Page Index Toggle Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 18 Send TopicPrint
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności (Read 33790 times)
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4209
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #90 - 22. Dec 2021 at 12:06
Print Post  
Nie narzekam ostatnio na nadmiar czasu i mam głęboką niechęć do instalowania dodatkowych komunikatorów/zakładania następnych kont social media. Moja platforma to FB/Messanger, branching out powoduje dyskomfort. Introvert thing. 3 projekty w kolejce mam. Wczoraj przyszły Dallasy od chińczyków, więc może przez święta zreanimuję tego 486 EISA
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #91 - 22. Dec 2021 at 12:35
Print Post  
To nie jest kolejne social media, nie trzeba sie nigdzie rejestrowac, nie podajesz email, danych osobowych, nic. Po prostu instalujesz apke ze sklepu, wpisujesz numer tela i juz dziala. To wszystko. Obecnie jest to najbezpieczniejszy i najlepszy komunikator, posiada wszystko to co niezbedne, obsluga jest banalna. Jest multiplatformowy, tzn, ze mozesz go uzywac rownoczesnie na telach z andkiem/ios, makach, pc, linuxach - wszystko sie samo synchronizuje. Jesli nadal cie to nie przekonuje, to moze takie tuzy, ktore go polecaja, jak Snowden czy Musk do ciebie przemowia? A jesli nie, to trudno, moze kiedys sie skusisz Smiley Rozumiem i szanuje decyzje.
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4209
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #92 - 22. Dec 2021 at 12:48
Print Post  
Miałem przez pewien czas do komunikacji z Varusem. 'Bezpieczeństwo i prywatność' na mnie nie działa. Nie mam nic do ukrycia. Po prostu nie lubię śmietnika w telefonie. Messanger dla jednego, Viber dla drugiego, Signal dla trzeciego i Twitter dla czwartego. No thanks. Jak ktoś chce to wie gdzie mnie szukać.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #93 - 29. Dec 2021 at 21:33
Print Post  
Kolejny forumowicz mi zaufal i przyslal swoja pieknosc, Helcia sie nieco rozkraczyla Wink

card: 3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 12MB PCI)
gpu: 3x3dfx
board: 22150105-006 rev A
ram: 12MB (24xEDO 512k, SOJ40)
directx: 5
out: vga + vga in

src: DooM
Mam straszne artefakty na ekranie. Próbowałem kartę w różnych konfiguracjach i nic Sad po przyjrzeniu się karcie zauważyłem,
że na jednym z chipsetów jest przerwana jedna z tych drucianych rzeczy od chipu do płytki. (...)
Karta leżała w szufladzie i najprawdopodobniej zahaczyła o coś Sad moja głupota
re:
warto taki towar pakowac w folie babelkowa albo fajniejsze antystatyczne torebki zip, link na koncu

info:
* karta w bardzo dobrym stanie, czysta, brak rys, przerwanych sciezek, urwanych elementow smd
* wylamane 3 nogi w 1 gpu - do poprawy
* nozki nastawione
* zainstalowane sterowniki FastVoodoo2 4.6

test: W98SE SP3, AMD Sempron 1500MHz, DDR 256MB@333, ASROCK K7S41GX SIS 741GX/963L, HDD 6.4GB, AGPx8
3dmark99: 3519
3dmark2000: brak wsparcia dla dx7
* brak artefaktow ale tlo nie jest czyszczone, prawdopodobnie slabe sterowniki, platforma sis lub za nowy directx,
  standardowe testy przechodza gladko, nowy test na standardowej platformie

* zmiana platformy oraz sterownikow na natywne od 3dfx v2-w9x-dx7-retail-3.02.02

test: 98SE SP3, Celeron 333/66, SDRAM 256MB/PC133@66, ASUS P2B, HDD WD6.4GB
3dmark99: 2529
3dmark2000: brak wsparcia dla dx7
* efekty jak poprzednio, 3dmark99 i dx 6.2 za nowy dla tej karty, pozostale testy ok

dziala Smiley piekna karta, ktora mam nadzieje bedzie dlugo sluzyc <3

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)

P.S. Niestety filmik sie nie zmiescil, moze laskawy admin doda mp4 do tolerownych rozszerzen oraz zwiekszy limit rozmiaru. Cale 4.5MB...
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #94 - 29. Dec 2021 at 21:45
Print Post  
3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 12MB PCI) part #2

