Dobra kolego Barwniak
wziąłem się za analizę wyników. Na początek przywołuję Twoje cytaty:
@Barwniak
...Banshee więcej z siebie nie da, tyle wielokątów ile może przetworzyć tyle może. Zmiana CPU nic tu nie da...
Oczywiście, że są zależne, ale nie w segmencie K6-2+ i wyżej. Oczywiście jakbyś postawił K6 233 i K6-2 500 z tą banshee to wyniki by poszybowały do góry, ale nie w przypadku CPU które testowałeś... Teraz o co w ogóle chodzi.
- Nie chodzi o udowodnienie, że zwiększenie zegara CPU zwiększy wynik w 3Dmarku 2000 proporcjonalnie do zmiany! Tylko, że ta zmiana w zauważalny sposób zwiększy wydajność.
- Nie testuję GPU tylko CPU.
- Nie chodzi o to, że Banshee nic z siebie nie da, tylko jak szybsze CPU pomoże Banshee
Druga kwestia.
WSZYSTKIE chipy 3dfx, z zasady odciążają CPU w DirectX, Glide itp. z obliczeń grafiki, ale nie ze wszystkich tak jak np Geforce 256. Więc każda nawet najmniejsza zmiana zegara CPU w góre, zwiększy wynik, choćby o 0,5kl/s. Jak to ładnie na zagranicznych forach można przeczytać, że "karty Voodoo skalują się z procesorem".
Nie chodzi tu o to, że karta jest za słaba i ogranicza procesor w obliczeniach, do których on i tak jest przeznaczony. Tylko jak procesor pomaga karcie w obliczeniach, których karta 3D ze względu na technologię jeszcze nie przejęła od CPU. (tak jak to jest w kartach od Geforce256 do dzisiejszych).
Dobra koniec ględzenia, mam nadzieję, że wiesz o co chodzi i nie napiszesz mi znowu, że testuje wydajność Banshee podkręcając procesor.
Pora na wyniki. Specjalnie wziąłem do testu K6 2+ i dwa taktowania. 400Mhz i 600Mhz, wzrost taktowania o 50% pokaże już w sposób zauważalny co się dzieje z wynikami.
CPU AMD K6 2+ on ASUS P5A CPU Speed (Mhz) | CPU AES | 3D Mark score | CPU Speed | Helicopter High | Adventure High | Fill Rate Multi | HPC 1 Light | HPC 4 Light | HPC 8 Light |
400 | 425 | 971 | 50 | 4,1 | 6,9 | 10,3 | 890 | 810 | 712 |
600 | 627 | 1069 | 58 | 4,8 | 8,2 | 10,3 | 993 | 925 | 840 |
↑50% | ↑48% | ↑10% | ↑16% | ↑17% | ↑19% | 0% | ↑12% | ↑14% | ↑18% |
Wnioski
Specjalnie do testu dołożyłem teksturowanie, w 100% wykonywane przez grafikę i tu widać, że procesor nie ma nic do powiedzenia. I specjalnie test z szyfrowaniem AES, tu widzimy, że przyspieszenie jest prawie identyczne jak przyspieszenie zegara.
W ogólnym wyniku 3D Marka widzimy wzrost wydajności w grach o 10%, to jest 1/5 wzrostu podniesionego zegara CPU. Jest to dużo, biorąc pod uwagę, że wymieniliśmy TYLKO CPU. W reszcie wyników wyraźnie widać, że procesor ma całkiem dużo do powiedzenia, jeśli chodzi o pomoc w obliczeniach typowo graficznych.