Page Index Toggle Pages: 1 ... 17 18 [19] 20  Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności (Read 47756 times)
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #270 - 06. Jun 2024 at 18:46
 
Tym razem wydalem sporo, bo nie byla to sterta zlomu, tylko dedykowana licytacja a sprzedawca wiedzial co goni Wink Za kazda z obu kart zaplacilem srednio 150 z wysylka. To duzo, ale kupowalem je z przeznaczeniem na dawcow i spieszylo mi sie. Powodem zakupu byla obawa, ze mam tmu uszkodzone w rushu, okazalo sie jednak ze jest sprawny i problem byl gdzies indziej. Finalnie obie karty v1 udalo sie ozywic a przy okazji wolniejsza zmodowac do wersji szybkiej Smiley Ceny na alegroszu ogolnie ostatnio szaleja, sprzedawcy mysla ze jak maja karte 3dfx, to znalezli zlote jajo Wink Na lokalnym nieco taniej ale rzadko jest cos konkretnego.
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #271 - 15. Jun 2024 at 12:01
 
3dfx VooDoo1 PCI 4MB (A-Trend ATC-2465) part #2

info:
* [tutaj info o co kaman z modem... juz wkrotce]
* nie wchodzac w szczegoly moda, pomyslalem, ze nie musze przyspieszac wolniejszej karty ale moge sprobowac spowolnic szybsza aby stala sie wolniejsza Smiley a kiedy szybsza karta osiagnie wyniki wolniejszej, bedzie mozna zaplikowac rozwiazanie i przyspieszyc wolniejsza Wink
* takie podejscie pozwala na uproszczenie procedury i jednoczesnie skraca proces analizy, bowiem wygodniej jest pracowac z karta ktora ma pcb 1-stronne (szybsza) niz 2-stronne (wolniejsza), w tym 2 przypadku, pomiary i analiza polaczen jest znacznie bardziej skomplikowana i czasochlonna
* wszystkie testy wykonane na identycznej platformie i systemie, przekladane byly tylko karty voodoo

info (spowalnianie szybszej v1):
* zrobiony czesciowy mod i glquake 34.9->33.5 fps, ciut wolniej ale to jeszcze nie to
* 3dm99 1462->1431, praktycznie zadna roznica, tylko 31 punktow mniej, wolniejsza v1 miala 1217
* kolejny mod zrobiony i karta osiagnela w koncu wynik w dos glquake 27.7 fps, dokladnie tyle samo co ta wolniejsza - bingo Smiley
* 3dm99 1462->1233, wolniejsza 1217, spadek o 229 punktow, unreal 16.2->13.5, dokladnie tyle samo co wolniejsza - tak, to jest to Smiley
* spowalnianie szybszej karty zakonczone sukcesem, mozna teraz "dopalic" wolniejsze karty Smiley
* jest prawdopodobne, ze mozna to samo zrobic z v2 i byc moze z rushem - w tym 2 przypadku, to byloby bardzo pozadane, bowiem on jest dosc wolny, zobaczymy Smiley
* sprawdzona v2 i niestety ona juz standardowo jest w wersji "szybkiej", rush do modowania

info (mod wolniejszej v1):
* zrobiony czesciowy mod na wolniejszej v1, karta wykrywana przy boot
* w dos glquake 27.6->33.5 fps - weee, dopalanie dziala Smiley
* pelny mod ukonczony, boot ok, glquake 27.6->34.9 fps, dokladnie tyle samo co szybsza siostrzyczka, hell yeah Smiley
* 3dm99 1217->1486, 22% wiecej, sprawdzone nfs3 i nfs2se - zadnych problemow, mod dziala

info (mod rusha):
* zrobiony czesciowy mod na rushu, karta wykrywana przy boot
* w dos demo dimmension ok, glquake mesa 14.5->14.2, 0.3 fps mniej bez znaczenia zasadniczo, 3dm99 427->436, symboliczny wzrost o 19 punktow, oba wyniki to raczej blad pomiarowy, unreal 11->11 bez zmian
* nfs3 zawieszka po zaladowaniu wyscigu, nfs2se migotanie tekstur w menu - degradacja po modzie, wczesniej stabilnie
* mod nie ma wplywu na wydajnosc voodoo rush z chipem 2D MX, jedynie zmniejsza stabilnosc