Pozostale fotki z prostowania nozek pieknosci Wink
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #95 - 29. Dec 2021 at 21:48
Print Post  
3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 12MB PCI) part #3

Brakujacy filmik...
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
DooM
Full Member
***
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 525
Joined: 19. May 2017
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #96 - 29. Dec 2021 at 22:25
Print Post  
Jeszcze raz dziękuję za naprawę Smiley cudowna robota i zaufana osoba Smiley no i też nauczka dla mnie, aby dbać o swoje Voodoo a nie trzymać luzem w szufladzie  Wink
  
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4209
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #97 - 29. Dec 2021 at 22:51
Print Post  
Z tymi sterami/DX do V2 to coś pokiełbasiłeś. 3DMark2000 hula na V2 jak złoto, sam sobie na moim często demko zapuszczam. Też z FastVoodoo 4.6. Sprzętowo Voodoo 2 obsługuje DirectX 6, tyle że jak weszło na rynek to ta wersja nie była jeszcze gotowa z tego co pamiętam. I z siódemką też współpracuje na ogół dobrze.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #98 - 29. Dec 2021 at 23:06
Print Post  
Wg vgamuseum Diamond Monster 3D II 12MB PCI obslugje max dx5 - to jest dx dla w95, ja testuje na 98se sp3, nizej moze byc lepiej, ale na nim nie dziala 3dmark99. 3dmark99 w najnowszej wersji, jakiej uzywam wymaga dx6.2, a to oznacza ze wymaga 98se. Nie oczekuj od karty ktora wspiera dx5 aby byla kompatybilna z nowszymi dx. Twoj system moze byc popatchowany, dodane latki na kernela itp. Ja sie nie bawie w takie rzeczy, bo to zahacza juz o mod/tweak/hack. Pisze jak jest. Mozliwe, ze inne stery dalyby inne wyniki, ale te ktore posiadam, wystarczaja aby sie przekonac czy cos jest stabilne czy nie. Zatem, pisz konkretnie, podawaj konkretna karte, platforme i tester, inaczej tylko sie czepiasz bezzasadnie. Buziaczki

edit:Wlasnie widze jak bredzisz, na wiki masz wyraznie napisane:
VooDoo2 - dx5
VooDoo Banshee - dx6
src: (You need to Login or Register to view media files and links)

Nadal twierdzisz ze Diamond Monster 3D II 12MB PCI "z siódemką też współpracuje na ogół dobrze"? Masz ta sama karte? Co to znaczy wogole "na ogol dobrze"? Ze we wtorek jest ok a w srode nie? Zenada Stefan. Albo cos dziala dobrze albo nie. To nie jest stan herbaty, gdzie poslodzisz i zamieszasz albo zamieszasz i poslodzisz. Podsumowujac: p* swoje widzimisie, bez urazy. Podawaj dowody na swoje tezy. Buziaczki x2
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
Senior Member
****
Offline


OC freak

Posts: 4209
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #99 - 30. Dec 2021 at 11:57
Print Post  
Challange accepted.

Wszystkie Voodoo 2 mają identyczny feature set, więc nie ma znaczenia czy mam akurat Diamonda czy nie. Posiadam 3 egzemplaże, 2 3DXVolcano (SuperFlower bodajże) i jeden STB Blackmagic, wszystkie 12MB. Tak się składa, że za czasu początków intensywnego rozwoju akceleratorów 3D Microsoft był do tyłu ze swoim API. VGAMuseum i Wikipedia podają specsy z dnia wydania. Dlatego jest DX 5 przy Voodoo 2, a 6 przy Banshee. Ale Banshee to Voodoo 2 z wyciętym jednym TMU żeby zrobić miejsce dla silnika 2D. Nic więcej nie umie (no dobra, extra box filter taki sam jak w V3, ale to nie ma wpływu na wersję DirectX). W dniu premiery Voodoo 2 w lutym 1998 obecny DirectX 5 nie obsługiwał multitexturingu. Ten feature pojawił się dopiero w szóstce w sierpniu tego roku. Banshee wyszło później za czasu DirectX 6.1, stąd całe zamieszanie.

