Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3  Send TopicPrint
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP (Read 7937 times)
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3610
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #15 - 29. Mar 2020 at 21:21
Print Post  
Pfffff nima isy nima retro  Grin
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #16 - 29. Mar 2020 at 21:26
Print Post  
kazeobi wrote on 29. Mar 2020 at 21:04:
Varus wrote on 29. Mar 2020 at 20:53:
Konfiguracja tego zestawu nie podlega dyskusji  Grin

W takim razie wcale nie bede pisal, ze leprzy niz live czy nawet audigy jest vortex 2 i ze powinien byc w tym zestawie Cheesy

Co masz na myśli lepszy?
Z czym lepszy?
Ja pomiędzy AC97, a SB Live, jedyną różnice jaką widziałem, to brak szumu w głośnikach. Zakładając, że Vortex jest jeszcze lepszy to już nie wiem, czego jeszcze oczekiwać?
Głównie chodzi mi o słuchanie mp3 i dźwięk w grach (nie dosowych).
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
kazeobi
Senior Member
****
Offline



Posts: 3328
Location: Warszawa
Joined: 14. Jan 2017
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #17 - 29. Mar 2020 at 21:53
Print Post  
A3D.
  

]
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #18 - 29. Mar 2020 at 22:13
Print Post  
Robię pomalutku bliźniaczego kompa tylko na SocketA też TB 1000Mhz. Zapodam tego Vortexa, będę mieć porównanie. Jakiego polecasz? Musi być 1999r, max 2000. No dobra 2001 też przeżyje  Tongue
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
kazeobi
Senior Member
****
Offline



Posts: 3328
Location: Warszawa
Joined: 14. Jan 2017
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #19 - 30. Mar 2020 at 21:19
Print Post  
Diamond MX300 z MX25, czyli kartą córką z SPDIF*, a jak już rodzinie, to też wrzucić Wavetable Diamonda... no ale to tak na bogato Tongue
  

]
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #20 - 30. Mar 2020 at 23:33
Print Post  
kazeobi wrote on 30. Mar 2020 at 21:19:
Diamond MX300 z MX25, czyli kartą córką z SPDIF*, a jak już rodzinie, to też wrzucić Wavetable Diamonda... no ale to tak na bogato Tongue

Jakiś link do tego ? Np Allegro ?
Cheesy

Edit:
Na eBay są 3szt, cena około 500zł z przesyłką, to normalna cena ? z dodatkami pewnie wyjdzie z 1000zł jak nie lepiej, co w tej karcie jest takiego ?
Może dlatego właśnie w kompie siedzie SB Live gra jak należy i cena normalna...
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
forteller
Senior Member
****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3251
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #21 - 31. Mar 2020 at 08:11
Print Post  
Vortex 2 to jedyna karta, która wspiera poprawnie A3D 2.0, a Diamond MX300 uchodzi za jej najlepszy wypust. Czasem na allegro trafi się na licytacji w cenach 100-200zł, choć teraz już pewnie drożej.

A3D 2.0 w grach które go wspierają robi na słuchawkach robotę lepszą niż Creative'owy EAX. Dopiero EAX Advanced z kart Audigy zbliżył się do tego poziomu.
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
m4us
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1372
Joined: 21. Jan 2019
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #22 - 31. Mar 2020 at 08:43
Print Post  
Varus wrote on 30. Mar 2020 at 23:33:
właśnie w kompie siedzie SB Live gra jak należy i cena normalna...


no wlasnie, live gra fajnie i byl popularny (chyba kazdy mial)
  

Dell 420 MT 2x PIII 1Ghz 2GB RIMM GF2MX
nieretro SZUFLE Cheesy
Lap 486DX2 4MB Ram i kilka innych WiP
MB  Procomp BVC1A-H ktore lubi sie przywiesic zamienie
Back to top
 
IP Logged
 
kazeobi
Senior Member
****
Offline



Posts: 3328
Location: Warszawa
Joined: 14. Jan 2017
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #23 - 31. Mar 2020 at 11:58
Print Post  
To jest kwestia 'po co mi gravis za 500 jak awe za 50 też gra ladnie', albo 'po co mi voodoo jak gf mx z nglide też daje rade'....
  

]
Back to top
 
IP Logged
 
314TeR
Senior Member
****
Offline


Zak®ęcony fan komputerów
;)

Posts: 1707
Location: Warszawa
Joined: 01. Apr 2019
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #24 - 31. Mar 2020 at 12:28
Print Post  
Ja od dawna czaiłem się na Vortexa 2... w końcu trafiłem na znośny egzemplarz.

