Page Index Toggle Pages: [1]  Send Topic
Hot Topic (More than 10 Replies) Wczesne gry pod Direct 3D (Read 7313 times)
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3072
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Wczesne gry pod Direct 3D
08. Dec 2014 at 20:03
 
Witam, widział ktoś może gdzieś w sieci listę wczesnych gier pod Direct 3D? Chodzi mi o tytuły z lat 1995-1996? Jeśli takiej nigdzie nie ma to czas się zabrać za taką Tongue
  

"...ale najpierw zrozumcie mój ból"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #1 - 08. Dec 2014 at 23:45
 
Pierwsza akcelerowana gra z którą miałem do czynienia to był chyba Hellbender.
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3072
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #2 - 09. Dec 2014 at 08:19
 
no to ładnie, mamy pierwszą pozycje Tongue tylko że Hellbender to już 1996 Sad mi się kojarzą jeszcze Terminal Velocity i Fury3 tylko nie jestem pewien czy miały wsparcie pod D3D
  

"...ale najpierw zrozumcie mój ból"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #3 - 09. Dec 2014 at 16:25
 
Hyperblade też chyba była jedną z pierwszych
  
Back to top
 
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #4 - 10. Dec 2014 at 02:12
 
Terminal Velocity nie miało D3D. Do głowy mi jeszcze wpadło FX Fighter i FX Fighter Turbo. Oba miały akceleracje ale jestem pewien tylko tego, że Turbo działał na Virge'u.
Edit:
Okazuje się,ze wsparcie dla Virge miało jednak Terminal Velocity, Descent 2 i Actua Soccer.

Temat będzie rozwojowy...
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3072
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #5 - 10. Dec 2014 at 08:06
 
hehe no wiedziałem że nie będzie łatwo... dobra to szukamy PIERWSZEJ z akceleracją Wink ale pod D3D, oki?
  

"...ale najpierw zrozumcie mój ból"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #6 - 10. Dec 2014 at 13:03
 
Hmm Był jeszcze Mechwarrior 2 - wrzesień 1996. Miał Direct 3D w wersji Titanium (wydanej jednak dopiero w 1997).  Undecided

Tutaj info o wydaniu przez MS Direct X version 3 - czyli pakietu zawierającego po raz pierwszy Direct 3D (wrzesień 1996)
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
Callahan
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 8139
Location: Świętokrzyskie
Joined: 29. Mar 2014
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #7 - 10. Dec 2014 at 18:26
 
Motoracer, ale to też 1997r.
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0
PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920
Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/73GB 15k + Panasonic DVD-RAM/SCSI/YamahaXG/Win2000
VS440FX P2-ODP/128MB/2940U2W+18GB 10k+Yamaha x8/SCSI/SB16/W98SE
Back to top
 
IP Logged
 
WhitemanFX
Senior Member
****
Offline


3DFX maniac

Posts: 1839
Location: Toruń
Joined: 14. Dec 2013
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #8 - 11. Dec 2014 at 00:16
 
Blood II the Chosen jest pod Direct X z 1998.


Poniżej filmik z DirectX games Wink zaczyna sie od Direct X 1.0.

Ta pierwsza gra to (You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

Version      Release Date (Approximate)
  DirectX 1.0      September 30, 1995
  DirectX 2.0       1996
  DirectX 2.0a       June 5, 1996
  DirectX 3.0       September 15, 1996
  DirectX 3.0a       December 1996
  DirectX 3.0b      December 1996
  DirectX 5.0       July 16, 1997
  DirectX 5.2       May 5, 1998
  DirectX 6.0       August 7, 1998
  DirectX 6.1       February 3, 1999
  DirectX 6.1a       May 5, 1999
  DirectX 7.0       September 22, 1999
  DirectX 7.0a       March 8, 2000
  DirectX 7.1       September 14, 2000
  DirectX 8.0       November 12, 2000
  DirectX 8.0a       February 5, 2001
  DirectX 8.1       October 25, 2001
  DirectX 8.1a 2002
DirectX 8.1b June 25, 2002
DirectX 8.2       - 2002
DirectX 9.0 - December 19, 2002
DirectX 9.0a  -March 26, 2003
DirectX 9.0b -August 13, 2003
DirectX 9.0c -August 4, 2004
DirectX 10       - November 30, 2006
DirectX 11       - October 27, 2009

p.s. znalazłem tez cos takiego

" Early versions

In 1992, Servan Keondjian started a company named RenderMorphics, which developed a 3D graphics API named Reality Lab, which was used in medical imaging and CAD software. Two versions of this API were released. Microsoft bought RenderMorphics in February 1995, bringing Keondjian on board to implement a 3D graphics engine for Windows 95. This resulted in the first version of Direct3D that shipped in DirectX 2.0 and DirectX 3.0.