Sprawdziłem właśnie i potwierdzam pewną anomalię w screenie poniżej. DXDiag nie inicjuje poprawnie interfejsu D3D 7 z FastVoodoo, ale 8 i 9 działają bez zarzutu. Jadę obecnie na Windows Me, ale długi czas używałem 98SE z tymi kartami i 3DMarki latały tak samo. Mój K7 nie jest do końca stabilny i Voodacz się wiesza podczas testu Adventure, ale masz tu mój film z testów innego zestawu:
(You need to Login or Register to view media files and links)

Zluzuj Janusz. Kiedy podaję niesprawdzone informacje, wyraźnie to zaznaczam. Zainstaluj nowszą wersję DirectX i 2000 zadziała. Na swoim mam 9.0b. Sam sprawdź swoje "fakty" zanim zaczniesz innych wyśmiewać.
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5",
Back to top
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #100 - 30. Dec 2021 at 16:48
Print Post  
Super dowody Smiley inne karty, inny windows, sterowniki inne, inna platforma, do tego jeszcze nie dziala do konca bo calosc jest niestabilna. dxdiag nie przechodzi testow, 3dmarka nawet nie odpaliles. Serio? Zarzucasz mi poslugiwanie sie "faktami" a sam wrzucasz papke. btw. feature set a wlasciwie feature levels pojawily sie dopiero w dx10, wczesniej byla wolna amerykanka i "hardware capabilities bits", nawet takich prostych rzeczy nie rozrozniasz. Twoja wiedza jest typowo mainstreamowa, to nie jest poziom techniczny - taka moja subiektywna opinia i nie pisze tego zlosliwie. Dlatego tez ciezko nam jest sie dogadac, bo dzialamy na 2 roznych poziomach - dla ciebie moje fakty sa "faktami" (jakby wogole istnialy jakies inne fakty) a dla mnie niektore twoje wypowiedzi sa po prostu twym widzimisie. Tez posiadam ta przypadlosc, szczegolnie w dziedzinach ktore nie sa moja specjalizacja.

Zakladasz ze wszystkie karty sa jednakowe, a nie bierzesz zupelnie pod uwage ze poszczegolne rewizje chipow moga byc inne, inna ich ilosc, rozne uklady dac, rozne projekty plytek drukowanych, rozne ramy, taktowania gpu/mem itp. To tez jest fakt ktory tylko potwierdza wczesniejsze "widzimisie".

A fakty sa takie, ze moja karta sprzetowo zapewnia obsluge dx5 i nic wiecej - orginalny cdrom od diamonda ma stery pod w95 oraz dx5. Obsluga wyzszych wersji jest robiona na poziomie interfejsu api i warstwy abstrakcji - kolejne dxy sa tylko wrapperami. Rozpisze ci tutaj podzial, bo moze nie rozumiesz problemu:

aplikacja czyli gra - warstwa interfejsu i abstrakcji - warstwa sterownika - warstwa sprzetu czyli karta

Zatem, jesli piszesz, ze karta sprzetwo obsluguje dx6, to zaklamujesz rzeczywistosc i mijasz sie z prawda. Gdyby miala robic to sprzetowo, to musialbys przeprogramowac lub wymienic asic/gpu - nierealne.

Kolejny fakt ktorego nie widzisz: zaden producent ci nie zagwarantuje ze ich produkt bedzie dzialac z nowsza wersja dx, szczegolnie kiedy ona nie istnieje. Moze ale nie musi robic poprawki w sterownikach ktore moga poprawiac kompatybilnosc i karta moze dzialac na nowszych wersjach dx ale wcale nie musi dzialac dobrze. Wiele razy juz widzialem jak karty sie wieszaja ze wzgledu na eksperymentalne sterowniki ktore wlaczaja obsluge wyzszych dx jak 7/8/9 i karta po prostu wiesza system. Aby zapobiec takim dzialaniom, m$ wprowadzil wlasne testowanie i certyfikowanie sterownikow WHQL.

