Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4266 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: GameBoy Turbo Color 06. Jul 2020 at 15:01 Mimo pełni uznania i podziwu dla koderów za znakomity port Heroes of Might & Magic oraz SimCity czułem niedosyt. Te gry wyciskają siódme poty z procesora GBC i czasem 8 MHz po prostu nie wystarcza. Wobec tego postanowiłem zmodyfikować konsolę - dodać szybszy kryształ z przełącznikiem TURBO jak w naszych starych PCtach. Było trochę RetroShmerzu, ale w końcu się udało (You need to Login or Register to view media files and links) (You need to Login or Register to view media files and links) IMG_20200706_070444.jpg ( 174 KB | 4 Downloads ) DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #1 - 15. Jul 2020 at 18:34 Fajny filmik ale powiedz jak szybszy kryształ wpływa na taktowanie/wydajność? I ile teraz wyciska procek? IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4266 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #2 - 15. Jul 2020 at 21:28 Procek tyka tak jak kryształ. Oryginalny jest 8 MHz z kawałkiem, turbo 12 MHz. Skromne +50% : Konsola może też pracować w trybie połowy prędkości dla starszych gier pod pierwszego monochromatycznego GameBoya. Na wydajność wpływa tak jak widać pod koniec filmu - Heroes'y chodzą zdecydowanie lepiej DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #3 - 16. Jul 2020 at 20:56 Czyli masz ustawienia 8/12 MHz czy 6/12 MHz? IP Logged
retro77 YaBB Newbies Offline Posts: 193 Location: Chorzów Joined: 26. Jun 2020 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #4 - 16. Jul 2020 at 21:12 Dobra robota. Gratuluję. IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4266 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #5 - 17. Jul 2020 at 01:00 @ MarianX 8/12 dla softu pracującego w trybie full speed. Albo 4/6 dla starych gier half speed. To zależy od aplikacji - pierwszy GameBoy miał tylko 4 MHz z kawałkiem i w Color zachowali ten tryb dla kompatybilności wstecznej. Mój mod polegał na dolutowaniu przełącznika i dodatkowego szybszego kryształu, oryginał też tam został. Więc jak Turbo jest włączone, to chodzi na dodatkowym (wszystko 50% szybciej), a jak wyłączone to na oryginalnym. @ retro77 Dzięki DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
sajmon Forum Administrator Offline Old games! Posts: 3633 Location: Czeladź / Śląsk Joined: 22. Mar 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #6 - 18. Jul 2020 at 12:58 do ilu mhz można to maksymalnie podkrecic takim kryształem (You need to Login or Register to view media files and links) IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4266 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #7 - 18. Jul 2020 at 16:41 Na ile procesor pozwoli. Trzeba też mieć na uwadze długość połączeń. Na ogôł kryształ powinien być jak najbliżej CPU, im dalej i szybciej tym gorzej. Gdyby przelutować oryginalny, to może by i do 20 MHz poszedł, ale z moimi kabelkami 18,432 MHz już nie wstawał. A przy 12 dźwięk jeszcze chodzi znośnie, to więcej nie kombinowałem. To mod użytkowy jest. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
mario990 YaBB Newbies Offline I Love RETRO Posts: 76 Location: Sztum Joined: 05. May 2020 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #8 - 01. Aug 2020 at 17:10 Świetna robota SUPER!! IP Logged