bobdylan Junior Member Offline 386 MMX istnieje Posts: 106 Location: Kraków Joined: 21. Mar 2018 Gender: AWE32 + 28MB po co mi to? 27. Mar 2020 at 00:53 Jak wykorzystać dodatkowy ram zainstalowany na karcie AWE32 albo SB32? Wiem, że można ładować SoundFonty ale nie wiem jak. Chyba można tylko pod Windowsem? Można jakoś wykorzystać dodatkową pamięć, żeby polepszyć dźwięk pod DOS? IP Logged
HanJammer Senior Member Offline Retro sretro Posts: 2369 Location: Warszawa Joined: 21. Aug 2018 Gender: Re: AWE32 + 28MB po co mi to? Reply #1 - 27. Mar 2020 at 04:19 Tu jest wszystko wyjaśnione: (You need to Login or Register to view media files and links) Lepszej jakości sample więcej zajmują więc potrzeba na nie więcej pamięci. Ot i cała filozofia. "Dziś to już kompletnie inna maszyna i coraz więcej bólu/płaczu/tęsknoty za dawnymi czasami." (You need to Login or Register to view media files and links) IP Logged
GL1zdA Senior Member Offline Alpha Powered Posts: 1052 Location: Warszawa Joined: 14. Apr 2017 Gender: Re: AWE32 + 28MB po co mi to? Reply #2 - 27. Mar 2020 at 08:34 bobdylan wrote on 27. Mar 2020 at 00:53:Można jakoś wykorzystać dodatkową pamięć, żeby polepszyć dźwięk pod DOS? Nim zaczniesz bawić się z DOSem, to przeczytaj (You need to Login or Register to view media files and links) . Generalnie z AWE32 jest tak, że musisz sprawdzić pod konkretną gierką co ci będzie działać. Jeśli jest "stara" (czytaj bez extenderów i nie zajmuje całej pamięci) to możliwe, że uda ci się skorzystać z SoundFontów w DOS. Jeśli nie, to licz na bezpośrednie wsparcie AWE32 w grze, bo inaczej zostaniesz z OPLem. Oczywiście jest jeszcze opcja uruchamiania Trybie MS-DOS ("w okienku", nie restart w trybie MS-DOS) pod Windows 9x, wtedy powinno się dać grę skonfigurować jako używajacą MIDI, a AWE zagra tym, co mu załadujes. WWW Facebook Twitter YouTube IP Logged
bobdylan Junior Member Offline 386 MMX istnieje Posts: 106 Location: Kraków Joined: 21. Mar 2018 Gender: Re: AWE32 + 28MB po co mi to? Reply #3 - 27. Mar 2020 at 10:12 Czyli jak nic nie załaduję do pamięci to pod DOS dźwięk będzie taki sam z 0MB na pokładzie jak i z 28MB? Czy to zależy już od gry? Pytam bo wczoraj odpaliłem Duke3D własnie bez pamięci a potem z załadowanymi 28MB i wydaje mi sie, że słyszałem dodatkowe efekty ale było już późno w nocy więc nie jestem pewien co słyszałem. IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4234 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: AWE32 + 28MB po co mi to? Reply #4 - 27. Mar 2020 at 11:54 To już zależy od poziomu obsługi AWE w samej grze. Wydaje mi się, że większość korzysta tylko z ROMu. A z tych co mają swoje soundfonty (głównie pod Windows) to największe są 4 MB. Ale midy brzmią cudnie z większymi bankami. No i gry grające pod Windows przez GM też będą używać tego co załadujesz. DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491ASocket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WWW Facebook YouTube IP Logged
konku Senior Member Offline All dimensions FX Posts: 3057 Location: Podhale&Kresy Joined: 08. May 2012 Gender: Re: AWE32 + 28MB po co mi to? Reply #5 - 27. Mar 2020 at 17:35 bobdylan wrote on 27. Mar 2020 at 10:12:słyszałem dodatkowe efekty Inaczej w zależności od próbek będzie brzmiała tylko muzyka. ---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===------===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===----=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, które pozwala przeć naprzód i niszczyć." ==- IP Logged