info (final repair):
* wlutowanie 6 tantali 10u/16: przy pierwszym popelnilem blad, bo poszla incepcja z mylacego oznaczenia polaryzacji na pcb, znak + jest obok pada z gnd, normalnie wczesniej sprawdzam pady miernikiem, bo mobo czasem maja odwrotnie oznaczone, tantale tez maja oznaczony + jak - w elektrolitach Wink po wlucie 1 capsa postanowliem odpalic karte i po chwili zaswiecilo sie mikro slonce oraz pojawil sie dym, szybki power off, z tantala zostaly tylko biale szczatki, pieknie plonal Wink niestey fragment sciezki zniknal, laminat oczyszczony ze spalenizny, wstawiony kawalek miedzi i finalnie wlutowane wszystkie 6 capsow, tym razem sprawdzalem polaryzacje 2x Smiley
* karta przywrocona do pierwotnego stanu - powinna dzialac na pelnej predkosci jak wczesniej
* karta dziala poprawnie, boot ok, wykrywana, glquake 34.9, czyli tak jak bylo na poczatku
* 3dm99 1486, przed recapem 1462, nieznaczny wzrost o 2/1000 jednostki Wink unreal tak samo jak wczesniej 16.2 fps, nfs2se oraz nfs3 ok

dziala Smiley

* karta byla testerem moda na spowolnienie oraz przyspieszenie, dzieki niej moje 2 inne v1 zyskaly przyrost wydajnosci 20-26% doslownie za nic
* rush niestety niepodatny na mod, bylo tylko gorzej ale to moze tylko moja wersja z MX, trzeba bedzie skombinowac AT25 na kolejne testy
* na sam koniec uruchomilem w windows demo donut dedykowane dla v2, w glide2/3 640x480x16 stabilne 30fps
* voodoo v1 po latach wciaz daje rade z p2 katmai 266/66 i bx440, do tego mozna przyspieszyc niektore wersje kart Smiley
* TODO: do sprawdzenia czy ta szybka v1 daje rade z nowszymi cpu p3 copper 300MHz+ i fsb 100/133 + zalegla publikacja wynikow z dluzszego badania voodoo rush
* na koniec jako bonus dodatkowe testy z v2 8MB, w w98 sterowniki 'Fast Voodoo v4.6', wszystkie testy 640x480x16, 3dm99 def triple buffer 1868 -> 25% wiecej niz v1, unreal 37.1 -> 129% wiecej niz v1, dos glquake mesa 57.2 fps -> 63% wiecej od v1 - unreal dostal skrzydel, ciekawe jak ma sie do tego v1 w wersji 6/8MB
* z ostatniej chwili: okazuje sie ze te karty maja niewykorzystany przez lata potencjal, bo udalo mi sie przyspieszyc szybsza v1 o kolejne 10%, testy w glquake 34.9->38.4 fps - jak juz pisalem wczesniej, temat dopalania starszych voodoo jest rozwojowy, wiecej info w kolejnym odcinku
  

1-rework1.webp ( 179 KB | 5 Downloads )
2-rework2.webp ( 218 KB | 3 Downloads )
4-final-card.webp ( 290 KB | 7 Downloads )
5-glquake-mesa-640-34_9.webp ( 607 KB | 2 Downloads )
6-glquake-mesa-640-38_4.webp ( 635 KB | 1 Download )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4254
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #272 - 15. Jun 2024 at 20:33
 
Super robota! Podejrzewam, że mod usuwa jakieś wait state'y?
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #273 - 16. Jun 2024 at 13:30
 
3dfx Voodoo Rush (APOLLO 86251-VOODOO-3D) part#2, (You need to Login or Register to view media files and links)

