Page Index Toggle Pages: 1 Send TopicPrint
Normal Topic GameBoy Turbo Color (Read 2987 times)
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4203
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
GameBoy Turbo Color
06. Jul 2020 at 15:01
Print Post  
Mimo pełni uznania i podziwu dla koderów za znakomity port Heroes of Might & Magic oraz SimCity czułem niedosyt. Te gry wyciskają siódme poty z procesora GBC i czasem 8 MHz po prostu nie wystarcza. Wobec tego postanowiłem zmodyfikować konsolę - dodać szybszy kryształ z przełącznikiem TURBO jak w naszych starych PCtach. Było trochę RetroShmerzu, ale w końcu się udało Smiley

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #1 - 15. Jul 2020 at 18:34
Print Post  
Fajny filmik Smiley ale powiedz jak szybszy kryształ wpływa na taktowanie/wydajność? I ile teraz wyciska procek? Smiley
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4203
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #2 - 15. Jul 2020 at 21:28
Print Post  
Procek tyka tak jak kryształ. Oryginalny jest 8 MHz z kawałkiem, turbo 12 MHz. Skromne +50% Roll Eyes

Konsola może też pracować w trybie połowy prędkości dla starszych gier pod pierwszego monochromatycznego GameBoya.

Na wydajność wpływa tak jak widać pod koniec filmu - Heroes'y chodzą zdecydowanie lepiej Smiley
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #3 - 16. Jul 2020 at 20:56
Print Post  
Czyli masz ustawienia 8/12 MHz czy 6/12 MHz?
  
Back to top
 
IP Logged
 
retro77
Junior Member
**
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 168
Location: Chorzów
Joined: 26. Jun 2020
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #4 - 16. Jul 2020 at 21:12
Print Post  
Dobra robota. Gratuluję.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4203
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #5 - 17. Jul 2020 at 01:00
Print Post  
@ MarianX

8/12 dla softu pracującego w trybie full speed. Albo 4/6 dla starych gier half speed. To zależy od aplikacji - pierwszy GameBoy miał tylko 4 MHz z kawałkiem i w Color zachowali ten tryb dla kompatybilności wstecznej. Mój mod polegał na dolutowaniu przełącznika i dodatkowego szybszego kryształu, oryginał też tam został. Więc jak Turbo jest włączone, to chodzi na dodatkowym (wszystko 50% szybciej), a jak wyłączone to na oryginalnym.

@ retro77

Dzięki Smiley
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
sajmon
Forum Administrator
******
Offline


Old games!

Posts: 3601
Location: Czeladź / Śląsk
Joined: 22. Mar 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #6 - 18. Jul 2020 at 12:58
Print Post  
do ilu mhz można to maksymalnie podkrecic takim kryształem
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4203
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #7 - 18. Jul 2020 at 16:41
Print Post  
Na ile procesor pozwoli. Trzeba też mieć na uwadze długość połączeń. Na ogôł kryształ powinien być jak najbliżej CPU, im dalej i szybciej tym gorzej. Gdyby przelutować oryginalny, to może by i do 20 MHz poszedł, ale z moimi kabelkami 18,432 MHz już nie wstawał. A przy 12 dźwięk jeszcze chodzi znośnie, to więcej nie kombinowałem. To mod użytkowy jest.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
mario990
YaBB Newbies
*
Offline


I Love RETRO

Posts: 76
Location: Sztum
Joined: 05. May 2020
Gender: Male
Re: GameBoy Turbo Color
Reply #8 - 01. Aug 2020 at 17:10
Print Post  
Świetna robota  Smiley Shocked  SUPER!! Cool
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top