Page Index Toggle Pages: [1] 2  Send Topic
Hot Topic (More than 10 Replies) Projekt "Sound Machine I" ukończony (Read 7789 times)
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Projekt "Sound Machine I" ukończony
04. Jun 2017 at 23:07
 
Po wielu godzinach i próbach udało mi się zakończyć mój projekt zestawu obsługujący maksymalnie wiele formatów. Rezultaty widać na zdjęciach.

Nie będę się rozpisywał ogólnie o podzepołach - skupię się na dźwięku. Do tej pory zestaw pracował na 3 kartach + karta córka, ale po zakupie Ensoniq Elite postanowiłem jakoś  Tongue go dodać... Dałoby mi to ciekawą możliwość podłączenia pod Ensoniq zewnętrznego modułu midi a zamiast odpowiadającej mu karty córki Rolanda SCB-55 mógłbym użyć czegoś innego - padło na pierwszego WaveBlastera. Czyli zyskuję jeszcze dwa urządzenia ensoniq oraz waveblaster a rolę karty córki rolanda przejmuje zewnętrzny moduł....

W teorii wygląda to mniej więcej tak:
- AWE32 CT2760 + Karta córka WaveBlaster I - Port: 300, IRQ 5
(Sound Blaster, AWE32 i WaveBlaster)
- Ensoniq Soundscape Elite + zewnętrzny moduł midi Roland SC-55mkII - Port 330, IRQ 2/9
(Ensoniq i Sound Canvas / General Midi / MT-32 (emulacja)
- Yamaha SW60XG (Yamaha) Port 320
- Gravis Ultrasound ACE 1.1 (Ultrasound) IRQ 7

Jak widać na jednym ze zdjeć kabli łączących karty ze sobą szerogowo jest dość dużo. Problem oczywiście sprawia też podłączenie kart tak by wszystkie działały bez przełaczania kabli  - więc jest plątanina Line IN i Output... i wygląda to tak:
- AWE do Ensoniq.
- Ensoniq do Rolanda SC55 przez port midi
- Ensoniq do Yamahy
- Yamaha do Gravisa
- Wyjście z Gravisa leci do Input Rolanda SC55
- Z Rolanda wychodzą kable 2xRCA do głośników

Czyli mieszanie Audio z midi dzieje się w Ensoniq. Nie mam tutaj oddzielnego miksera dla dźwięku i dla midi ale jest to do przeżycia. Czyli dźwięk zawsze idzie przez Rolanda, chyba, że ustawię w grze General Midi na 330 i wtedy to Roland generuje a muzykę (fajnie skaczą słupki na wyświetlaczu Smiley ) a dźwięk daje AWE lub Ultrasound...

Trochę to skomplikowane co do czego i w jakiej kolejności ale to jeszcze nic... Największy problem to skonfigurowanie tego tak, aby wszystko "grało" aby nie było konfliktów IRQ a złącze Wavetable, Yamaha i Ensoniq miały takie porty, które są dostępne w grach więc np. 350 czy 310 odpadają... CT2760 jest (na szczęście) kartą bez PnP więc tutaj ręcznie ustawiałem co i jak... w Ensoniq i Yama też wybór portów odbywa się za pomocą zworerk... Próbowałem wielu kombinacji ale tylko taka jak wyżej działa w innych przypadkach miałem jakiś konflikt i pojawiało się "MPU-401 not detected"...

Do tego dochodziła jeszcze sama instalacja. Po dodaniu każdego kolejnego urządzenia seria testów czy sobie nie prezszkadzają itp. Najpiew leci AWE32, potem Ensoniq potem Yamaha i tu pojawiają się pierwsze schody... potem Gravis i tutaj dzięki dobremu programowi do konfiguracji bez większych problemów... Na koniec podłączenie External Midi do ensoniq, który jest bardzo ciężki w konfiguracji... nie ma jako takiego programu instalacyjnego - trzeba wpisać odpowiednie komendy w autoexec a potem przy uruchoamianiu (i potem też) można uruchomić inicjator gdzie dostępnych jest sporo opcji... W końcu się udało....

Pamiętajcie także, że zarówno ensoniq jak i Gravis mogą emulować sound blastera - co powoduje kolejne "zgrzyty' ale udało się te emulacje wyłączyć zarówno z Ensoniq jak i GUS'a...

Jedyna rzecz, którą trzeba zmieniać to to czy Ensoniq działa jako Ensoniq czy jako Midi (czyli Roland) i ustawia się to w inicjatorze wybierając Midi internal lub external...

Jakość karty córki rolanda SCB-55, która jest odpowiednikiem modulu SC-55 tylko w mniejszym formacie, jest świetna. Tym bardziej się ucieszyłem, że moduł zewnętrzny jest jeszcze lepszy!!! możę dlatego, zę to mkII a nie pierwszy... tak czy inaczej doom na tym cacku brzmi nieziemsko! i te skaczące słupki pokazujące aktywność instrumentów, no i możliwość zmiany chorus i reverb... coś pięknego!!!

Dobra... dość tych zachwytów zobaczcie fotki. Postaram się nagrać video pokazujące zestaw w akcji... kolejnym krokiem będzie wreszcez podłączneie do notebook'a zewnętrznej karty i porobienie próbek i połączenie ich z tym video.


  

Batyra_SoundMachineI_A.jpg ( 182 KB | 14 Downloads )
Batyra_SoundMachineI_B.jpg ( 259 KB | 13 Downloads )
Batyra_SoundMachineI_C.jpg ( 170 KB | 14 Downloads )
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4245
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #1 - 05. Jun 2017 at 11:26
 
Ale kombajn Cheesy Można by na tym puścić niezłą symfonię, żeby wszystkie na raz grały. Ile to by wyszło głosów? 256, więcej?
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #2 - 05. Jun 2017 at 11:48
 
Hehe... nie wiem, nawet nie liczę Smiley tak czy inaczej "urządzeń" obsługujących dźwięk jest tutaj 6.

Na raz chyba nie da się ustawić bo w setupie gry ustawiane jest jedno urządzenie tylko. Wszystkie i tak wspólnym wyściem przechodza przez Rolanda... tak czy inaczej są gry, które na ensoniq brzmią jak marzenie inne na rolandzie inne na waveblasterze, czy yamaha... dźwięki najlepiej idą przez Gravisa... jest miodzio Smiley

To trochę jakby w jednym kompie było 6 kart graficznych i można było sobie wybierać czy gra się w grę na directX, glide, jakiś tam VR i inne starnadry - każdy inny i z inną wydajnością... ale tak chyba się nie da?
  
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Tux
Full Member
***
Offline


"Gotta Go Fast!"

Posts: 404
Location: Wrocław
Joined: 02. Nov 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #3 - 05. Jun 2017 at 12:18
 
Batyra wrote on 05. Jun 2017 at 11:48:
To trochę jakby w jednym kompie było 6 kart graficznych i można było sobie wybierać czy gra się w grę na directX, glide, jakiś tam VR i inne starnadry - każdy inny i z inną wydajnością... ale tak chyba się nie da?


Jak najbardziej się da. Pomijając kwestie niszowych API gdzie problemu żadnego nie ma (czyli Glide, PowerSGL, ATI3DCIF, S3TKW itd), bardziej uniwersalne API czyli Direct3D pozwala na wybranie docelowego sprzętu tak więc nawet tutaj także nie ma problemu. Problem dotyczy jedynie gier, które wykorzystują zawsze pierwszy adapter mimo enumeracji urządzeń, da się to rozwiązać. Natomiast spory problem następuje przy OpenGL ponieważ Windows zawsze wskazuje jeden ICD i nie ma wyeksponowanego API tak aby aplikacja mogła sobie wybrać ICD i wtedy dopiero odnieść się do konkretnej implementacji dla konkretnego układu. Jest na to workaround... w sumie to chyba nawet jest ich kilka, ale moim zdaniem niezbyt ładne rozwiązania. Dodatkowo należy doliczyć kolidujący MiniGL, gdzie sprawa trochę się utrudnia... Wink Tak więc jak najbardziej się "da". Tylko uprzedzam, niektóre karty i sterowniki pisane do nich są dość... problematyczne. Przykładem mogą być układy od NVIDIA, ich sterowniki dość mocno wymuszają aby to akurat ich układ był "tym pierwszym, fajniejszym" przez co jak masz jakiś układ PowerVR (PCX1/PCX2/Neon250 itd) to się to nieco gryzie ale tylko przy Direct3D.