info:
* mimo poczatkowego optymizmu, karta okazala sie nie byc do konca sprawna, w testach dos przeoczylem widoczne artefakty w postaci kropek na teksturach, w win rowniez nie byla stabilna, bowiem klasyczne gry nfs2se i nfs3 nie chcialy dzialac mimo ze powinny, to mogl byc problem chipa 2d MX, biorac pod uwage dostrzezone problemy, doszedlem do wniosku ze pamiec tmu albo i sam tmu moze byc padniety
* problem zlych ramow rozwiazalem w prosty sposob, po prostu przelutowalem wszystkie 4 kostki na nowe z ali, nic to nie zmienilo, pomyslalem ze moze sa one niekoniecznie sprawne, to nie byloby nic nowego, takie rzeczy sie dzieja caly czas
* aby uniknac kolejnych problemow z "czesciowo" sprawnymi kostkami ram, postanowilem wlutowac podstawki dla nich, przy okazji mialbym super tester dla pamieci soj40 edo Smiley
* tak zrobilem, dawca byl jakis stary spalony s3, 4 podstawki wlutowane, zapakowane "nowe" kosci ram od chinczyka, testy i... wciaz sa artefakty na teksturach w postaci kolorowych kropek
* kostki ram wymienione na 35ns, 30ns i finalnie na 25ns od v2, wciaz artefakty na teksturach, tutaj sie pojawila watpliwosc czy tmu jest sprawny i to byl wlasnie powod zakupu 2 uszkodzonych v1 na dawcow...
* jednak przegladajac wlutowane gniazda pod mikroskopem, okazalo sie, ze 3 piny w 1 z nich sie ruszaja, czyli zimne luty, wczesniej tego nie zaowazylem, bo byly sklejone topnikiem, tzw. twarde zimne luty, jednak po dokladnym oczyszczeniu padow, sytuacja stala sie jasna - rada na przyszlosc, nie lutowac po spozyciu kilku piw Wink
* poprawione luty na podstawkach, artefakty zniknely ale wciaz byly niestabilnosci w grach pod windows - analizujac rozne warianty, doszedlem do wniosku, ze glosy z forow moga miec znaczenia, bo wiele osob zglaszalo problemy ze starymi voodoo wlasnie ze wzgledu na za szybki cpu
* poniewaz w necie nie znalazlem nic konkretnego na ten temat, postanowilem przeprowadzic testy roznych cpu samemu, do zawodow przystapilo wielu kandydatow, p2, p3, coppery, klamath, rowniez starsze celerony, ponizej wyniki z testow

info (metodyka):
* standardowa platforma testowa: 98SE SP3, slot1, ASUS P2B 440BX, SDRAM 128MB/PC133@100 222, HDD SEA40, DX9.0c, AGPx2
* pulpit w w98 ustawiony na 640x480x16, sterowniki odswiezone 'Mancuso Mix 2.0', detale w poprzedniej czesci
* do autoexec.bat dodana na koniec nastepujaca linijka, to wylacza poczatkowa animacje 3dfx logo, wczesniej byl problem i zwis w nfs2se i carma2: SET FX_GLIDE_NO_SPLASH=1
* autoexec.bat zmodyfikowany aby najpierw wlaczal demo dimmension w dos, potem vc a po wyjsciu kontynuacja startu w98
* po zaladowaniu w98 uruchomiony 3dm99, zmieniona jedynie rozdzielczosc na 640x480x16, zapisany wynik, nastepnie nfs3 do menu, sama gra jest zmodowana i crashuje po odpaleniu wyscigu na rushu
* jesli menu nfs3 ok, to uruchomienie nfs2se, jesli menu ok, to zaladowanie wyscigu i kilkanascie sekund sprawdzania czy sa atrtefakty
* uaktualnienie wynikow
* wszystkie gry w rozdzielczosci 640x480x16, quake pominiety w testach, bo dziala nawet jak sa artefakty na teksturach, niestety ze wzgledu na tempo rozgrywki sa slabo widoczne i znacznie lepszymi testerami sa: demo dimmension (dos glide), nfs3 (glide3) i nfs2se (glide2)
* test dotyczy karty voodoo rush 6MB z chipem 2D MX, nowsze wersje mialy lepszy/szybszy AT25, ktory moze byc bardziej stabilny
* jesli byla niestabilnosc w jakims cpu z fsb 100+, to byly robione testy z nizszymi 83/75/66

testy cpu (model, typ, cpuinfo, 3dm99 640x480x16, status, link):
SL365 p3 500/100x5/512/2V/0.25 katmai ? artefakty (You need to Login or Register to view media files and links)
SL365 p3 500@333/66x5/512/2V/0.25 katmai ? artefakty
SL3JP p3 600B/133x4.5/512/2.05V/0.25 katmai ? artefakty (You need to Login or Register to view media files and links)
SL3JP p3 600B@300/66x4.5/512/2.05V/0.25 katmai ? artefakty

SL265 p2 266/66x4/512/2.8V/0.35 klamath 427 ok (You need to Login or Register to view media files and links)

SL2WZ p2 350/100x3.5/512/2V/0.25 deschutes 515 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
#1: dos demo dimmension ok, 3dm99 ok, w menu nfs3 i nfs2se drobniutkie artefakty
SL2U4 p2 350/100x3.5/512/2V/0.25 deschutes 517 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
SL2U4 p2 350@291/83x3.5/512/2V/0.25 deschutes 465 #2
#2: dos demo dimmension ok, 3dm99 ok, menu nfs3 ok, menu nfs2se artefakty
SL2U4 p2 350@263/75x3.5/512/2V/0.25 deschutes 418 #3
#3: dos demo dimmension ok, 3dm99 ok, menu nfs3 drobne artefakty, menu/gra nfs2se ok
SL2S5 p2 333/66x5/512/2.0V/0.25 deschutes 476 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)

SL2WN cel 333/66x5/128/2V/0.25 mendocino 445 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
SL2WM cel 300A/66x4.5/128/2V/0.25 mendocino 426 #4 (You need to Login or Register to view media files and links)
#4: dos demo dimmension ok, 3dm99 ok, menu nfs3 ok, menu nfs2se artefakty i zwis + hw reset
SL3EH cel s370/slocket 466/66x7/128/2V/0.25 mendocino 513 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)

SL2YP cel 300/66x4.5/128/2V/0.25 covington 378 ok (You need to Login or Register to view media files and links)

testy posortowane wg stabilnosci i wydajnosci w 3dm99:
* status ok, brak artefaktow w dos/win:
SL265 p2 266/66x4/512/2.8V/0.35 klamath 427 ok (You need to Login or Register to view media files and links)
SL2YP cel 300/66x4.5/128/2V/0.25 covington 378 ok (You need to Login or Register to view media files and links)
* status #1, drobne artefakty nfs2se/nfs3:
SL2U4 p2 350/100x3.5/512/2V/0.25 deschutes 517 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
SL2WZ p2 350/100x3.5/512/2V/0.25 deschutes 515 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
SL3EH cel s370/slocket 466/66x7/128/2V/0.25 mendocino 513 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
SL2S5 p2 333/66x5/512/2.0V/0.25 deschutes 476 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
SL2WN cel 333/66x5/128/2V/0.25 mendocino 445 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
* status #2, #3, #4 pominiete ze wzgledu na wieksze niestabilnosci w win, dos ok
* wszystkie p3 katmai pominiete, artefakty juz w dos

wnioski:
* hmm, czuje ze to bedzie troche jak wsadzenie kija w mrowisko ale fakty sa jakie sa Wink
* na mojej platformie z moim voodoo rush MX najbardziej stabilne sa procesory z fsb 66 oraz core freq do 300MHz (p2 klamath i celeron covington)
* cpu z fsb 66-100 i zegarami 333-477 powoduja drobne artefakty tylko w nfs2se, widac gra jest bardzo czula na szybsze cpu, wyrywkowo sprawdzone gry carma2 oraz unreal i problemow nie bylo (p2 deschutes i celeron mendocino)
* cpu ze statusem #2, #3, #4 dzialaja poprawnie w dos, jednak w windows sa mniejsze/wieksze problemy, zatem jesli celem jest dos, mozna ich uzyc, pod win raczej nie
* p3 katmai powoduja juz artefakty w dos, ich uzycie z rushem nie ma sensu
* glquake dziala praktycznie zawsze mimo bledow na teksturach, najwieksza wydajnosc w dos
* cpu max 300MHz z fsb 66 wydaje sie byc bezpieczna granica dla rusha - chetnie bym przetestowal najmocniejszego klamath 300/66 ale nie mam, to moze byc sweet spot, moze kiedys
* ze wzgledu na braki sprzetu, nie ma testow z amd k6-2/3, zakladam ze do 300MHz powinny dzialac ok, powyzej hgw, przydalaby sie jakas mocna platforma na ss7
* nie mozna tez wykluczyc, ze starsze sterowniki + w95 bylyby bardziej kompatybilne, tak samo rushe z AT25

dziala Smiley finalnie rowniez jako tester kostek pamieci Wink

info (update):
* przyszly w koncu z ali kostki pamieci 30ns, wczesniej byly testowane nowe 35ns oraz 25ns, w obu przypadkach artefakty powyzej cpu 300MHz, zobaczymy jak bedzie z tymi, to juz wlasciwie ostatnia opcja i robie to tylko dla formalnosci
* platforma identyczna jak wczesniej

testy cpu (model, typ, cpuinfo, 3dm99 640x480x16, status, link):
SL2S5 p2 333/66x5/512/2.0V/0.25 deschutes 477 #1 (You need to Login or Register to view media files and links)
SL365 p3 500/100x5/512/2V/0.25 katmai ? artefakty (You need to Login or Register to view media files and links)

