Sephiroth YaBB Newbies Offline I Love YaBB 2.5 Posts: 26 Joined: 26. Apr 2024 Voodoo vs TNT2 - kompatybilność 21. May 2024 at 15:40 Czy TNT2 ma jakieś zalety w porównaniu do Voodoo pod względem kompatybilności? Mowa tu tylko o kompatybilności pod względem prawidłowego renderowania wszystkich elementów, a nie o jakości grafiki (rozdzielczości, głebi kolorów, ostrości, wygładzaniu, odświeżaniu, FPS, itp.). Wiem, że obie mają przewagę nad GeForce w przypadku pewnych starych gier (Thief II, Incoming, itp.). A GeForce ma przewagę w nowszych i też czasem w starszych nad TNT2 tylko, gdy potrzebne są 8-bit palleted textures i table fog. Ale czy TNT2 ma jakąś przewagę tego typu nad Voodoo? Czy jest choć jedna taka gra? Bo mi się nie wydaje. Raczej gry z tamtego okresu były bardziej pod Voodoo robione i kompatybilność dla obu chyba była taka sama lub lepsza w przypadku Voodoo. Czy jest inaczej? IP Logged
SneakiestDuke68 YaBB Newbies Offline Paweł Posts: 58 Location: Polska, Śląskie Joined: 05. Aug 2022 Gender: Re: Voodoo vs TNT2 - kompatybilność Reply #1 - 18. Jul 2024 at 20:33 Zależy do jaki model Voodoo chcesz porównać do TNT2. Plus TNT2 będzie obsługa kolorów 32-bit czy tekstur wyższych rozdzielczości, choć wydajność niej przy 32-bit nie jest jakoś dobra. Ja mam w kompie z Win98 Voodoo 3 3000 do obsługi gier do 2000 roku i starszych, które obsługują tylko Glide lub software. W tym gry DOS'owe z glide patch. Owszem V3 obsługuje tylko 16-bit, ale moim przypadku tylko mam dwie gry tam zainstalowane, które obsługują 32-bit. V3 ma bardzo dobrą jakość obrazu, też obsługuje 8-bit palleted texture i table fog. Według mnie najlepszym kompromisem między wydajnością a kompatybilnością jest Voodoo 3, bo odpalisz tytuły działające na DirectX, OpenGL i w Glide no i w tym DOS'ówki z Glide. Win98SE | Asus CUV4X | P3 1 GHz | Infineon 512MB (2x256) SDRAM 133 Mhz | 3dfx V3 3000 AGP | SD Adapter 32GB + 80GB HDD | Cooler Master Elite 334 | SB AWE64 CT4500WinXP Pro SP3/Win7 Home SP1 | Asus M3N-HT Deluxe | Phenom X4 955 O.C 3.9 GHz + Scythe Mugen Max | G.Skill 8GB (4x2) DDR2 1066 Mhz | Gigabyte GTX 470 | SSD 128GB + HDD 1TB + HDD 250GB | Antec Nine Hundred Two V2 | SB X-Fi Titanium SBO880 Facebook YouTube IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Voodoo vs TNT2 - kompatybilność Reply #2 - 19. Jul 2024 at 14:09 Voodoo 2 i 3 mają zdecydowanie lepszą kompatybilność na tamten okres. Do tego dithering koloru 16bit jest o wiele lepszy - weź chociaż gradienty menu w Final Fantasy VII. Na TNT2 masz color banding w ch** a na voodaczach wszystko płynnie przechodzi. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged