Page Index Toggle Pages: 1 2 [3] 4 5 6 Send TopicPrint
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy (Read 22587 times)
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #30 - 22. Jan 2020 at 15:28
Print Post  
TMU w voodoo 1 łyka max 4MB, czyli standardowa karta może mieć łącznie 8MB. Ciekawiej jest w przypadku voodoo2, tu TMU może obsłużyć do 16 MB Cheesy

Na falconfly były testy wszystkich możliwych kombinacji pamięci V1 z jednym TMU. Miro i canopus mają 2MB na bufor ramki. Może karty innovision miały inną konfigurację pamięci.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Kosiara
Senior Member
****
Offline



Posts: 1313
Location: Płońsk
Joined: 17. Jul 2017
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #31 - 22. Jan 2020 at 15:49
Print Post  
Czy ty chcesz powiedzieć, że można dolutować kolejne 8MB do V2. piggyback mod dla V2 też jest możliwy ?

W końcu GTAIII by ruszyło na SST-2 Grin
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #32 - 22. Jan 2020 at 15:59
Print Post  
Taki piggyback wydaje się realny ale nie znam się Smiley Manual mówi mniej więcej tak: "2,4,8 or 16 MB texture memory" Ale nie wiem czy 16MB jest ogólnie na tekstury czy dla każdego TMU. Jest ponoć obsługa SDRAM i SGRAM xD chyba że coś podkręciłem.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4208
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #33 - 22. Jan 2020 at 19:14
Print Post  
@ RaNGuN świetna robota!

A jak to rzeczywiście możliwe na V2 to już kosmos! Z taką pamięcią i mocą w SLI to już żadne TNT nie podskoczy Cool I pewnie by ostro pogoniło Avengera z jego anemiczną pojedyńczą 128-bitową szyną Roll Eyes
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #34 - 22. Jan 2020 at 20:33
Print Post  
Kosiara wrote on 22. Jan 2020 at 15:49:
Czy ty chcesz powiedzieć, że można dolutować kolejne 8MB do V2. piggyback mod dla V2 też jest możliwy ?

W końcu GTAIII by ruszyło na SST-2 Grin


Na V2 działają kości 1MB, piggyback też. Ale fizycznie nie jest możliwe uciągnięcie więcej niż 12MB
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #35 - 22. Jan 2020 at 20:35
Print Post  
Mam dwa ośmiomegowe V1, jak pomóc ?
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #36 - 22. Jan 2020 at 20:58
Print Post  
Genialny Skywell, 8MB na jednej tylko stronie PCB, druga jest pusta całkiem lol.
Pamięci 83Mhz, karta przy chipie ma otwory pod montaż radiatora i piny zasilające na wentylator. Kosmos.
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #37 - 22. Jan 2020 at 20:59
Print Post  
I mój ulubiony Quantum3D SB50 4440
12MB, 8MB na karcie i 4MB z dodatkowym TMU (to prawie jak Voodoo2 tylko wolniej taktowane...)
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
zyga64
Full Member
***
Offline



Posts: 462
Location: Sulęcin, lubuskie
Joined: 29. Dec 2017
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #38 - 22. Jan 2020 at 21:36
Print Post  
RaNGuN wrote on 22. Jan 2020 at 10:29:
Ponawiam prośbę - jak ktoś z Was ma Voodoo 1 z 4MB FBI to proszę o kontakt. 15minut z multimetrem, zero ryzyka dla karty, a chwała na lata Wink Wink Wink


W (You need to Login or Register to view media files and links) jest temat o rozszerzeniu V1 do 8MB.

Quote:
DIY guide:
From 2 to 4 Mb on the TMU
Stack RAM chips ontop those 4 allocated to the TMU and solder each pin to the same below except pin 14.
Connect pin 14 on all 4 piggybacked modules to pin 130 of the TMU through a 22-47 ohm resistor.
I only had at hand 100 ohm ones and used those and had no problem.
From 2 to 4 Mb on the FBI
Stack RAM chips ontop those 4 allocated to the FBI and solder each pin to the same below except pin 14.
Check with a multimeter where pin 14 on the original modules connect. You should have 2 of them linked to pin 124 of the FBI and the other 2 to pin 125.
For the chips piggybacked to those that are wired 124, connect pin 14 to pin 199 on the FBI.
For the chips piggybacked to those that are wired 125, connect pin 14 to pin 180 on the FBI.
Use 22-47 ohm resistors before FBI. I only had at hand 100 ohm ones and used those and had no problem.