* niestety ram 30ns nie rozwiazal problemow, p2 333 status jak poprzednio, p3/500 rowniez, dalsze testy nie sa potrzebne
* todo: zdybycie rusha z chipem 2d AT25

info (update2):
* niedzialanie nfs3 dalo mi do myslenia, doszedlem do wniosku ze wersja zmodowana moze byc niekompatybilna z rushem, zaczalem poszukiwania jakis testow starych gier + rush i bach, na yt jest 1 gosc, ktory takie zrobil, okazuje sie ze nfs2se oraz nfs3 dzialaja z nia bezproblemowo, wiec to jakis blad po mojej stronie, co prawda gosc testowal rusha glownie na wersji z chipem 2d AT25, ale... puscil go na w98 z cpu p4 3@4GHz Wink kosmos
* moje przewidywania sie sprawdzily, wersje z at sa stabilniejsze i szybsze niz mx, postanowilem wiec uruchomic nfs3 na swoim sprzecie, bo skoro dzialal u niego to u mnie tez musi Wink
* zapakowany sprawdzony cpu p2 266 klamath, zainstalowany nfs3 z orginalnego iso, gra wyszla pod w95 wiec powinna dzialac, zapodalem moja stara witaminke dla nocd i... nfs3 na rushu odpalil i dziala ok na 98 Smiley zeby bylo ciekawiej to ona wymaga glide2x.dll a nie glide3x.dll jak zmodowana wersja, to moglo robic problem, no ale w koncu dziala, uzyte te same odswiezone sterowniki co wczesniej
* zrobilem testy na standardowym p3 katmai 500/100 oraz spowolnionym do 333/66 i lipa, te same bledy co wczesniej, najwyrazniej limit 300MHz dziala na wersje MX
* z p2 klamath 266/66 ok, a ze nie mam wersji 300MHz, to zwiekszylem fsb na 75 - przy tym samym mnozniku cpu powinien bujnac na 300
* zworki przestawione, start mobo i... post zaliczony, proc sie obudzil na 75*4=300, testy dem w dos bez artefaktow, nfs3 w win dziala wybornie... weee Smiley
* podsumowujac, rush z chipem MX jest mega wymagajacy, ma ograniczenie cpu do 300MHz, wyzsze frequ powoduja artefakty, qlquake pod dos jest dosc odporny i dziala nawet zgrabnie z p3 500/100 ale tylko z opengl fxmesa/mesa, z sage sa artefakty na czcionkach, dosowe dema dimmension oraz nature pieknie chodza do 300MHz, powyzej artefakty i finalnie zwiechy, dla rusha nfs3 musi byc orginalny, zmodowany dziala tylko w menu
* wykonalem dziesiatki testow, wlacznie ze zmianami poszczegolnych opcji w bios i nic nie pomoglo na cpu 300+, to jest zdecydowanie limit cpu dla voodoo rush MX na platformie i440bx
* jesli wpadnie mi w rece rush z AT25, to powtorze testy, jestem ciekaw jak on bedzie dzialac z szybszymi cpu
* na koniec jeszcze test klamath z szybszym zegarem, w () stary wynik z fsb 66:
SL265 p2 266@300/75x4/512/2.8V/0.35 klamath 472 (427) ok (You need to Login or Register to view media files and links)
* w unreal standardowo 11 fps, nfs2se zwis w menu... ech... nie lubie rushy Wink

web:
* voodoo rush at25 vs mx: (You need to Login or Register to view media files and links)

info (update3):
* po sukcesie z nfs3, pomyslalem ze moze podobna sytuacja jest z nfs2se, moze tez to jakas spatchowana/poprawiona wersja ktora mam, co prawda dziala ze wszystkim, bo to standardowy tester od jakiegos czasu, no ale rush ma swoje wymagania, moze pojdzie gladko z czysta wersja z iso - jesli tak, to poprzednie testy cpu do powtorki
* na plycie sa 2 exe, NFS2SEN.EXE to standardowy engine d3d, NFS2SEA.EXE to wersja dla 3dfx i glide2x.dll, w obu zostaly usuniete cdchecki aby nie bawic sie w emulacje cdrom
* no niestety, jak poprzednio drobniutkie artefakty na p2 klamath 266@300, gra wlasciwie dziala ale to nie tak powinno wygladac, nfs2se jest jednak bardzo wyczulony na predkosc cpu z rushem mx, pozostale gry dzialaja ok, rowniez dema w dos i glquake
  

1-af3.webp ( 132 KB | 1 Download )
2-af1.webp ( 133 KB | 3 Downloads )
3-af2.webp ( 94 KB | 3 Downloads )
4-wash1.webp ( 86 KB | 2 Downloads )
5-rework1.webp ( 186 KB | 2 Downloads )
6-rework2.webp ( 183 KB | 1 Download )
7-rework3.webp ( 187 KB | 2 Downloads )
8-rework4.webp ( 176 KB | 1 Download )
9-rework-final.webp ( 248 KB | 2 Downloads )
10-final-test.webp ( 280 KB | 1 Download )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1806
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #274 - 16. Jun 2024 at 15:14
 
O grubo ! Bardzo skrupulatnie to wszystko robisz. Co prawda Rush to nie jest moje ulubione Voodoo, ale każde warto próbować odratować.
  
