Page Index Toggle Pages: 1 Send Topic
Normal Topic GameBoy Turbo Color (Read 3284 times)
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4242
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
GameBoy Turbo Color
06. Jul 2020 at 15:01
 
Mimo pełni uznania i podziwu dla koderów za znakomity port Heroes of Might & Magic oraz SimCity czułem niedosyt. Te gry wyciskają siódme poty z procesora GBC i czasem 8 MHz po prostu nie wystarcza. Wobec tego postanowiłem zmodyfikować konsolę - dodać szybszy kryształ z przełącznikiem TURBO jak w naszych starych PCtach. Było trochę RetroShmerzu, ale w końcu się udało Smiley

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)
  

IMG_20200706_070444.jpg ( 174 KB | 4 Downloads )

DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #1 - 15. Jul 2020 at 18:34
 
Fajny filmik Smiley ale powiedz jak szybszy kryształ wpływa na taktowanie/wydajność? I ile teraz wyciska procek? Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4242
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #2 - 15. Jul 2020 at 21:28
 
Procek tyka tak jak kryształ. Oryginalny jest 8 MHz z kawałkiem, turbo 12 MHz. Skromne +50% :Smiley

Konsola może też pracować w trybie połowy prędkości dla starszych gier pod pierwszego monochromatycznego GameBoya.

Na wydajność wpływa tak jak widać pod koniec filmu - Heroes'y chodzą zdecydowanie lepiej Smiley
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #3 - 16. Jul 2020 at 20:56
 
Czyli masz ustawienia 8/12 MHz czy 6/12 MHz?
  
Back to top
 
IP Logged
 
retro77
YaBB Newbies
*
Offline



Posts: 193
Location: Chorzów
Joined: 26. Jun 2020
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #4 - 16. Jul 2020 at 21:12
 
Dobra robota. Gratuluję.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4242
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #5 - 17. Jul 2020 at 01:00
 
@ MarianX

8/12 dla softu pracującego w trybie full speed. Albo 4/6 dla starych gier half speed. To zależy od aplikacji - pierwszy GameBoy miał tylko 4 MHz z kawałkiem i w Color zachowali ten tryb dla kompatybilności wstecznej. Mój mod polegał na dolutowaniu przełącznika i dodatkowego szybszego kryształu, oryginał też tam został. Więc jak Turbo jest włączone, to chodzi na dodatkowym (wszystko 50% szybciej), a jak wyłączone to na oryginalnym.

@ retro77

Dzięki Smiley
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3628
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #6 - 18. Jul 2020 at 12:58
 
do ilu mhz można to maksymalnie podkrecic takim kryształem
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4242
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #7 - 18. Jul 2020 at 16:41
 
Na ile procesor pozwoli. Trzeba też mieć na uwadze długość połączeń. Na ogôł kryształ powinien być jak najbliżej CPU, im dalej i szybciej tym gorzej. Gdyby przelutować oryginalny, to może by i do 20 MHz poszedł, ale z moimi kabelkami 18,432 MHz już nie wstawał. A przy 12 dźwięk jeszcze chodzi znośnie, to więcej nie kombinowałem. To mod użytkowy jest.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
mario990
YaBB Newbies
*
Offline


I Love RETRO

Posts: 76
Location: Sztum
Joined: 05. May 2020
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #8 - 01. Aug 2020 at 17:10
 
Świetna robota  Smiley Shocked  SUPER!! Cool
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic