Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 5 Send TopicPrint
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Kącik współczesnego gracza (Read 17033 times)
HanJammer
Senior Member
****
Offline


Retro sretro

Posts: 2369
Location: Warszawa
Joined: 21. Aug 2018
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #15 - 24. Nov 2019 at 02:28
Print Post  
leosh wrote on 23. Nov 2019 at 15:38:
HanJammer wrote on 23. Nov 2019 at 15:13:
A mnie bardzo cieszy, że HL: Alyx nie będzie na naleśniku. Duża produkcja i tylko w VR może w końcu spowoduje większe rozpowszechnienie tych urządzeń.
Granie w cokolwiek nowego 3D w 2019 roku na plaskaczu mija się dla mnie z sensem.



Jakoś nie wyobrażam sobie wracać styrany z roboty i dla "relaksu" zakładać na łeb hełm, plątać się w kablach, męczyć wzrok i igrać z błędnikiem.
VR w obecnej formie to ślepa uliczka i podzieli los Kinecta czy 3D w telewizorach.


Oczywiście, że nie. Czego dowodem jest choćby ta produkcja i kolejne urządzenia od Valve, Vive czy Facebooka.

PS: Monitor nie męczy wzroku?  Grin
  

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1750
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #16 - 24. Nov 2019 at 12:09
Print Post  
HanJammer wrote on 24. Nov 2019 at 02:28:
leosh wrote on 23. Nov 2019 at 15:38:
HanJammer wrote on 23. Nov 2019 at 15:13:
A mnie bardzo cieszy, że HL: Alyx nie będzie na naleśniku. Duża produkcja i tylko w VR może w końcu spowoduje większe rozpowszechnienie tych urządzeń.
Granie w cokolwiek nowego 3D w 2019 roku na plaskaczu mija się dla mnie z sensem.



Jakoś nie wyobrażam sobie wracać styrany z roboty i dla "relaksu" zakładać na łeb hełm, plątać się w kablach, męczyć wzrok i igrać z błędnikiem.
VR w obecnej formie to ślepa uliczka i podzieli los Kinecta czy 3D w telewizorach.


Oczywiście, że nie. Czego dowodem jest choćby ta produkcja i kolejne urządzenia od Valve, Vive czy Facebooka.

PS: Monitor nie męczy wzroku?  Grin



Męczy, ale moim zdaniem jest różnica w siedzeniu metr od monitora, a 5cm od soczewek w hełmie VR.

VR znalazło swoją niszę w produkacjach XXX i tam ma się dobrze. Kolega mi mówił oczywiście.
  
Back to top
 
IP Logged
 
HanJammer
Senior Member
****
Offline


Retro sretro

Posts: 2369
Location: Warszawa
Joined: 21. Aug 2018
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #17 - 24. Nov 2019 at 15:32
Print Post  
leosh wrote on 24. Nov 2019 at 12:09:
Męczy, ale moim zdaniem jest różnica w siedzeniu metr od monitora, a 5cm od soczewek w hełmie VR.


Bez znaczenia. Odległość ogniskowania w typowych goglach to około 2m więc jeśli już to gogle są pod tym względem mniej stresujące dla oczu niż monitor (bo raczej nikt nie ma ustawionego monitora 2m przed sobą). Jeden problem jest z konfliktem konwergencji/akomodacji ale to niebawem zostanie rozwiązane lub w znacznym stopniu zniwelowane przez gogle ze zmiennym ogniskowaniem.

leosh wrote on 24. Nov 2019 at 12:09:
VR znalazło swoją niszę w produkacjach XXX i tam ma się dobrze. Kolega mi mówił oczywiście.


Nie znam żadnych produkcji XXX VR. Podejrzewam, że piszesz o filmach 3D 180 lub 360*, tylko, że to w żadnym względzie nie jest VR.
  

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1750
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #18 - 24. Nov 2019 at 16:43
Print Post  
łorewa. Ciekawostka i nic więcej.

(You need to Login or Register to view media files and links) hue hue hue

A co ślizgaczy VR to jest masa produkcji tworzonych specjalnie dla nolajfów.
  
Back to top
 
IP Logged
 
HanJammer
Senior Member
****
Offline


Retro sretro

Posts: 2369
Location: Warszawa
Joined: 21. Aug 2018
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #19 - 24. Nov 2019 at 20:30
Print Post  
leosh wrote on 24. Nov 2019 at 16:43:
łorewa. Ciekawostka i nic więcej.


Ciekawostka warta w 2018 7,8 miliarda dolarów, której wartość do 2026 wzrośnie do 126 miliardów.
Ale Ty wiesz lepiej, że to "ciekawostka i nic więcej".  Grin
  

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3056
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #20 - 24. Nov 2019 at 20:53
Print Post  
leosh wrote on 23. Nov 2019 at 15:38:
igrać z błędnikiem

To jest moim zdaniem największy mankament. Pograłem co nieco  korzystając z stereoskopowego 3D ale bez headtrackingu - półleżąc wygodnie na fotelu. Można wtedy robić sobie normalne, dłuższe sesje. Ze śledzeniem ruchu pojawia się u mnie nieprzyjemny efekt rozdźwięku pomiędzy akcją a propriorecepcją.
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1750
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #21 - 24. Nov 2019 at 20:56
Print Post  
HanJammer wrote on 24. Nov 2019 at 20:30:
leosh wrote on 24. Nov 2019 at 16:43:
łorewa. Ciekawostka i nic więcej.