Nigdy nie miałem Vortexa więc chętnie przetestuję go. Poprawcie mnie jeśli piszę herezje, ale czy nie najważniejszą cechą Vortexów było pozycjonowanie w przestrzeni 3d dźwięków. Jako gracz fpsów z dobrym DACiem i słuchawkami daje mi to niesamowitą przewagę jeśli wiem już "na słuch" gdzie znajduje się przeciwnik. Tego jak pamiętam Creative z EAX nie potrafił zapewnić. Także mnie bardzo ciekawi jak wypadnie taki Q3 na Vortex2 w połączeniu z moim obecnym DACiem po spdif...
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
WWW  
IP Logged
 
HanJammer
Senior Member
****
Offline


Retro sretro

Posts: 2369
Location: Warszawa
Joined: 21. Aug 2018
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #25 - 31. Mar 2020 at 13:04
Print Post  
A3D jest przereklamowany jak też same układy z serii Vortex.

Do tego nie kumam tego mylenia i porównywania jednego z drugim (A3D i EAX) bo to dwie różne rzeczy. Pierwsze to praktyczne pozycjonowanie audio, symulowanie odbić dźwięku w scenie 3D, drugie to takie uwypuklanie dźwięku za pomocą postprocessingu w hardwarze (tak by developerów i CPU odciążyć kwestiami z tym związanymi - po prostu silnik daje możliwość skorzystania z kilkudziesięciu predefiniowanych scen - np. wbiegasz do kibla - słyszysz echo odbijające się od płytek, później też 'przesłanianie' źródeł dźwięku przez obiekty (np. auto jadące za murem słychać tylko kiedy przejeżdża w miejscach w których w tym murze są jakeiś wyrwy). Za kwestię ulokowania źródeł dźwięku i słuchacza w scenie 3D odpowiada DirectSound3D - element DirectX dla którego EAX był rozszerzeniem i tyle.
Generalnie zestawiać A3D z EAX to jak porównywać raytracing z filtrami w Photoshopie...

Najlepszym (lepszym od A3D i w zasadzie od późniejszego DirectSound3D) silnikiem dźwięku 3D w tamtych czasach (końcówka lat 90.) była i tak oczywiście Sensaura 3DPA.

PS: Co do tej "niesamowitej przewagi" Grin to wiele zależy od implementacji w grze - w zasadzie nie pamiętam tytułu w którym jakikolwiek z tych silników robiłby takie piorunujące wrażenie... raczej zawsze było to takie "meh".
  

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Bosman
Junior Member
**
Offline


3Dfx Voodoo

Posts: 195
Location: Mazowsze
Joined: 25. Jun 2015
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #26 - 31. Mar 2020 at 13:06
Print Post  
Pamiętam jak robiłem przesiadkę z integry AC97 na SB128 ,a potem na super dzwięk jaki wydobywała SB Live Smiley
Różnica była mocno zauważalna przy słuchaniu muzyki na winampie czy grach.
Następna była Audigy 2 zs w połączeniu z dedykowanymi creative inspire t7900 7.1
świetny dzwięk o pięknym brzmieniu Cheesy
  
Back to top
 
IP Logged
 
HanJammer
Senior Member
****
Offline


Retro sretro

Posts: 2369
Location: Warszawa
Joined: 21. Aug 2018
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #27 - 31. Mar 2020 at 13:32
Print Post  
Bosman wrote on 31. Mar 2020 at 13:06:
Pamiętam jak robiłem przesiadkę z integry AC97 na SB128 ,a potem na super dzwięk jaki wydobywała SB Live Smiley
Różnica była mocno zauważalna przy słuchaniu muzyki na winampie czy grach.
Następna była Audigy 2 zs w połączeniu z dedykowanymi creative inspire t7900 7.1
świetny dzwięk o pięknym brzmieniu Cheesy


SB Live grały ładnie, ale po prostu ze względu na dobry przetwornik. EAX nie dawał nic czego nie można by było uzyskać na CPU - tyle że po prostu miał do tego przeznaczony hardware dzięki czemu robił to bez obciążania procesora. Swoją drogą to czas pokazał, że inaczej niż boom na VR z lat 90 (VR ostatecznie w tej chwili kwitnie i ma się coraz lepiej) - boom na bajery audio (pozycjonowanie jak A3D, efekty jak EAX czy system 5.1, 7.1) - przeminął - okazały się po prostu gimmickami i wszelkie ich rzekome zalety jak widać można z powodzeniem obsłużyć w sofcie (chociaż ostatnio znów było głośno o jakimś układzie do dźwięku 3D w PS5 zdaje się). I ostatecznie okazało się, że dobre słuchawki lub głośniki 2.1 to aż nadto.

