Page Index Toggle Pages: 1 2 3 [4] 5 6  Send TopicPrint
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy (Read 22592 times)
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #45 - 23. Jan 2020 at 16:55
Print Post  
Jeżeli max dla TMU to 8MB dla TMU wystarczy obsadzić wszystkie miejsca po obu stronach kostkami 1MB. Jeżeli mowa o 16MB na TMU to potrzeba piggyback Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
RaNGuN
Full Member
***
Offline



Posts: 846
Location: Wroclaw
Joined: 09. Dec 2014
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #46 - 23. Jan 2020 at 17:08
Print Post  
@Varus - zyga64 podesłał gotowe rozwiązanie, więc nie muszę wyważać otwartych drzwi;-) Ale Obsidiany kiedyś na spokojnie na jakimś zlocie bym chciał od Ciebie wydębić na pomiary;-) Może byśmy machnęli sobie forumowe PCB z Voodoo 1 2x TMU + SLI, ale to plan na lata;-) Myślę, że przy tych marnych 50MHz w projektowanej pytce cudów nie będzie;-) Póki co nie zawracam Ci głowy, ale "w kontakcie"Wink

@zyga64 - dzięki:-) Ja jak zawsze do tyłu z tym co się na świecie dzieje;-) Piggyback'a pod FBI mamy gotowego na talerzu;-) (oczywiście miałem inny pomysł na to - więc by nie działało "po mojemu"). Co do techniki to jak by to delikatnie powiedzieć... To nie wygląda ładnie, bo robiłem do testów, zdjęcia kamuflują niedoskonałości;-) Warsztatu nie mam żadnego wypasionego, wylut kostek chińskim hot-airem, a potem mozolnie nóżka po póżce po prostu lutowanie:-) Jak zrobię dla siebie jakiegoś Diamonda to postaram się, żeby nie było wstydu pokazać go publicznie;-)

Jeśli ciekawi Was V2 to temat by można obadać, ale trzeba pamiętać, że chyba nie było produkcyjnie karty więcej niż z 12MB? Myślę, że żeby zacząć zabawę trzeba by mieć po prostu zwykłą kartę i kartę z kostkami 1MB (niestety ja swoją po wylucie kości i chipsetów wywaliłem bo była uszkodzona) - z tej karty byśmy się dowiedzieli gdzie podpiąć dodatkową linię adresową A9. Można eksperymentowaćWink Tyle, że pytanie czy na pewno V2 obsłuży więcej pamięci - w "dataszicie" do V1 na schemacie jest info, że TMU obsłuży 8MB, a w "ficzersach", że max. 4MB... Natomiast jak się nie uda to karta się nie zjara, kostki można odlutować, styki wyczyścić i będzie jak nówka;-)
  

Fajne są te retro kompy, takie nie za szybkie, takie nie za stabilne;-)
Back to top
 
IP Logged
 
RaNGuN
Full Member
***
Offline



Posts: 846
Location: Wroclaw
Joined: 09. Dec 2014
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #47 - 23. Jan 2020 at 17:11
Print Post  
MarianX wrote on 23. Jan 2020 at 16:55:
Jeżeli max dla TMU to 8MB dla TMU wystarczy obsadzić wszystkie miejsca po obu stronach kostkami 1MB. Jeżeli mowa o 16MB na TMU to potrzeba piggyback Smiley


Taaaak, z tym, że pytanie takie samo jak przy V1 - czy obszyty jest na płycie adres A9 kostek RAM - w Voodoo 1 nie więc podmiana kostek nic nie da (a wręcz pewnie przestanie działać), jeśli na V2 obszyli ten pin to wymiana kostek wystarczy:-)
  

Fajne są te retro kompy, takie nie za szybkie, takie nie za stabilne;-)
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #48 - 23. Jan 2020 at 18:18
Print Post  
Jeśli nie jest obszyty to zostaje tylko sposób na piggyback? Słabo znam ten temat Roll Eyes
  
Back to top
 
IP Logged
 
Kosiara
Senior Member
****
Offline



Posts: 1313
Location: Płońsk
Joined: 17. Jul 2017
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #49 - 23. Jan 2020 at 21:45
Print Post  
To jak jedziemy z tym tematem ?  Dwie sztuki 8MB i jedna 12MB z kosteczkami 1MB. Można lutować.

Mogę jeszczę poszukać uszkodzonych z kosteczkami 0.5MB jak się przydadzą.
  
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #50 - 23. Jan 2020 at 22:10
Print Post  
Karty z kostkami 1MB nie miały miejsca na dodatkowy ram z tyłu PCB, może to jakiś trop czy te linie były wyprowadzone w wersji dwustronnej?