W moim przypadku dx7+ nie dziala na tych sterownikach, modowanych oraz legitnych od 3dfx. Ale to bez znaczenia, bo uzytkownik ma do dyspozycji extra dzialajacy 6.2 ktory przechodzi testy i jest stabilny, co dla mnie jest najwazniejsze. Sterowniki pod nowsze winy jak w2k, xp itd. moga, podkreslam, moga dzialac lepiej, ale nie musza. Dla maniakow voodoo sa mody w stylu (You need to Login or Register to view media files and links) ktore wprowadza dodatkowe kompatybilnosci dla starszych kart i nowych interfejsow wlasnie na poziomie asbstrakcji. Ja nie mam czasu sie w to bawic, poniewaz naprawiam tylko sprzet i testuje go w warunkach zblizonych do optymalnych. Dlatego tez uzywam w98se sp3, bo jest najbardziej wszechstgronny i uniwersalny i idealnie sie wpisuje w owczesna epoke. w2k odpada, poniewaz trzeba go reinstalowac na kazdej nowej platformie, inaczej wyp* sie w kosmos a z w98 przepinam tylko dysk do innej plyty i pyk, dociagnie stery i dziala ok.

Moglbym dalej to ciagnac i pisac o sterownikach jakie w swoim zyciu napisalem pod dos, 9x, w2k i nowsze, o napisanych programach wykorzystujacych gdi oraz directx ale... Szkoda mi czasu na edukacje laikow, za dzuo energii chi wysysa to ze mnie. Takie dyskusje mozna toczyc przy piwku, przyjedz na party w styczniu, bedzie dosc czasu aby pogadac.

Podsumowujac: konstruktywna krytyka, konkrety, zglaszanie bledow/pomylek nadal mile widziane, psioczenie w sumie tez Wink

To zapewne moj ostatnio post w tym roku, zatem do siego roku/happy new year Smiley
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
forteller
Senior Member
****
Offline


Overclocking since 2003

Posts: 3251
Location: Kraków
Joined: 28. Jan 2018
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #101 - 30. Dec 2021 at 18:13
Print Post  
Kurde, smola, zluzuj naprawdę, bo akurat Neo ma wiedzę na wysokim poziomie i kulturalnie zwrócił Ci uwagę, a Ty najeżdżasz na niego z wyższością.

Co z tego że ma niestabilną platformę do tego jaki ma feature set jego karta graficzna? Ja również puszczałem gry dx7 na voodoo2 bez żadnego problemu i to że w tabelce na Wikipedii napisane jest inaczej, to mało mnie obchodzi. Gdzieś w tabelce z której przepisujesz te informacje podane było, że GF2MX200 ma szynę pamięci 256-bit...
  

Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić...
Back to top
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #102 - 30. Dec 2021 at 18:39
Print Post  
Zluzowalem juz Smiley A w przyszlosci postaram sie nie reagowac. Na koniec dodam tylko male info: w mojej dziedzinie, ktora uprawiam zawodowo od 14 lat (niezawodowo od zawsze), argumenty w stylu wlasnych opinii, niepoparte faktami nie maja zadnego znaczenia. Nie interesuja mnie opinie przekazywane jako prawdy, polprawdy, widzimisie itp. Cenie za to logiczne myslenie, powiazywanie faktow, zaleznosci i wnioskow z tego wynikajacych. Dlatego moze udaje mi sie naprawiac rzeczy, ktore dla niektorych elektronikow sa nienaprawialne. Udaje mi sie to robic moze dlatego, ze dla niektorych takie drobne detale nie stanowia roznicy, ale dla mnie one maja znaczenie. Mozna byc dobrym elektronikiem ale jak przychodzi do napraw sprzetu komputerowego, to sama znajomosc elektroniki nie wystarczy, trzeba jeszcze ogarniac oprogramowanie, bowiem hardware i software sa nierozlaczne. Niektorzy nazywaja to magia, ja nie, bowiem magia znika gdy sie zrozumie problem i umie sie go rozwiazac. Ale kazdemu wedle zyczenia. Nie nosze urazy do nikogo, jestem pokojowym czlowiekiem. I czasem reaguje, gdy ktos nagina czy tez uogulnia prawde/zasady/rzeczywistosc. Zawsze pisze "prosto z mostu" i nie p* sie w tancu, mowie po prostu jak jest - moge sie mylic oczywiscie, bo to ludzka przypadlosc, ale nie robie tego zlosliwie, bo mam szacunek do innych, taki jaki oczekuje miec dla wlasnej osoby. I niech na to zapracuja czyny a nie pierdololo jakie leci w gadce-szmatce. Howgh/Amen.

edit: doprecyzowania
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
GL1zdA
Senior Member
****
Offline


Alpha Powered

Posts: 1049
Location: Warszawa
Joined: 14. Apr 2017
Gender: Female
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #103 - 10. Jan 2022 at 11:58
Print Post  
Te tabelki na wiki dla DX < 7 są trochę mylące. Dla DX 8 i wyższych one po prostu pokrywają się z (You need to Login or Register to view media files and links), jaką karta obsługuje.