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #275 - 16. Jun 2024 at 15:50
 
hehe, rush i banshee to chyba takie voodoo jak windows millenium i vista Wink
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #276 - 17. Jun 2024 at 22:35
 
Dzis podbilem poprzeczke ale widze ze juz kres mozliwosci fbi i jego pamieci:
* v1 szybka 34.9->40.9 w glquake, 17% wiecej i 48% wiecej od wolniejszej (27.6)...
* unreal 21% wiecej, 16.2->19.6
* 3dm99 1486->1707, 14.8% wiecej...
* jest ukryty potencjal...

Bedzie sie dzialo wkrotce jak kazdy bedzie mogl przerobic swoje stare vudulce po cienkich kosztach aby byly szybsze o prawie polowe Wink A w kolejce czeka v2, bo z rushem to raczej lipa.

late update:
* dorzucanie wegla do pieca, 3 fotka, glquake 34.9->41.9, 20% wiecej od szybszej, 51.8% szybciej od wolniejszej (27.6), to juz nie jest zabawne, to jest budzenie smoka Wink
* hmm, chyba przypadkiem pobilem rekord swiata, bo obecny na hwbot to 1440 z celkiem tualem 1100@1437/130, u mnie ledwo p2 266/66 i wynik 1707 Smiley (You need to Login or Register to view media files and links)
  

glquake-mesa-640-40_9.webp ( 147 KB | 7 Downloads )
3dm99-1707.webp ( 399 KB | 1 Download )
glquake-mesa-640-41_9.webp ( 151 KB | 2 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Kosiara
Senior Member
****
Offline



Posts: 1319
Location: Płońsk
Joined: 17. Jul 2017
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #277 - 18. Jun 2024 at 05:40
 
Jestem bardzo ciekawe jaką czarną magię uprawiasz z tym Voodoo  Cheesy
  
Back to top
 
IP Logged
 
zami555
YaBB Newbies
*
Offline


Old computers rocks!

Posts: 175
Location: Poland, Olesnica
Joined: 01. Apr 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #278 - 19. Jun 2024 at 06:18
 
smola wrote on 17. Jun 2024 at 22:35:
* hmm, chyba przypadkiem pobilem rekord swiata


Przyznam szczerze że wyniki jakie osiągasz na tym Voodoo to tak jak Kosiara mówi czarna magia. Jestem pod mega wrażeniem. Szacuneczek. Dzięki Tobie Voodoo 1 przeżyje teraz renesans!  Cheesy
  

Moje kompy (work in progress):
Socket 3 VLB: DIGIS 486EL, Am5x86 133MHz, 8MB EDRAM, S3 805 1MB VLB, SB16 ISA
Socket 3 PCI + Voodoo lub Voodoo Rush (in progress): Intel Classic PCI ED Ninja lub Retron RT-4SIII v2.0 lub Gigabyte GA486AM/S
Super Socket 7: Asus P5A-B, P166MMX, 16MB EDO, Hercules Stringray Pro (ARK2000) PCI, SB AWE64 ISA
Slot A: MSI6191, Athlon Pluto 800MHz + GFD, 512 MB SDRAM, Voodoo 3 16MB AGP
Socket A: Asus A7N8X-E Delux, Atlhon Barton 2500+, 3GB DDR, Geforce FX5600 AGP
Back to top
 
IP Logged
 
leosh
Senior Member
****
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 1806
Joined: 19. May 2019
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #279 - 19. Jun 2024 at 09:24
 
A czasem taki HWBOT nie zakwalifikuje tego wyniku albo czy nie odrzuci jako modyfikacji ?
  
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #280 - 19. Jun 2024 at 10:51
 
Zakwalifikuje, tylko trzeba konto zalozyc, z czym moze byc problem (chyba varus mial jazdy z tym), oraz wyslac fotki z wynikami. Moze kiedys jesli sie powiedzie z v2 i jak pykne 3x WR dla v1, v2 i v2 sli, hehe, pomarzyc dobra rzecz Wink
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3068
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #281 - 19. Jun 2024 at 14:53
 
Ja mam konto na HWBOT mogę Ciebie wyręczyć z dodawaniem wyników Tongue hehe Cheesy A sam fakt, że Ci się udało wycisnąć z tej karty sporo więcej to jest jakiś kosmos... Nie wyobrażam nawet sobie co będzie jeśli to samo zrobisz z VooDoo 2.... i to połączonym w SLI Cheesy po prostu system rozjebany...
  

