i 4, Descent, Duke Nukem 3D, Line Wars II... no ale 10 to 10 :]

PS: Fpisujcie miasta... tzn swoje propozycje :]

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)

IP Logged

konku

All dimensions FX

Re: Top 10 - soundtrack z retro gier
Reply #1 - 22. Jan 2019 at 02:02

Ja proponuję:

(You need to Login or Register to view media files and links) z dynamiczną muzyką zależną od akcji. To było wtedy coś nowego w grach.

oraz

(You need to Login or Register to view media files and links) muzyka z menu jest przeklimatyczna.  :Smiley

no i

(You need to Login or Register to view media files and links)  Smiley

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-

IP Logged

HanJammer

Retro sretro

Reply #2 - 22. Jan 2019 at 02:27

konku wrote on 22. Jan 2019 at 02:02:
Ja proponuję:

(You need to Login or Register to view media files and links) z dynamiczną muzyką zależną od akcji. To było wtedy coś nowego w grach.

oraz

(You need to Login or Register to view media files and links) muzyka z menu jest przeklimatyczna.  :Smiley

no i

(You need to Login or Register to view media files and links)  Smiley

O tak, MDK też zdecydowanie byłoby na mojej liście gdyby miała więcej miejsc. Joint Strike Fighter też miał faktycznie świetną dobrą oprawę. Z symulatorów ogólnie jeszcze lubiłem muzykę w tytułach DID (F-29, TFX, EF2000, F-22) i DI (Apache, Mi-24, F-16).

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry

IP Logged

kazeobi
3dfx Friends

Reply #3 - 22. Jan 2019 at 06:16

Earth 2140!

IP Logged

MarianX
VIP Member

Reply #4 - 22. Jan 2019 at 09:45

Bardzo podoba mi się muzyka w dwuwymiarowych Falloutach. Świetnie pasuje do realiów gry, każde miasto ma inny charakter i adekwatną muzykę. No i piosenka w intro Smiley

IP Logged

WhitemanFX

3DFX maniac

Reply #5 - 22. Jan 2019 at 09:55

a ja lubiłem muze od Starcrafta Smiley oraz Turock2

Whiteman

AMD K6 III 450 MHZ Socket7 Voodoo 2 creative 8MB
IP Logged

sajmon
Forum Administrator

Old games!

Reply #6 - 22. Jan 2019 at 17:09

Doom 1 i 2 Wink oraz tfx , monkey island

IP Logged

demonolog

I Love YaBB 2.5

Reply #7 - 22. Jan 2019 at 19:50

Ja bym to podzielił typem muzyki czy MIDI, MOD (lub podobne) czy CD Audio.

Ale generalnie:
1. Unreal Tournament
2. Unreal
3 .Turrican - Amiga
4. Command & Conquer
5. Warcraft 2
6. Monkey Island
7. Doom
8. Descent
9 .Tyrian
10. Last Ninja
11. Diablo 2
12. Earth 2140

Znalazłoby się jeszcze kilka innych.

IP Logged

Jenot
3dfx Friends

Jenot

Reply #8 - 22. Jan 2019 at 21:32

1. Ico (PS2), mój faworyt w ogóle, nie tylko retro, chociaż ktoś może powiedzieć, że 2001 to nie retro - (You need to Login or Register to view media files and links)
  2. Chaos Engine (Amiga), a to mój faworyt wśróg gier w ogóle, nie tylko muzyka, ale jako całość, no i mój gameplay - (You need to Login or Register to view media files and links)
  3. Furry of the furries (Amiga) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  4. Micro hexagon (C64), a to odkrycie sprzed dosłownie paru lat, muzyka działa jak zioło Wink - (You need to Login or Register to view media files and links)
  5. Super Mario Bros (NES) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  6. Star Control II (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  7. Dune 2 (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  8. Elvira (Amiga) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  9. Doom (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  10. Doom II (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)

ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2
GTalk  
IP Logged

HanJammer

Retro sretro

Reply #9 - 23. Jan 2019 at 01:47

Jenot wrote on 22. Jan 2019 at 21:32:
  1. Ico (PS2), mój faworyt w ogóle, nie tylko retro, chociaż ktoś może powiedzieć, że 2001 to nie retro - (You need to Login or Register to view media files and links)
  2. Chaos Engine (Amiga), a to mój faworyt wśróg gier w ogóle, nie tylko muzyka, ale jako całość, no i mój gameplay - (You need to Login or Register to view media files and links)
  3. Furry of the furries (Amiga) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  4. Micro hexagon (C64), a to odkrycie sprzed dosłownie paru lat, muzyka działa jak zioło Wink - (You need to Login or Register to view media files and links)
  5. Super Mario Bros (NES) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  6. Star Control II (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  7. Dune 2 (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  8. Elvira (Amiga) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  9. Doom (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)
  10. Doom II (DOS) - (You need to Login or Register to view media files and links)

Fury of the Furries - fajna gra, ale to kolejny przykład, gdzie wg mnie soundtrack na PC brzmiał o wiele lepiej od wersji Amigowej :]

O wrzuceniu SMB z NESa na tę listę myślałem, ale byłoby to wg mnie niesprawiedliwe - wiele gier miało (znowu wg mnie) o wiele lepszą muzykę - np. (You need to Login or Register to view media files and links), (You need to Login or Register to view media files and links), (You need to Login or Register to view media files and links), (You need to Login or Register to view media files and links), (You need to Login or Register to view media files and links), (You need to Login or Register to view media files and links) (chociaż te tytuły ze "Złotej piątki" na tle chociażby wspomnianego Tiny Toon Adventures czy Battletoads brzmią prymitywnie jak kawałki  z Atari 8bit albo C64 Wink… no i jest jeszcze Contra ;]

IP Logged

zyga64

Reply #10 - 23. Jan 2019 at 13:04

HanJammer wrote on 23. Jan 2019 at 01:47:
brzmią prymitywnie jak kawałki  z Atari 8bit albo C64 Wink… no i jest jeszcze Contra ;]

O żeż ty, muzyka z C64 prymitywna. Wink
Mógłbym zarzucić tytułami. Oto przykłady:

- C64 /1541 II /Pi1541 /SD2IEC /EasyFlash3 /WiC64
- SCAMP /286@20 /4MB /CL-GD5422 /CMI8330
- i420EX /486DX33 /16MB /TGUI9440 /GUS+ALS100+MT32Pi
- i430FX /K6-2@400 /64MB /Rage Pro PCI /ES1370+YMF718
- i440BX /P!!!750 /256MB /MX440 /SBLive!+Vibra16s
- iB75 / i5 3470s /4GB /HD7750 /ALC662

IP Logged

szu

Reply #11 - 23. Jan 2019 at 17:30

c64 - commando
c64 - last ninja
c64 - international karate
c64 - judge dred
PC - descent 1 i 2
PC - wipeout
PC - Quake 1
cała masa tytułów ....

IP Logged

zyga64

Reply #12 - 23. Jan 2019 at 19:04

c64 - (You need to Login or Register to view media files and links)

- C64 /1541 II /Pi1541 /SD2IEC /EasyFlash3 /WiC64
- SCAMP /286@20 /4MB /CL-GD5422 /CMI8330
- i420EX /486DX33 /16MB /TGUI9440 /GUS+ALS100+MT32Pi
- i430FX /K6-2@400 /64MB /Rage Pro PCI /ES1370+YMF718
- i440BX /P!!!750 /256MB /MX440 /SBLive!+Vibra16s
- iB75 / i5 3470s /4GB /HD7750 /ALC662

IP Logged

HanJammer

Retro sretro

Reply #13 - 23. Jan 2019 at 21:10

zyga64 wrote on 23. Jan 2019 at 19:04:

O tak, Panther miał świetny soundtrack (chociaż ja w to grałem na Atari 8-bit) i nie wiem która wersja mi się bardziej podoba...

IP Logged

Jenot
3dfx Friends

Jenot

Reply #14 - 23. Jan 2019 at 21:13

To ja doczepię się do Commando - najlepszą grywalność Commando ma na... ZX Spectrum. Dźwięk na AY też brzmi lepiej niż z SIDa.

ATC-5220, K6-III 400, 512MB RAM, Voodoo3 3000 AGP, GUS MAX 1MB, Terratec EWS64 XL, AWE32 CT2760, 3x40GB HDD, DVD TSSTcorp, FreeDOS, OS/2 Warp 4, Win95 OSR2
GTalk  
IP Logged

Page Index Toggle Pages: [1] 2 
Send Topic