Varus Forum Administrator Offline 3dfx Collector Posts: 3785 Location: Opole Joined: 08. May 2012 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #135 - 17. Aug 2019 at 17:44 forteller wrote on 17. Aug 2019 at 17:41:No tak wygląda limitowanie wydajności przez procesor Aż tak to wygląda ? W Unrealu już wyniki są bardziej zróżnicowane: Unreal Glide SLI 640x480 (fps) 65,882 800x600 (fps) 63,787 1024x768 (fps) 60,801 1280x1024 (fps) 54,68 No dobra... nie aż tak bardzo. Czyli to nawet dobrze jak procek ogranicza. Będzie lepsza zabawa. K7 500 ogarnięty, chyba, że jeszcze tego MDK2 zmorduje, zobaczę. Dziś jeszcze przelecę 550 i Athlon gotowy. The Administrator. WWW IP Logged
Callahan 3dfx Friends Offline Posts: 8104 Location: Świętokrzyskie Joined: 29. Mar 2014 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #136 - 17. Aug 2019 at 20:11 Varus, masz tę samą sytuację co ja, gdy testowałem na zlocie z RaNGuNem p2-od z V4 i V5, pamiętasz? Poza tym podobnie było z V3 i ppro. A, i z Q2 było podobnie. Szczególnie w crusher demo. Procki nie nadążały i już. (You need to Login or Register to view media files and links)HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/SCSI/YamahaXG/Win2000VS440FX P2-ODP/128MB/ATA100/Riva128/SB16/W98SE IP Logged
Varus Forum Administrator Offline 3dfx Collector Posts: 3785 Location: Opole Joined: 08. May 2012 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #137 - 17. Aug 2019 at 20:21 Callahan wrote on 17. Aug 2019 at 20:11:Varus, masz tę samą sytuację co ja, gdy testowałem na zlocie z RaNGuNem p2-od z V4 i V5, pamiętasz? Poza tym podobnie było z V3 i ppro. A, i z Q2 było podobnie. Szczególnie w crusher demo. Procki nie nadążały i już. Tego się nie spodziewałem totalnie. Ale przy zmianie procka powinno lepiej pokazać różnice w grach w takim razie. Zobaczymy jak wpłynie na to sama zmiana z 500 na 550 Mhz. The Administrator. WWW IP Logged
Callahan 3dfx Friends Offline Posts: 8104 Location: Świętokrzyskie Joined: 29. Mar 2014 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #138 - 17. Aug 2019 at 20:30 VSA potrzebuje mocy... (You need to Login or Register to view media files and links)HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/SCSI/YamahaXG/Win2000VS440FX P2-ODP/128MB/ATA100/Riva128/SB16/W98SE IP Logged
forteller 3dfx Friends Offline Overclocking since 2003 Posts: 3251 Location: Kraków Joined: 28. Jan 2018 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #139 - 17. Aug 2019 at 22:15 Jak dla mnie to próbujesz pokazać różnice pomiędzy procesorami, więc sytuacja którą wprowadziłeś jest idealna. Szybszy z dwóch procesorów mocno ogranicza kartę graficzną, więc wyłączyłeś ją z porównania. Testuj tylko 640x480 i będzie git Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić... WWW Facebook IP Logged
Varus Forum Administrator Offline 3dfx Collector Posts: 3785 Location: Opole Joined: 08. May 2012 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #140 - 17. Aug 2019 at 22:31 forteller wrote on 17. Aug 2019 at 22:15:Jak dla mnie to próbujesz pokazać różnice pomiędzy procesorami, więc sytuacja którą wprowadziłeś jest idealna. Szybszy z dwóch procesorów mocno ogranicza kartę graficzną, więc wyłączyłeś ją z porównania. Testuj tylko 640x480 i będzie git No właśnie testuje 4 tryby w 16 i 32 bitach. Sam już nie wiem co wybrać, jak to zinterpretujesz ? Heavy Metal F.A.K.K. 2 Athlon500 Athlon550 640x480x32 (fps) 25,9 25,5 800x600x32 (fps) 26 26,6 1024x768x32 (fps) 24,8 24,5 1280x1024x32 (fps) 20 19,8 The Administrator. WWW IP Logged
Varus Forum Administrator Offline 3dfx Collector Posts: 3785 Location: Opole Joined: 08. May 2012 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #141 - 17. Aug 2019 at 23:03 Quake3 też w wielu wynikach Athlon 550 wypada gorzej niż 500, więc jak to porównać do K6III ? Ze wszystkich gier tylko w Unrealu widać realne różnice i wartości. Dlaczego w Unrealu demko z timedemo jak leci to prędkość jest normalna ? Jak w Quake3 włączę demo, to prędkość też jest normalna, ale po włączeniu opcji timedemo 1, zapiernicza 3x szybciej, a nie odzwierciedla się to w klatkach na sekunde. xyzppp.jpg ( 374 KB | 9 Downloads ) The Administrator. WWW IP Logged