"...ale najpierw zrozumcie mój ból"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #282 - 19. Jun 2024 at 19:10
 
Udalo mi sie zalozyc konto na hwbot, byl glitch z ksywka na login, przy weryfikacji blad ze nick w uzyciu ale o dziwo udalo sie zalogowac i konto najwyrazniej dziala. Mialem upnac wyniki z p2 266 i 1707 z 3dm99 ale... Dzis postanowilem sprawdzic czy v1 ma kaganiec na procesor (cpu wall) i zapodalem testowo p3 500/100 katmai. Procek i karta dzialaja ok, nie to co rush mx, wyniki wyzsze znacznie niz z klamath p2 266/66... Potem zapodalem najszybszy katmai p3 600B/133 ale niestety mobo asus p2b staje na post, mozliwe ze trzeba p3b albo koniec v1. Wrzucilem wiec coppera p3 700/100 i... Daje rade, nowy rekord w 3dm99 2123... Ponizej wyniki (cpu, glquake, 3dm99, unreal):
p3 500/100, 43.5, 2051, 21.1
p3 600B/133, problem z postem na tej mobo
p3 700/100, 43.7, 2123, 21.2
* w glide roznice rzedu 0.1-0.2 fps, najwyrazniej cpu juz wysycil karte, 3dm99 podskoczyl nieco, ale to d3d, gdzie cpu moze miec wiekszy udzial w wyniku niz w glide

Z publikacja rekordow na hwbot jeszcze poczekam, karta ma potencjal i nie ma sensu przedwczesnie sie chwalic Wink Jest tyle jeszcze do zrobienia a czasu coraz mniej Wink W zalaczniku kilka zrzutow ekranu z testow.
  

2-p3-500-100-3dm99-2051-cpu1.webp ( 143 KB | 2 Downloads )
3-p3-500-100-3dm99-2051-cpu2.webp ( 151 KB | 3 Downloads )
4-p3-500-100-3dm99-2051-cpu3.webp ( 155 KB | 1 Download )
5-p3-500-100-platform.webp ( 401 KB | 4 Downloads )
7-p3-700-100-3dm99-2123-cpu1.webp ( 152 KB | 3 Downloads )
8-p3-700-100-unreal-21_2.webp ( 138 KB | 5 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
serdzio
YaBB Newbies
*
Offline


Tualatin <3

Posts: 54
Location: Gliwice
Joined: 15. May 2023
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #283 - 21. Jun 2024 at 09:27
 
Jakbyś chciał na slot 1 szybsze CPU to mów bo mam 800 i 850. No chyba, że przez adapter lecisz.
  
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 689
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #284 - 21. Jun 2024 at 21:45
 
Gonienie v1 ciag dalszy historii...

info:
* z braku najszybszych p3 1000/100 uzyty celeron SL5XQ coppermine-128 s370 1000/10x100/1.75V + slocket msi MS6905 MASTER + solidne chlodzenie od amd z miedziana wkladka
* asus p2b nie ma tak wysokich mnoznikow ale skoro jest on zablokowany, to powinien bez problemu wystartowac
* procesor zamontowany, plyta uruchamia sie, cpu rozpoznany poprawnie
* w dos demo dimmension nie dziala, wyswietaja sie tylko kolorowe prostokaty i tylko sw reset pomaga, demo nature ok, jak wczesniej drobniusienkie przeklamania na trojkatach ale przechodzi cale bez zacinek
* nizej zbiorcze wyniki (cpu, glquake, 3dm99, unreal):
p2 266/66, 41.9, 1707, 19.6
p3 500/100, 43.5, 2051, 21.1
p3 600B/133, problem z postem na tej mobo
p3 700/100, 43.7, 2123, 21.2
cel 1000/100, 43.7, 2135, 21.1
* w w98 3dm99 2135, symboliczny wzrost o 12 punktow w stosunku do poprzedniego p3 700/100, glquake bez zmian, unreal -0.1 fps, to blad pomiarowy
* nfs3, nfs2se i demo donut ok
* wyglada na to, ze dla v1 z 4MB nie warto wsadzac szybszych cpu niz 700MHz, bo karta sie juz praktycznie nie skaluje a na pewno nie warto pakowac "mocarzy" czyli tuali 1.4, bartkow 2.5 czy p4 3GHz+ Wink
* todo: do zbadania sytuacja z p3 600/133, moze tylko wystarczy poluzowac timmingi na pamiec, obecne 222 moga byc za ostre dla p2b