No i btw, super sprzęt, nagraj kiedyś próbki z SW60XG.
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Hey, ViRGE! I'm gonna Voodoo Rush you like a Savage!
Back to top
 
IP Logged
 
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #4 - 05. Jun 2017 at 12:42
 
Tux wrote on 05. Jun 2017 at 12:18:
No i btw, super sprzęt, nagraj kiedyś próbki z SW60XG.


SW60XG mam jedną "dublującą" się... wiec jakby co mógłbyś sam "odsłuchiwać" sobie próbek  Wink

jest to addon card więc montujesz ją obok tej, którą używasz - bez żadnych sterowniktów itp. po prostu wkładasz do kompa, łaczysz kabelkiem jack-jack in jednej  i out drugiej i już. W grach wybierasz general midi na porcie np.330 i gra jak marzenie Smiley
  
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4245
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #5 - 05. Jun 2017 at 13:03
 
Batyra wrote on 05. Jun 2017 at 11:48:
Na raz chyba nie da się ustawić bo w setupie gry ustawiane jest jedno urządzenie tylko. Wszystkie i tak wspólnym wyściem przechodza przez Rolanda...

Miałem na myśli program muzyczny, który by synchronicznie puszczał MIDI na kilku kartach jednocześnie dla rozszerzenia polifonii. A że wszystko idzie przez Rolanda to tym lepiej, i tak ten sygnał by trzeba zmiksować Wink
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
Tux
Full Member
***
Offline


"Gotta Go Fast!"

Posts: 404
Location: Wrocław
Joined: 02. Nov 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #6 - 05. Jun 2017 at 14:02
 
Batyra wrote on 05. Jun 2017 at 12:42:
SW60XG mam jedną "dublującą" się... wiec jakby co mógłbyś sam "odsłuchiwać" sobie próbek  Wink

jest to addon card więc montujesz ją obok tej, którą używasz - bez żadnych sterowniktów itp. po prostu wkładasz do kompa, łaczysz kabelkiem jack-jack in jednej  i out drugiej i już. W grach wybierasz general midi na porcie np.330 i gra jak marzenie Smiley


Kurcze super sprawa, ale ja niestety teraz no$. Jak coś to zaklepuję i jak będę lepiej stał finansowo z chęcią się po nią zgłoszę. Smiley

Swoją drogą całkiem niedawno na Allegro widziałem ciekawą Yamahę przypominającą wizualnie nieco SW1000XG, link: (You need to Login or Register to view media files and links)

Kojarzysz może co to?

Update:

Ok już zrobiłem research, to już dosłownie jako mikser pod studio, czyli meh. Smiley
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Hey, ViRGE! I'm gonna Voodoo Rush you like a Savage!
Back to top
 
IP Logged
 
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #7 - 05. Jun 2017 at 14:14
 
Tux wrote on 05. Jun 2017 at 14:02:
Ok już zrobiłem research, to już dosłownie jako mikser pod studio, czyli meh.


Dokładnie tak! Do tej karty fajnym gadżetem jeśli chodzi o brzmienie jest karta córka (taka specjalna tylko do tej karty) PLG100 bo ona zawiera nowe instrumenty...