V1 obsługuje ciekawe konfiguracje pamięci. Karta Neo miała 1,5MB pamięci na tekstury Smiley Może w V2 dwustronnym wystarczy wylutować po jednej kostce 0,5MB z każdego TMU i na ich miejsce wrzucić ram 1MB. Powinno załapać Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
Kosiara
Senior Member
****
Offline



Posts: 1313
Location: Płońsk
Joined: 17. Jul 2017
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #51 - 23. Jan 2020 at 22:29
Print Post  
1MB/12MB znam tylko tą którą posiadam. Na zdjęciu są dwie sztuki Diamond Monster 3D II 8MB oraz jednostronne PowerColor EvilKing II 12MB. Mogę je poświęcić do testów.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #52 - 23. Jan 2020 at 22:32
Print Post  
Były karty V2 12MB, z kostkami 1MB zamiast 0,5MB
Na pewno mam jakąś taką sztukę, ma pozostałe sloty wolne.
Idę przekopywać pudła...
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4209
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #53 - 23. Jan 2020 at 22:50
Print Post  
@ MarianX

Na tym Voodaczu odlutował się pin i dlatego jednej kostki nie widział.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
KGB
Senior Member
****
Offline


Kyro - HE NEVER SLEEPS

Posts: 1027
Joined: 03. Sep 2019
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #54 - 24. Jan 2020 at 00:37
Print Post  
MarianX wrote on 23. Jan 2020 at 22:10:
Karty z kostkami 1MB nie miały miejsca na dodatkowy ram z tyłu PCB, może to jakiś trop czy te linie były wyprowadzone w wersji dwustronnej?

Varus wrote on 23. Jan 2020 at 22:32:
Były karty V2 12MB, z kostkami 1MB zamiast 0,5MB
Na pewno mam jakąś taką sztukę, ma pozostałe sloty wolne.

kosci 0.5mb i 1mb maja tyle samo nozek i jak juz wyzej zostalo napisane sa elektrycznie zgodne ,a PCB z koscmi po jednej stronie i po dwoch stronach roznia sie minimalnie (poza tymi miejscami na pamiec oczywiscie),
jezeli kosci sa ze soba zgodne elektrycznie, to istnieje bardzo duze prawdopodobienstwo, ze zdazyla sie sytuacja w fabrykach, ze do przygotowanych PCB dwustronnych wlutowano kosci 1mb ,bo 0.5mb akurat zabraklo

jezeli taka karta sie odnajdzie, to bedziemy mieli pewnosc i motywacje, do proby dolozenia pamieci
  
Back to top
 
IP Logged
 
RaNGuN
Full Member
***
Offline



Posts: 846
Location: Wroclaw
Joined: 09. Dec 2014
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #55 - 24. Jan 2020 at 09:36
Print Post  
Ja się tylko boję, że V2 technicznie nie obsługuje więcej niż 4MB na TMU i FBI, ale jak nie sprawdzimy to się nie dowiemy;-) Chyba, że już ktoś sprawdził, a ja się do tego jak zawsze nie dokopałem;-)

Kostki 1MB i 0.5MB są elektrycznie zgodne, z tym, że nie do końca;-) Kostki 1MB mają obszyty pin 15 dodatkową linią adresową A9, ten pin w kostkach 0.5MB jest N/C. Czyli jeśli na PCB ten pin jest nie obszyty to nie dość, że nie będzie przyrostu RAM z 0.5 do 1MB to ponieważ A9 będzie "pływający" będzie to siało błędami. Dobra, dosyć wymądrzania sięWink

Kosiara ma wszystko co potrzebne do testów, więc możemy działaćSmiley
  

Fajne są te retro kompy, takie nie za szybkie, takie nie za stabilne;-)
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #56 - 24. Jan 2020 at 09:42
Print Post  
A co to za problem parę cm kynara z A9 do procka?
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
RaNGuN
Full Member
***
Offline



Posts: 846
Location: Wroclaw
Joined: 09. Dec 2014
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #57 - 24. Jan 2020 at 09:58
Print Post  
@Varus - to zależy;-) W Voodoo 1 problem jest taki, że ani TMU ani FBI nie ma wyjścia do pogonienia tego sygnału;-) Więcej pamięci obsługuje się przez nazwijmy to 2gi bank RAM za pomocą drugiego sygnału RAS.

Voodoo 2 na 99.999% "generycznie" obsługuje kostki z szerszą szyną adresową (czyli ten mityczny A9), pytanie tylko czy obsłuży więcej pamięci, może być tak, że obsługuje max 4MB - albo kostki 1MB (A9) albo więcej kostek 0.5MB przez kolejny RAS - ale nie jedno i drugie.

Będziemy eksperymentować to się dowiemy:-)
  

Fajne są te retro kompy, takie nie za szybkie, takie nie za stabilne;-)
Back to top
 
IP Logged
 
Kosiara
Senior Member
****
Offline



Posts: 1313
Location: Płońsk
Joined: 17. Jul 2017
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #58 - 24. Jan 2020 at 20:42
Print Post  
Sąsiedzi myśleli o tym wcześniej. Nic innego nie znalazłem. Dziwne, że nikt wcześniej nie próbował...

(You need to Login or Register to view media files and links)

V53C819HK25 oznaczenie 1MB kosteczek.
  
Back to top
 
IP Logged
 
RaNGuN
Full Member
***
Offline



Posts: 846
Location: Wroclaw
Joined: 09. Dec 2014
Gender: Male
Re: Voodoo1 Quantum3D - rozważania i testy
Reply #59 - 27. Jan 2020 at 10:16
Print Post  
Wytranslatowałem, ale nic z tego nie rozumiem;-) Choć jest jakaś wzmianka, że TMU obsłuży 8MB...
  

Fajne są te retro kompy, takie nie za szybkie, takie nie za stabilne;-)
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 2 3 [4] 5 6 
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top