DX 7 ludzie rozumieją jako hardware'owe wsparcie dla T&L.

DX 6 to multitexturing, który formalnie Voodoo2 wspiera, ale bez specjalnej obsługi będzie miał problem z pamięcią tekstur (w sensie będzie nieoptymalnie działała), ze względu na specyficzną implementację w V2.

DX 5 nie wiem, czy są tu jakieś feature'y hardware'owe, które mają duże znaczenie, natomiast jest to w zasadzie zmiana API pierwotnej wersji Direct3D na takie, które programistom bardziej odpowiadało.

DX 2/3 - pierwsza wersja Direct3D.

Tak na dobrą sprawę wszystkie wersje DirectX aż do DX8 zawierają software'ową implementację potoku grafiki, więc jeśli karta czegoś nie obsługuje, to one DirectX użyje CPU do realizacji danej funkcjonalności. Dopiero DX8 wymagał, żeby drivery wspiera jakąś minimalną wersję DirectX (DDI - widać na screenie DxDiag, który wrzucił neo). W teorii nie powodu, żeby dowolna karta nie zadziałała z DirectX 7.

W praktyce wiele zależy od jakości driverów i tutaj najczęściej objawiają się różne dziwne błędy. Ja np. korzystam z pierwszego Voodoo ze sterownikami kompatybilnymi z DirectX 6, mam zainstalowany DirectX 8 i bez problemu działa mi Final Reality, przynajmniej do czasu, aż coś mu się w główce nie przekręci i stwierdza, że karta nie wspiera DX6. Wtedy restart pomaga.
  
Back to top
IP Logged
 
smola
Full Member
3dfx Friends
***
Offline



Posts: 618
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #104 - 31. Jan 2022 at 20:58
Print Post  
card: Matrox G100 4MB AGP [identyczna jak karta z 2 linka]
gpu: MGA-G100A-E
board: 790-01 REV: A
ram: 4MB SGRAM
bus: 64-bit
agp: x1 3.3V
directx: 6
out: vga
bios: SGS M35560, kompatybilny z AT25256, 32KB, SPI, SOP8, bios v1.5

src: lukas12p
Grafika Matrox G100, komp z nią normalnie startuje, ale brak obrazu.
re:
ta karta wogole ci kiedykolwiek dzialala? jaka jest jej historia?
ona pochodzi z pc czy moze z jakiegos oema typu nec pc-98?
src:
nie działała, kupiłem kiedyś kolekcjonersko za chyba 20 zł, gość oddał kasę, więc w sumie gratis

info:
* karta startuje, brak obrazu, brak bledow post
* napiecia w normnie, brak zwarc, pomiar oscylacji daje bardza niska amplitude 1V, kwarc, zegar?
* kwarc wymieniony na sprawny z dawcy, roznica minimalna, dodany rezystor pulldown 1k, nadal bez efektu
* jako 2 karta wykrywana w windows, zainstalowane sterowniki, wyswietla obraz na 2 monitorze, bios?
* starszy bios v1.4 dostepny w internecie, eeprom przelutowany i zaprogramowany, jest obraz Smiley

test: 98SE SP3, Pentium III 700/100, SDRAM 256MB/PC133@100, ASUS P3B-F, HDD WD6.4GB DX9.0c
3dmark99: 634
3dmark2000: nie ma sensu Wink

dziala Smiley

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)

* ostatnie 2 zrzuty z oscylacjami, widac jak na nowszym mx440 oscylacje sa znacznie lepsze, chociaz juz od dolu slabiej,
  g100 pozyje jeszcze jakis czas ale kiedys niestety padnie na amen
* na tylnej stronie zmazalem tego X, juz nieaktualne Wink
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 18
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top