Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4242 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: GameBoy Turbo Color 06. Jul 2020 at 15:01 Mimo pełni uznania i podziwu dla koderów za znakomity port Heroes of Might & Magic oraz SimCity czułem niedosyt. Te gry wyciskają siódme poty z procesora GBC i czasem 8 MHz po prostu nie wystarcza. Wobec tego postanowiłem zmodyfikować konsolę - dodać szybszy kryształ z przełącznikiem TURBO jak w naszych starych PCtach. Było trochę RetroShmerzu, ale w końcu się udało (You need to Login or Register to view media files and links) (You need to Login or Register to view media files and links) IMG_20200706_070444.jpg ( 174 KB | 4 Downloads ) DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491ASocket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WWW Facebook YouTube IP Logged
MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #1 - 15. Jul 2020 at 18:34 Fajny filmik ale powiedz jak szybszy kryształ wpływa na taktowanie/wydajność? I ile teraz wyciska procek? IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4242 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #2 - 15. Jul 2020 at 21:28 Procek tyka tak jak kryształ. Oryginalny jest 8 MHz z kawałkiem, turbo 12 MHz. Skromne +50% : Konsola może też pracować w trybie połowy prędkości dla starszych gier pod pierwszego monochromatycznego GameBoya. Na wydajność wpływa tak jak widać pod koniec filmu - Heroes'y chodzą zdecydowanie lepiej DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491ASocket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WWW Facebook YouTube IP Logged
MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #3 - 16. Jul 2020 at 20:56 Czyli masz ustawienia 8/12 MHz czy 6/12 MHz? IP Logged
retro77 YaBB Newbies Offline Posts: 193 Location: Chorzów Joined: 26. Jun 2020 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #4 - 16. Jul 2020 at 21:12 Dobra robota. Gratuluję. IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4242 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #5 - 17. Jul 2020 at 01:00 @ MarianX 8/12 dla softu pracującego w trybie full speed. Albo 4/6 dla starych gier half speed. To zależy od aplikacji - pierwszy GameBoy miał tylko 4 MHz z kawałkiem i w Color zachowali ten tryb dla kompatybilności wstecznej. Mój mod polegał na dolutowaniu przełącznika i dodatkowego szybszego kryształu, oryginał też tam został. Więc jak Turbo jest włączone, to chodzi na dodatkowym (wszystko 50% szybciej), a jak wyłączone to na oryginalnym. @ retro77 Dzięki DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491ASocket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WWW Facebook YouTube IP Logged
sajmon Forum Administrator Offline Old games! Posts: 3628 Location: Czeladź / Śląsk Joined: 22. Mar 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #6 - 18. Jul 2020 at 12:58 do ilu mhz można to maksymalnie podkrecic takim kryształem (You need to Login or Register to view media files and links) IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4242 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #7 - 18. Jul 2020 at 16:41 Na ile procesor pozwoli. Trzeba też mieć na uwadze długość połączeń. Na ogôł kryształ powinien być jak najbliżej CPU, im dalej i szybciej tym gorzej. Gdyby przelutować oryginalny, to może by i do 20 MHz poszedł, ale z moimi kabelkami 18,432 MHz już nie wstawał. A przy 12 dźwięk jeszcze chodzi znośnie, to więcej nie kombinowałem. To mod użytkowy jest. DIY woodbox: AMD 386DX40, 20MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491ASocket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WWW Facebook YouTube IP Logged
mario990 YaBB Newbies Offline I Love RETRO Posts: 76 Location: Sztum Joined: 05. May 2020 Gender: Re: GameBoy Turbo Color Reply #8 - 01. Aug 2020 at 17:10 Świetna robota SUPER!! IP Logged