Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0 (Read 2459 times)
Tomek
Full Member
***
Offline



Posts: 466
Location: Warszawa
Joined: 23. Dec 2017
Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
12. Mar 2019 at 20:53
Print Post  
Podjąłem nowe wyzwanie, czyli na jak bardzo nowym sprzęcie można zagrać w gry od DirectX 5.0 w górę.

Piszę tu o Intelu i Nvidia, ponieważ nie mam doświadczenia w AMD i ATi.

Na bazie pewnych doświadczeń dochodzę do pewnych wniosków.

By zagrać w dużo starych gier (nie wiem dokładnie w ile) od DirectX 5.0 potrzebna będzie płyta z chipsetem Intel oficjalnie obsługująca Windows XP 32 bit i karta graficzna Nvidia oficjalnie współpracująca ze sterownikami Forceware 60-90.

(You need to Login or Register to view media files and links)

Czyli gdy będziemy mieli płytę z np. od Intel P865, P965, P35, P45, X38, X48, Z68, do Z75 itd. (WinXP i AGP, PCI-E) i

Forceware 60: GeForce PCX 5300, PCX 5750, PCX 5900 (również karty AGP)

Forceware 65: GeForce PCX 5300, PCX 5750, PCX 5900 (również karty AGP)

Forceware 70: GeForce PCX 4300, PCX 5300, PCX 5750, PCX 5900, 6800 PCI-E (również karty AGP)

Forceware 75: GeForce PCX 4300, PCX 5300, PCX 5750, PCX 5900, 6800 PCI-E (również karty AGP)

Forceware 80: GeForce PCX 5300, PCX 5750, PCX 5900, 6800 PCI-E, 7800 PCI-E (również karty AGP)

Forceware 90: GeForce PCX 5300, PCX 5750, PCX 5900, 6800 PCI-E, 7800 PCI-E, 7900 PCI-E (również karty AGP)

Forceware 95: 8800 GTS, 8800 GTX

dużo gier od DirestX 5.0 wzwyż  powinno działać.

Forceware od 100 do góry mają już kłopoty ze starszymi grami. Czyli np. Geforce 8xxx zaczyna się od Forceware 158.19 i przy tych sterownikach sporo starszych gier nie działa. Wyjątkiem są tu Forceware 97.94 dla XP, które obsługują 8800 GTX i 8800 GTS.

Osobiście robiłem testy z Intel P35 i PCX 5300, 6800 PCI-E, 7800 PCI-E, 7900 PCI-E i wszystkie moje gry z pod Windows 98 działały mi oprócz NFS Porsche.

Od chipsetu np. P35, można mieć 8GB RAM, mocny procesor Q9xxx i dodatkowo SSD z Windows 10. Do tego na podmiankę Geforce 980 Ti lub 1050 Ti do obecnych mniej wymagających gier i interneru.

Ostatni jest Z75, który obsługuje i7 i 32 GB RAM, do tego Geforce 1080TI i mamy super maszynę. Jednak nie wiem czy na pewno Z75 jest całkowicie zgodny z Windows XP i starymi kartami PCX, należało by to przetestować.

Jest to takie dwa w jednym: chcemy zagrać w starą grę, wkładamy Geforce PCX i odpalamy Windows XP, później przechodzimy na Windows 10 i wkładamy nowszą grafikę.

Lista gier- (You need to Login or Register to view media files and links)

Release 95 ForceWare
97.02, 97.44,
97.92, 97.94
Release 90 ForceWare
91.28, 91.31,
91.33,
91.37,91.45,
91.47, 93.71
Release 80 ForceWare
81.82, 81.84,
81.85, 81.87,
81.94, 81.95,
81.98, 82.12,
82.14, 83.40
84.12, 84.20,
84.21, 84.25,
84.43
Release 75 ForceWare
77.56 77.72,
77.76, 77.77,
78.01, 78.05
Release 70 ForceWare
71.84, 71.89
Release 65 ForceWare
66.77, 66.93,
67.02, 67.03,
67.66
Release 60 ForceWare
61.76, 61.77

(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
  
Back to top
 
IP Logged
 
Callahan
VIP Member
*****
Offline



Posts: 8091
Location: Świętokrzyskie
Joined: 29. Mar 2014
Gender: Male
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #1 - 13. Mar 2019 at 00:06
Print Post  
Napisz chociaż jakie gry testowałeś  Roll Eyes
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0
PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920
Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/SCSI/YamahaXG/Win2000
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
Senior Member
****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3251
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #2 - 13. Mar 2019 at 00:33
Print Post  
8GB RAMu można mieć od chipsetu P965. Windows XP z Ivy Bridge działa bez zarzutu.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
m4us
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1372
Joined: 21. Jan 2019
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #3 - 13. Mar 2019 at 01:22
Print Post  
co do 8 GB RAM..
450GX Orion wg wiki, rok 1995
ten P695 to dopiero 2006 rok (wg wiki)
tumwater dla xeonow nocona byl jakos 2004-2005 i obslugiwal 8 i chyba nawet 16 GB
xp64 zasuwalo, 7mka tez bez problemu Cool
  

Dell 420 MT 2x PIII 1Ghz 2GB RIMM GF2MX
nieretro SZUFLE Cheesy
Lap 486DX2 4MB Ram i kilka innych WiP
MB  Procomp BVC1A-H ktore lubi sie przywiesic zamienie
Back to top
 
IP Logged
 
Tomek
Full Member
***
Offline



Posts: 466
Location: Warszawa
Joined: 23. Dec 2017
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #4 - 13. Mar 2019 at 05:22
Print Post  
Moim zdaniem należy rozróżnić systemy domowe od profesjonalnych (workstation).

Dodałem link w pierwszym poście na końcu gdzie będę dodawał gry działające i nie działające.
  
Back to top
 
IP Logged
 
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3610
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #5 - 08. Jan 2020 at 22:18
Print Post  
nie działa porsze , to ja tego nie
chce :p
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
zyga64
Full Member
***
Offline



Posts: 462
Location: Sulęcin, lubuskie
Joined: 29. Dec 2017
Gender: Male
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #6 - 08. Jan 2020 at 22:34
Print Post  
Nie bój nic. Do porsze pod XP jest pacz. (You need to Login or Register to view media files and links)

Cool
  


- C64 /1541 II /Pi1541 /SD2IEC /EasyFlash3 /WiC64
- SCAMP /286@20 /4MB /CL-GD5422 /CMI8330
- i420EX /486DX33 /16MB /TGUI9440 /GUS+ALS100+MT32Pi
- i430FX /K6-2@400 /64MB /Rage Pro PCI /ES1370+YMF718
- i440BX /P!!!750 /256MB /MX440 /SBLive!+Vibra16s
- iB75 / i5 3470s /4GB /HD7750 /ALC662
Back to top
 
IP Logged
 
GL1zdA
Senior Member
****
Offline


Alpha Powered

Posts: 1049
Location: Warszawa
Joined: 14. Apr 2017
Gender: Female
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #7 - 08. Jan 2020 at 23:06
Print Post  
Co do Porsche, to nie wiem jak obecnie z XP, ale po 10-tką to jest wspaniałe: (You need to Login or Register to view media files and links)
ml

Nie wiem, jakie wymagania co do DirectX ma GP500, ale wiem, że mi ta gra robiła duże problemy pod 98 SE, dopóki nie zszedłem ze sterownikami do 56.64.
  
Back to top
IP Logged
 
forteller
Senior Member
****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3251
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #8 - 08. Jan 2020 at 23:18
Print Post  
Pod 98 wszystko powyżej 56.64 od Nvidii jest skopane i lepiej działa pod Win XP z nowszymi sterownikami.

Mi Porsche działa na XP bez żadnych dodatkowych łatek. Podobnie NFS3. NFS4 robi problem i potrzeba patcha.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1027
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Granica sprzętowa dla gier DirectX od 5.0
Reply #9 - 08. Jan 2020 at 23:56
Print Post  
forteller wrote on 08. Jan 2020 at 23:18:
Mi Porsche działa na XP bez żadnych dodatkowych łatek. Podobnie NFS3.

potwierdzam, mam tak samo,

pod win2k NFS5 nie chcial sie uruchomic
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top