Ciekawostka warta w 2018 7,8 miliarda dolarów, której wartość do 2026 wzrośnie do 126 miliardów.
Ale Ty wiesz lepiej, że to "ciekawostka i nic więcej".  Grin



Przy kwocie 134,9 mld dolarów z roku 2018, te 7,8mld brzmi jak nieśmieszny żart bo to nawet nie jest 10 % udziału na światowym rynku gamingowym. No ale Ty wiesz lepiej.
A czy wzrośnie to się okaże.
  
Back to top
 
IP Logged
 
HanJammer
Senior Member
****
Offline


Retro sretro

Posts: 2369
Location: Warszawa
Joined: 21. Aug 2018
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #22 - 24. Nov 2019 at 21:00
Print Post  
Dużo zależy od trackingu (zakładam, że korzystałeś z gogli do telefonu? tracking w takich goglach kuleje, najprostsza metoda żeby zrazić się do VR - zacząć przygodę z nią od gogli do telefonu). No i kwestia przyzwyczajenia. Po zakupie Oculusa przez pierwsze 2-3 dni wystarczyła mi godzina bo dłużej i chodziłem skołowany, ale już po tygodniu kilkugodzinne sesje nie robiły na mnie wrażenia. Najwięcej chyba spędziłem w HMD 4h bez przerwy (nawet bez zdejmowania gogli).
Do tego istotny jest soft - źle zaprojektowana gra lub doświadczenie i można wymalować pawia na ścianie.
  

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3056
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #23 - 24. Nov 2019 at 21:17
Print Post  
Używałem Rift DK2 oraz, znacznie więcej i nawet do dziś, Sony HMZ-T2 3D (sprzęt bardzo niszowy do kina/gier stereo 3D). No i zwyczajnie póki co u mnie to jakoś VR nie chwyciło. Kino 3D i wspomniana maszynka Sony (w grach działa to całkiem nieźle) - OK. Jak wrzucę coś z headtrackingiem to po 20 minutach mam fatalny ból nad oczami, powracający bardzo szybko przy próbie kolejnej sesji po odpoczynku krótszym niż dwa - trzy dni. Zwyczajne się do tego chyba nie nadaję.
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
HanJammer
Senior Member
****
Offline


Retro sretro

Posts: 2369
Location: Warszawa
Joined: 21. Aug 2018
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #24 - 24. Nov 2019 at 21:31
Print Post  
HMZ-T2 to nie VR (3D != VR).
DK2 to zestaw deweloperski, nie był zbyt dopracowany. Same kolejne aktualizacje oprogramowania Oculusa (które wychodzą dość często) wiele poprawiały w pierwszych latach po premierze. Poza tym dla mnie nie ma mowy o VR bez przeznaczonych do VR kontrolerów. Same kontrolery w znacznym stopniu podnoszą imersję i prezencję.
  

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3056
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #25 - 24. Nov 2019 at 21:32
Print Post  
HanJammer wrote on 24. Nov 2019 at 21:31:
HMZ-T2 to nie VR (3D != VR)

I to jest chyba w moim przypadku zaletą.  Wink
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
Lou Fontaine
Full Member
***
Offline



Posts: 285
Joined: 07. Nov 2019
Gender: Female
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #26 - 27. Nov 2019 at 15:12
Print Post  
Zaskoczyła mnie mega obniżka... Steam Controllera. 22 zł + wysyłka, w sumie 70 zł. Wróciłam z pracy, kontrolery wyprzedane, a ja znalazłam takie info: (You need to Login or Register to view media files and links)
  
Back to top
 
IP Logged
 
314TeR
Senior Member
****
Offline


Zak®ęcony fan komputerów
;)

Posts: 1707
Location: Warszawa
Joined: 01. Apr 2019
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #27 - 27. Nov 2019 at 16:56
Print Post  
Lou Fontaine wrote on 27. Nov 2019 at 15:12:
Zaskoczyła mnie mega obniżka... Steam Controllera. 22 zł + wysyłka, w sumie 70 zł. Wróciłam z pracy, kontrolery wyprzedane, a ja znalazłam takie info: (You need to Login or Register to view media files and links)


Jak się nie ma żadnego pada i używa się go od wielkiego dzwona, to 69 za nowego pada wydaje się dobrą ofertą.
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
WWW  
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3056
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #28 - 27. Nov 2019 at 17:10
Print Post  
Chodzą plotki, że kończą z Controllerem aby wejść w VR.
Co do samego sprzetu - polecam komuś, kto lubi sterowanie "smartfonowe"... hmm... głaskane. Reszta niech weźmie zwykłego pada/mysz/klawiaturę/kierownicę.
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
Lou Fontaine
Full Member
***
Offline



Posts: 285
Joined: 07. Nov 2019
Gender: Female
Re: Kącik współczesnego gracza
Reply #29 - 27. Nov 2019 at 17:43
Print Post  
Zawsze traktowałam tego Steam Controllera jako taką swoistą ciekawostkę - no jest, ale w sumie po co mi on.
Mam pada od Xkloca One i jest jak najbardziej wystarczający. A do komputera z XP - jakiegoś starego Speedlinka stylizowanego na DualShock, też działa i jest ok.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 5
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top