PS: Dedykowany to może być wiersz dziewczynie (idiotyczna kalka z angielskiego - unikajmy jej), sprzęt może być przeznaczony :]
  

"Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." Cry
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #28 - 31. Mar 2020 at 14:09
Print Post  
No to utwierdziłeś mnie w fakcie iż nie warto polować na tego mx300.
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
kazeobi
Senior Member
****
Offline



Posts: 3328
Location: Warszawa
Joined: 14. Jan 2017
Gender: Male
Re: Athlon 1000 / Asus K7V / 512MB / V5 5500 AGP
Reply #29 - 01. Apr 2020 at 00:46
Print Post  
HanJammer wrote on 31. Mar 2020 at 13:32:
EAX nie dawał nic czego nie można by było uzyskać na CPU - tyle że po prostu miał do tego przeznaczony hardware dzięki czemu robił to bez obciążania procesora.

HanJammer wrote on 31. Mar 2020 at 13:32:
ostatecznie okazało się, że dobre słuchawki lub głośniki 2.1 to aż nadto.


To samo mozna napisac o GPU Cheesy

I nie zmienia to faktu, ze gra robiaca efekty audio na sprzecie, nawet jak podlaczysz "wysokiej klasy glosniki 2.1 lub sluchawki" bedzie biedniejsza w odsluchu, jesli nie zaemulujesz brakujacych funkcji np. zmodyfikowanymi bibliotekami... tylko tu mamy komputery klasy P3, wiec szalec nie ma jak z cyklami procesora.

HanJammer wrote on 31. Mar 2020 at 13:32:
Swoją drogą to czas pokazał, że inaczej niż boom na VR z lat 90 (VR ostatecznie w tej chwili kwitnie i ma się coraz lepiej) - boom na bajery audio (pozycjonowanie jak A3D, efekty jak EAX czy system 5.1, 7.1) - przeminął - okazały się po prostu gimmickami i wszelkie ich rzekome zalety jak widać można z powodzeniem obsłużyć w sofcie

gimmick
/ˈɡɪmɪk/
noun
a trick or device intended to attract attention, publicity, or trade.

Też uzywasz słów, których znaczenia nie znasz Tongue

CPU wraz z rozwinietymi bibliotekami po prostu "zjadly" (MS tez temu pomogl) akceleracje sprzetowa, tak samo jak CPU zjadlo dekodery MP3 zanim te sie narodzily (niektore karty dzwiekowe z przelomu wiekow je maja), MPEG2, BluRay/H264 (chyba jeszcze mam gdzies BCM70012), PhysX (kto to jeszcze pamieta?), czy pewnie inne urzadzenia (kiedy ostatni raz patrzyles, czy Twoj apache potrzebuje akceleratora SSL, bo biedny bezowy tower nie wyrabia z 100 polaczeniami? Tongue ).

Wszystko to byly urzadzenia majace swoje realne i odczuwalne zastosowanie (poza tym MP3 Tongue), ktore dawalo korzysci, w porownaniu do... dajmy na to Wireless USB (choc to moze kwestia mojej perspektywy, bo np niby nie uzywalem nigdy FW inaczej niz do naglego shutdownu komputera minijackiem, ale nie widze tego jako sciemy, bo jednak to bylo uzywane przez kogos, gdzies tam. A z WUSB moze byc podobnie Smiley, ale dla mnie to naciaganie na dodatkowe, nigdy nie uzywane cos w niektorych Latitudach Tongue ).

Więc grajac w (You need to Login or Register to view media files and links) z audio renderowanym na procesorze (albo... (You need to Login or Register to view media files and links) jakbys kupil zamias 1070)   - pewnie z 200 razy szybszym niż te pentium z 1997 roku - będziesz używał tej samej technologi (HRTF), której cywilne konsumenckie zastosowanie na PC pojawiło się w Aurealach, i (You need to Login or Register to view media files and links).

BTW, pierwszy Xkoc obslugiwal 5.1 i Sensure, drugi - az do wpuszczenia tam indyków - mial w wymaganiach do publikacji gier dzwiek 5.1, trzeci (jak i Win 10) ma wbudowany HRTF, PS2 umial nakladac na dzwieki efekty... (You need to Login or Register to view media files and links), PS3 mial SPE do audio, PS4 ma AMD TrueAudio, a PS5 ma miec nastepna wersje tej technologi.
  

]
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top