Page Index Toggle Pages: 1 Send Topic
Normal Topic problem z napięciem VCORE dla płyty ASUS P2B-F (Read 1665 times)
speety
YaBB Newbies
*
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 6
Joined: 26. May 2016
problem z napięciem VCORE dla płyty ASUS P2B-F
09. Jun 2016 at 10:56
 
Przepraszam za długi wpis
Pisze tutaj bo nie mam się kogo poradzić w kwestiach retro sprzętu wiec uznałem ze skoro jest dział to opiszę całą moją sytuację.  Jestem raczej amatorem niż profesjonalnym informatykiem. Trochę się znam ale nie dużo, od razu to napisze.
Sprawa dotyczy kompletacji zestawu pod retro zestaw.  Celuje w rok 98’.
Zakupiłem cały komputer : płytę z prockiem, ASUS P2B-F i procek PII 400. Do tego ati 3d rage pro 8MB.  I reszta mniej ważnych rzeczy.  Całość przyszła kompletna, uruchomiłem, trzeba było system zainstalować , wgrałem 98 se, kilka gier i pograłem z 45min.   Wcześniej zrobiłem partycje dyskowe, i z 20 x uruchamiałem go i nic się nie działo !. Później zapragnąłem dołożyć kieszeń na dysk, następnie sieciówkę, i przy tych operacjach zauważyłem, że podczas uruchamiania nie mogę normalnie uruchomić komputera - > VCORE ma wartość 3,7V. jeśli dam ignoruj normalnie idzie dalej, uruchamia się, zrobiłem raz na próbe, więcej nie robiłem bo się boje że to dla procka za dużo. Podczas dokładania elementów – starałem się być ostrożny, wyłączyłem zasilanie, i ogólnie nie dotykałem nic niepotrzebnie.
Zacząłem od sprawdzenia zasilacza, myślałem że on jest wadliwy, niestety na nowym też płyta daje napięcie 3,7V. Sprawdziłem więc procek, włożyłem celerona 333, i on też został potraktowany 3,7V. Mam drugi komp, ma on płyte GIGABYTE, do niego włożyłem celerona 333 napiecie VCORE 2V. Do tego również włożyłem PII aby sprawdzić czy czasem on nie jest zepsuty i na płycie GIGABYTE ma 2V w VCORE.