Direct3D initially implemented "retained mode" and "immediate mode" 3D APIs. The retained mode was a COM-based scene graph API that attained little adoption. Game developers clamored for more direct control of the hardware's activities than the Direct3D retained mode could provide. Only two games that sold a significant volume, Lego Island and Lego Rock Raiders, were based on the Direct3D retained mode, so Microsoft did not update the retained mode after DirectX 3.0."

Więc może Lego Island and Lego Rock Raiders to pierwsze uzycie Direct3d??
  

Whiteman
(You need to Login or Register to view media files and links)

AMD K6 III 450 MHZ Socket7 Voodoo 2 creative 8MB
Back to top
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3810
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #9 - 11. Dec 2014 at 21:24
 
Tutaj widzimy jak spowalnia rozwój technologiczny.

1995-1997 - 3 lata: 7 zmian w API DirectX od wersji 1.0 - 5.0
1998-2000 - 3 lata: 8 zmian w API DirectX od wersji 5.2 - 8.0
2001-2003 - 3 lata: 8 zmian w API DirectX od wersji 8.0a - 9.0b

od roku 2004 wychodzi jedna zmiana/aktualizacja na kilka lat.

Widocznie jesteśmy już na granicy możliwości technologicznych, zresztą kolejne wersje nie zaskakują już tak bardzo jak kiedyś.
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Callahan
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 8139
Location: Świętokrzyskie
Joined: 29. Mar 2014
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #10 - 11. Dec 2014 at 21:27
 
Też mi się to rzuciło w oczy. Bardzo intrygujace.
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0
PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920
Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/73GB 15k + Panasonic DVD-RAM/SCSI/YamahaXG/Win2000
VS440FX P2-ODP/128MB/2940U2W+18GB 10k+Yamaha x8/SCSI/SB16/W98SE
Back to top
 
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #11 - 12. Dec 2014 at 00:44
 
Nie mogą dokonywać szokujących zmian bo by zabili tym swojego Xboxa   Angry
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
WhitemanFX
Senior Member
****
Offline


3DFX maniac

Posts: 1839
Location: Toruń
Joined: 14. Dec 2013
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #12 - 12. Dec 2014 at 14:50
 
Mantle to jest to! Smiley DirectX też pewnie bedzie szedł tą drogą.
  

Whiteman
(You need to Login or Register to view media files and links)

AMD K6 III 450 MHZ Socket7 Voodoo 2 creative 8MB
Back to top
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #13 - 13. Dec 2014 at 13:07
 
A ja od zawsze w obozie OpenGL...  Wink
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #14 - 13. Dec 2014 at 19:37
 
A ja dzięki mojemu S3 przez długie lata znałem tylko software  Tongue

Polecam sprawdzić grę hyperblade, wydaj mi się że jest jedną z pierwszych wykorzystujących direct3d podobne do tego jakie znamy
  
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3072
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #15 - 28. Dec 2014 at 12:47
 
Szukam dalej...
Idąc tropem gier pod Direct X3.0 znalazłem coś takiego:
(You need to Login or Register to view media files and links)
Tutaj filmik gry:
(You need to Login or Register to view media files and links)
ale nie jestem pewien czy wykorzystuje D3D

Co do pierwszego FPS'a pod D3D to chyba dopiero Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II albo Star Wars: Shadow of the Empire z 1997 roku... Sad Wszystkie gry na Build Engine odpadają ale znalazłem coś takiego z 1996 roku: (You need to Login or Register to view media files and links) - Wygląda na 2,5D więc pewnie akceleracji też nie ma...
Myślę że trzeba by sprawdzić jeszcze takie FPS'y jak: Lifeforce Tenka (1997), Chasm the Rift (1997) których nie jestem pewien... o 1998 nawet nie zachaczam Wink

Pierwszy TPP pod D3D to chyba MDK z maja 1997? bo Tomb Raider 1 nie miał chyba wsparcia pod to API akurat? Residet Evil (1997) miał jakąś akcelerację ale czy pod D3D?

Z pierwszych wyścigówek to na pewno POD GOLD (1997) oraz (You need to Login or Register to view media files and links) ale to cały czas 1997 rok... a może Monster Truck Madness z 1996 roku?

A ten HyperBlade muszę wyprubować, tylko co to za rodzaj? Wink
  

"...ale najpierw zrozumcie mój ból"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: Wczesne gry pod Direct 3D
Reply #16 - 05. Jan 2015 at 21:07
 
Ani Lifeforce Tenka, ani Chasm the Rift nie miały akceleracji. Shadow of the Empire było chyba wcześniej - pamiętam jak się jarałem tym tytułem na N64 a potem kombinowałem by go zdobyć na PC.

Chyba uprę się przy tym swoim, że pierwszym akcelerowanym w D3D tytułem był Hellbender.
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: [1] 
Send Topic