info (fsb 133):
* zamieniony cpu na p3 SL3JP 600B/133, w bios ramy 333, wczesniej 222, plyta startuje poprawnie, dimmension ok, glquake 43.6, mozna sprobowac 223
* 223 nadal stop na post, ustawienia taktow na 233 i w koncu jest stabilnie, w glquake wynik taki sam, oba nfsy ok, wyniki:
p3 600B/133, 43.6, 2097, 21.1
* wyglada na to ze fsb 133 nie wnosi wiele, aczkolwiek takty na ramach moga miec znaczenie, chociaz roznica na poziomie 0.1fps w quake to zadna roznica
* na pewno mozna obalic mit, ze v1 ma ograniczenia co do fsb, jak widac dziala ze 100 i 133, nie ma ja tez ograniczenia na predkosc cpu jak rush mx, co prawda demo dimmension w dos z cpu 1000MHz nie dziala, ale szczerze? kto o zdrowych zmyslach bedzie pakowac 1GHz proca do tej karty, kiedy 500-700 zupelnie wystarczy, chyba tylko osoby ktore graja w 3d marki Wink v1 nie ma rowniez ograniczenia jak rush mx na na cpu katmai, coppermine i prawdopodobnie nowsze, wyglada ze dziala z dowolnym cpu

info (oc):
* skoro mobo dziala z celkiem 1000/100 oraz z fsb 133, to zrobie szybkie oc tego cpu (bez podnoszenia vcore), a noz widelec pojdzie na wyzszym fsb
* mobo p2b oferuje kilka extra freq do 150MHz, na pierwszy ogien standardowe 133, cpu ma zablokowany mnoznik na 10, wiec powinien wstac na 1330, zobaczymy Wink
* ram 233, (core/fsb/pci), 1330/133/33: nie postuje, kod --, 1239/124/31: post ok, w glquake prostokaty jak w demo dimmension, 1200/120/40 post ok, testy...
cel 1000/100, 43.7, 2135, 21.1
cel 1000/100@1200/120, 43.7, 2150, 21.2
* bez zmian, sprawdze jeszcze czy plyta wstanie z taktami ram 222 - post ok, wyniki:
cel 1000/100@1200/120, 43.7, 2151, 21.2
* blah, roznica w taktach na ramach 233->222 to 1 punkt w 3dm99 Smiley to tylko potwierdza ze nie ma sensu pakowac szybszych procow dla tej karty, szybsze cpu tylko dla maniakow punktow w 3d marku
* lista wszystkich wynikow (cpu, glquake, 3dm99, unreal, mem 222, pci 33.3):
p2 266/66, 41.9, 1707, 19.6
p3 500/100, 43.5, 2051, 21.1
p3 600B/133, 43.6, 2097, 21.1 (mem 233)
p3 600B/133, 43.6, 2106, 21.1 (mem 233, pci 44.33)
p3 600B/133@629/140, 43.6, 2105, 21.2 (mem 233, pci 35)
p3 600B/133@674/150, 43.7, 2119, 21.2 (mem 233, pci 37.5)
p3 700/100, 43.7, 2123, 21.2
cel 1000/100, 43.7, 2135, 21.1
cel 1000/100@1200/120, 43.7, 2150, 21.2 (mem 233, pci 40)
cel 1000/100@1200/120, 43.7, 2151, 21.2 (pci 40)

v1 wciaz dziala i to coraz szybciej Smiley jest jeszcze pare opcji do sprawdzenia zanim sie zabiore za gonienie v2 Wink

* przyspieszenie pci 33.3->44.33 o 33% nie wnioslo praktycznie nic, podobnie jest z przyspieszaniem zegara na isa w starych mobasach dla 486
* szybszy cpu 500+ skutkuje tylko wyzszymi wynikami w 3dm99, w grach glide roznice symboliczne rzedu 0.1-0.2 fps, to sa wielkosci ponizej 1%, nieznaczace
* wydaje sie, ze nie ma sensu pakowac wiekszego proca dla v1 niz p3 500MHz
* testy i wnioski dotycza wersji v1 4MB z nastepujacymi rewizjami chipow: fbi v2, tmu v1

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)

edit:
* dodane dodatkowe testy z oc p3 600B/133 z roznymi freq pci clk
  

1-cel-1000-fsb-124-problem.webp ( 55 KB | 1 Download )
2-test-platform-cel-1000-100.webp ( 435 KB | 3 Downloads )
3-cel-1000at1200-120-cpu.webp ( 148 KB | 1 Download )
4-cel-1000at1200-120-mem.webp ( 177 KB | 0 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 
Send Topic