Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Final Fantasy VII na AWE32/64 16. Nov 2016 at 01:28 Witam, znowu mam problem. Grał ktoś w FF7 z AWE? Nie jestem w stanie zmusić gry do odtwarzania MIDI w żaden inny sposób niż synteza FM!! W ff7config tylko tak odtwarza, przy źródle General midi jest cisza, a w trybie SoundFont for AWE32/64 "error opening device". Mam zainstalowany SoundFont Manager zgodnie z zaleceniami - do utworów testowych od Creative działa. Co więcej, po próbie dźwięku lub odpaleniu FF7 MIDI całkowicie przestaje działać (poza FM) aż do restartu komputera. Sprawdzałem zarówno na AWE64 Value (512kB RAM) jak i SB32 z 8 MB na pokładzie. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Final Fantasy VII na AWE32/64 Reply #1 - 16. Nov 2016 at 01:39 Nigdy nie grałem w żadne FF... ale czytałem nie raz na Vogons o problemach z dźwiękiem w tej grze szczególnie na AWE i Yamaha SW60... z tego co wiem chodzi o soundfonty, które gra powinna mieć "swoje"... To musi być jakiś większy przekręt bo sporo o tym piszą... (You need to Login or Register to view media files and links) WWW IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Final Fantasy VII na AWE32/64 Reply #2 - 16. Nov 2016 at 01:45 Przed chwilą to właśnie czytałem. Są tam te wszystkie pliki, ale pod wi98 nie mogę ręcznie załadować banku, bo AWE Control Panel nie działa A automatycznie najwyraźniej ładować nie chce... DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Rozwiązanie Reply #3 - 16. Nov 2016 at 20:37 OK... Jakoś zrobiłem, że działa. Nie wiem dokładnie co pomogło. Usunąłem wszystkie sterowniki od dźwięku w menadżerze urządzeń, potem jeszcze w rejestrze wszelkie klucze związane z Creative. Po restarcie wskazałem, żeby zainstalował drivery do win95 i zainstalowałem SounFont Managera z płyty instalacyjnej Final Fantasy VII. Po tej operacji w końcu gra, chociaż w configu tylko ze źródłem General Midi, ale w samej grze źródło Sound Font już działa. Trochę jestem zawiedziony jakością, bo jak kiedyś grałem na ESS AudioDrive z Microsoft Synth to brzmiało lepiej. Może to dlatego, że na 64 Value jest tylko pół megabajta... W każdym razie zawsze to lepiej niż FM A kolejny raz karty mi się już przekładać nie chce. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged
Batyra VIP Member Offline collection.batyra.pl Posts: 7067 Location: Lublin Joined: 11. Jul 2016 Gender: Re: Final Fantasy VII na AWE32/64 Reply #4 - 16. Nov 2016 at 22:54 Super! WWW IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline Developing Engineer Posts: 4259 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Final Fantasy VII na AWE32/64 Reply #5 - 28. May 2017 at 12:13 Dobra, mam w końcu sprzęt działający jak należy na Windows ME i prezentuję OSTATECZNE ROZWIĄZANIE Okazało się, że mój CT4520 jest uszkodzony - nie ma dostępu do RAMu nawet na Win 3.1, więc korzystał jedynie z banku ROM, stąd średnia jakość. Twraz do rzeczy: CT 3670, 8MB: Nie instalować SoundFont Bank managera z płyty instalacyjnej FF7! To nie działa. Odpal AWE Control Panel dla Win95 i załaduj bank General Midi. Potem w FF7Config na zakładce MIDI wybierz urządzenie syntezatora AWE i ustaw MIDI Data na SoundFont. Kiedy naciśniesz test, powinien załadować własny bank i odtwarzać jak należy. Po zatrzymaniu odtwarzania zawiesi się na kilka sekund, ale don't worry! Po prostu ładuje spowrotem Twój bank do pamięci karty. DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Diamond Stealth VRAM 1MB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP WWW Facebook YouTube IP Logged