forteller wrote on 31. Mar 2021 at 16:38:
Tam porównują opóźnienia cache do Skylake, Ice Lake i Tiger Lake. Rocket Lake ma najwyższe opóźnienia i wysnuli teorię, że może to wynikać z tego, że to backport, który nie był planowany na etapie projektowania rdzenia.
wyroslem juz z zapamietywania nazw kodowych architektur procesorow, nawet tych od AMD, bo zdecydowanie za duzo tego, a nazwy dziwne,
ale domyslam sie, ze chodzi Ci o roznice miedzy laptopowym 10nm i stacjonarynym 14nm w postaci niby tego samego jadra, ktore jest w 11g,
z tego co widzialem, to laptopowe procki koncza sie w okolicy 4GHz ,a stacjonarne jednak 5GHz,
czy sam proces mialby wplyw na opoznienie dostepu do pamieci nie wiem, ale roznice sa chyba zbyt male, a wiekszosc elementow tranzystora o bardzo zblizonych ksztaltach, wiec ze wzgledu na fizyczne rozmiary raczej nie powinno byc problemow,
obstawialbym raczej, ze wydluzenie dostepu do pamieci mialo pozwolic na wyzsze taktowanie,
dostep podaja w cyklach, a jak to wyglada pozniej w sekundach to trzeba by przeliczyc,
tylko jak zauwazyles, jakos z testami pod tym wzgledem kiepsko
forteller wrote on 31. Mar 2021 at 18:06:
Jako posiadacz 10920X nie zgodzę się z tym, że gry głównie w pamięci RAM siedzą. Mam quad Channel i około 100GB/s przepustowości, a głupi 7700k potrafi być szybszy w starszych gierkac
szybkosc RAM to nie tylko przepustowosc, ale tez dostep do pamieci,
przepustowosc juz dawno jest wystarczajaca - chyba, bo nie doczekalem sie testow RAM roznie taktowanych, ale z takim samym czasem dostepu,
twoj proc ma wieksze opoznienia w dostepie do pamieci przez dodatkowe polaczenie rdzeni, wiec gorsze osiagi w grach wcale nie dziwia,
dlatego napisalem, ze lekka poprawa wydajnosci w grach 11g wzgledem 10g wyglada mi na zwiazana z pamiecia : wieksze L1 i L2, kombinacja przy kontrolerze RAM,
gdyby sumarycznie bylo to wolniejsze, to nie bardzo czym w samych jadrach mieliby nadrobic