RaNGuN - szacunek za pięknie wykonaną robotę ! Jaka technika lutowania ?
  


- C64 /1541 II /Pi1541 /SD2IEC /EasyFlash3 /WiC64
- SCAMP /286@20 /4MB /CL-GD5422 /CMI8330
- i420EX /486DX33 /16MB /TGUI9440 /GUS+ALS100+MT32Pi
- i430FX /K6-2@400 /64MB /Rage Pro PCI /ES1370+YMF718
- i440BX /P!!!750 /256MB /MX440 /SBLive!+Vibra16s
- iB75 / i5 3470s /4GB /HD7750 /ALC662
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #39 - 22. Jan 2020 at 21:58
Print Post  
@Varus
Dlaczego voodoo2 nie może pociągnąć więcej niż 12MB? Kojarzę że pojemniejsze ramy mogą mieć więcej pinów. Ale czy kostki 1 MB z V2 powercolor nie są kompatybilne?
  
Back to top
 
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1027
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #40 - 22. Jan 2020 at 22:41
Print Post  
Varus wrote on 22. Jan 2020 at 20:33:
Kosiara wrote on 22. Jan 2020 at 15:49:
Czy ty chcesz powiedzieć, że można dolutować kolejne 8MB do V2. piggyback mod dla V2 też jest możliwy ?

W końcu GTAIII by ruszyło na SST-2 Grin


Na V2 działają kości 1MB, piggyback też. Ale fizycznie nie jest możliwe uciągnięcie więcej niż 12MB

kosci 1mb byly i maja tyle samo nozek, czyli 40,
to pewne info, ze ponad 12mb nie dziala ? ktos na dwustronnym PCB przelutowal kosci z 0.5mb na 1mb ?
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #41 - 22. Jan 2020 at 23:06
Print Post  
Właśnie o to mi chodziło. Podmiana kostek 512KB na 1MB ale tylko dla TMU. Ostatecznie powinno być 20MB na jednej karcie Roll Eyes Te 16MB mogło odnosić się do możliwości które później były wykorzystane w banshee
  
Back to top
 
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1027
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #42 - 22. Jan 2020 at 23:14
Print Post  
MarianX wrote on 22. Jan 2020 at 23:06:
Te 16MB mogło odnosić się do możliwości które później były wykorzystane w banshee

bardzo mozliwe, zwlaszcza ze pisales jeszcze o kontrolerze sdram/sgram
  
Back to top
 
IP Logged
 
Kosiara
Senior Member
****
Offline



Posts: 1313
Location: Płońsk
Joined: 17. Jul 2017
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #43 - 22. Jan 2020 at 23:19
Print Post  
Mam niedziałającego, jednostronnego PowerColor EvilKing II 12MB jak coś  Wink
  
Back to top
 
IP Logged
 
Kosiara
Senior Member
****
Offline



Posts: 1313
Location: Płońsk
Joined: 17. Jul 2017
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #44 - 23. Jan 2020 at 15:56
Print Post  
MarianX wrote on 22. Jan 2020 at 15:59:
Taki piggyback wydaje się realny ale nie znam się Smiley Manual mówi mniej więcej tak: "2,4,8 or 16 MB texture memory" Ale nie wiem czy 16MB jest ogólnie na tekstury czy dla każdego TMU. Jest ponoć obsługa SDRAM i SGRAM xD chyba że coś podkręciłem.


Masz rację jest mowa o  nawet 16MB ale musi to ktoś przeanalizować.
  
(You need to Login or Register to view media files and links) ( 1891 KB | 1 Download )
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 2 [3] 4 5 6
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top