Przeszedłem GTA3 na TNT2 M64 tuż po premierze tej gry. W drugim mieście zdarzały się spadki do 4fps, ogólnie to jedna z tych historii, gdzie człowiek po latach zastanawia się jak mógł grać w ten sposób
GF2MX pozwala grać w miarę płynnie na niskich ustawieniach pod warunkiem że jest conajmniej SDR 128-bit / DDR 64bit. Na R7500 podobnie. Żeby gra jednak jakoś działała, trzeba conajmniej GF3Ti200 - tu już można spokojnie zapodać 1024x768 i wysokie ustawienia dystansu.
Jeśli chodzi o procesory, to cokolwiek od Pentium III 1000 wzwyż będzie w porządku. Na kompie z 693A i P3 1000/133 właśnie, miałem spadki poniżej 20fps przez procesor, ale ta platforma była wyjątkowo wolna. K6 w jakiejkolwiek formie jest sporo za wolny.
Ogólnie, w momencie premiery to był killer kart graficznych i przyjemna oprawa oraz otwarty świat nie rekompensowały tego. Vice City miało dużo mniejsze wymagania, a miało parę efektów więcej. Nawet San Andreas chodziło lepiej na GF2MX niż GTA3.
Jest jeszcze patch do usuwania gazet z ziemi i paru innych pierdół. Trochę przyspiesza, ale cudów nie ma.