Hehe... jakby jedno voodoo wyjął to by można tutaj yamahę jeszce dopiąć... ale to byłaby już przesada... pornografia normalnie Wink
  
Back to top
WWW  
IP Logged
 
kazeobi
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 3341
Location: Warszawa
Joined: 14. Jan 2017
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #8 - 05. Jun 2017 at 14:51
 
Batyra wrote on 05. Jun 2017 at 14:14:
jedno voodoo wyjął

(You need to Login or Register to view media files and links)
  
Back to top
 
IP Logged
 
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #9 - 05. Jun 2017 at 15:14
 
Hehehe... BAM!
  
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Tux
Full Member
***
Offline


"Gotta Go Fast!"

Posts: 404
Location: Wrocław
Joined: 02. Nov 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #10 - 09. Jun 2017 at 18:53
 
Batyra wrote on 05. Jun 2017 at 12:42:
Tux wrote on 05. Jun 2017 at 12:18:
No i btw, super sprzęt, nagraj kiedyś próbki z SW60XG.


SW60XG mam jedną "dublującą" się... wiec jakby co mógłbyś sam "odsłuchiwać" sobie próbek  Wink

jest to addon card więc montujesz ją obok tej, którą używasz - bez żadnych sterowniktów itp. po prostu wkładasz do kompa, łaczysz kabelkiem jack-jack in jednej  i out drugiej i już. W grach wybierasz general midi na porcie np.330 i gra jak marzenie Smiley


Byłbyś w stanie nagrać jak sobie radzi SW60XG z tym kawałkiem? (You need to Login or Register to view media files and links)
Zapewne kojarzysz skąd to jest. Wink
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Hey, ViRGE! I'm gonna Voodoo Rush you like a Savage!
Back to top
 
IP Logged
 
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #11 - 09. Jun 2017 at 19:04
 
Nie ma problemu - tylko jeszcze nie miałem czasu aby podłączyć "zewnętrzne nagrywanie".... kurde zaraz spróbuję to zrobić  Cheesy
  
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #12 - 09. Jun 2017 at 20:10
 
@Tux

Sprzęta złożyłem więc postanowiłem wreszcie spróbować nagrań. Swoje pierwsze "rozgrzewkowe" nagrania zaraz wrzucę.

Twój plik nagram też, ale trochę później.
  
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Batyra
VIP Member
*****
Offline


collection.batyra.pl

Posts: 7067
Location: Lublin
Joined: 11. Jul 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #13 - 09. Jun 2017 at 21:34
 
@Tux - nagrałem dla Ciebie próbki. Co prawda tylko 35s bo muszę do roboty wracać ale możesz sobie porównać. Tutaj wg. mnie yamaha sw1000 pokazała klasę... a WaveBlaster... slabo Sad - Za to AWE64Gold fajnie wyszedł.
  

Citadel_Roland_SC55MKII.mp3 ( 552 KB | 9 Downloads )
Citadel_WaveBlaster_I.mp3 ( 552 KB | 10 Downloads )
Citadel_Yamaha_SW1000.mp3 ( 552 KB | 8 Downloads )
Citadel_YamahaSW60.mp3 ( 552 KB | 10 Downloads )
CitadelAWE64Gold.mp3 ( 552 KB | 8 Downloads )
Back to top
WWW  
IP Logged
 
Tux
Full Member
***
Offline


"Gotta Go Fast!"

Posts: 404
Location: Wrocław
Joined: 02. Nov 2016
Gender: Male
Re: Projekt "Sound Machine I" ukończony
Reply #14 - 09. Jun 2017 at 21:54
 
Hej, dzięki za sprawdzenie. Ciekawie to brzmi na SW1000 jak i SW60XG, natomiast Roland jak zwykle ciekawie na swój sposób (on ma baardzo specyficzny dźwięk, nieważne co by mu się dało do odtworzenia). Smiley
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
Hey, ViRGE! I'm gonna Voodoo Rush you like a Savage!
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: [1] 2 
Send Topic