Neo 3dfx Friends Offline OC freak Posts: 4214 Location: Birkenhead Joined: 04. Jan 2016 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #142 - 18. Aug 2019 at 00:30 To że 550 wypada czasem gorzej od 500 może wynikać z mnożnika - krążył kiedyś urban legend że mnożniki połówkowe są mniej wydajne od całkowitych, może coś w tym jest. Może tu bardziej liczą się opóźnienia wwymianie danych między CPU a resztą systemu DIY woodbox: AMD 386DX40, 8MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491ASocket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FESocket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WWW Facebook YouTube IP Logged
leosh Senior Member Offline I Love YaBB 2.5 Posts: 1754 Joined: 19. May 2019 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #143 - 18. Aug 2019 at 07:36 Varus wrote on 17. Aug 2019 at 23:03:Quake3 też w wielu wynikach Athlon 550 wypada gorzej niż 500, więc jak to porównać do K6III ? Ze wszystkich gier tylko w Unrealu widać realne różnice i wartości. Dlaczego w Unrealu demko z timedemo jak leci to prędkość jest normalna ? Jak w Quake3 włączę demo, to prędkość też jest normalna, ale po włączeniu opcji timedemo 1, zapiernicza 3x szybciej, a nie odzwierciedla się to w klatkach na sekunde. Chyba jesteś pierwszą osobą, która pyta dlaczego w Quake 3 zapiernicza benchmark w timedemo1 Technicznie to nie odpowiem na to, bo nigdy się nie zastanawiałem. Może kwestia engine gry, lub metodologii w przypadku uruchomienia testu na szybszych maszynach. Im szybsza tym bardziej zapierdala. Pytanie do id Software W innych grach też tak jest. Benchmark Quake 1 też tak jest i w Quake 2. Ba! Nawet w Doom3. IP Logged
kazeobi 3dfx Friends Offline Posts: 3329 Location: Warszawa Joined: 14. Jan 2017 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #144 - 18. Aug 2019 at 07:39 Może AI Czy tam fizyki nie musi liczyć. ] IP Logged
forteller 3dfx Friends Offline Overclocking since 2003 Posts: 3251 Location: Kraków Joined: 28. Jan 2018 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #145 - 18. Aug 2019 at 09:28 timedemo 1 przestawia silnik w tryb "timedemo" Działa to tak, że po puszczeniu zapisanej sekwencji o określonej liczbie klatek, mierzony jest czas potrzebny na ich wyświetlenie i na tej podstawie liczony jest framerate. Tak samo wygląda to we wszystkich grach opartych o starsze silniki idTech (tak naprawdę to działa wstecz aż do Wolfensteina 3D w ten sposób). Czemu Athlon 550 bywa wolniejszy, nie mam żadnego pomysłu. Może warto przetestować wszystkie testy w aida64? Mam za dużo zestawów i za dużo tekstu naprodukowałem aby to wszystko tutaj pomieścić... WWW Facebook IP Logged
Kosiara Senior Member Offline Posts: 1313 Location: Płońsk Joined: 17. Jul 2017 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #146 - 18. Aug 2019 at 09:53 Może timingi cache są inne niż w wersji 500 tak aby był zdolny działać z wartością 275MHz. IP Logged
MarianX VIP Member Offline Posts: 6930 Location: Hrubieszow Joined: 31. May 2012 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #147 - 18. Aug 2019 at 13:52 @Varus Pytałeś o grę z benchmarkiem Direct3D. Polecam Turok2 ale w przypadku jedynki procedura jest taka sama. Dodatkowy atut to obsługa Glide. Wystarczy odpalić grę z parametrem -benchmark w linii poleceń i ognia Jakiś czas temu bawiłem się ta gra ale nie pamiętam gdzie i kiedy zmienia się rozdzielczość ale to jest do ogarnięcia. IP Logged
Callahan 3dfx Friends Offline Posts: 8104 Location: Świętokrzyskie Joined: 29. Mar 2014 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #148 - 18. Aug 2019 at 16:31 Varus? A tak z ciekawości sprawdź podsystem cache A500 i A550 w Aida64... Przechwytywanie_081.JPG ( 92 KB | 4 Downloads ) (You need to Login or Register to view media files and links)HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/SCSI/YamahaXG/Win2000VS440FX P2-ODP/128MB/ATA100/Riva128/SB16/W98SE IP Logged
Callahan 3dfx Friends Offline Posts: 8104 Location: Świętokrzyskie Joined: 29. Mar 2014 Gender: Re: Pierwszy Athlon VS. Ostatni K6III Reply #149 - 18. Aug 2019 at 16:39 Callahan wrote on 17. Aug 2019 at 20:11:Varus, masz tę samą sytuację co ja, gdy testowałem na zlocie z RaNGuNem p2-od z V4 i V5, pamiętasz? Poza tym podobnie było z V3 i ppro. A, i z Q2 było podobnie. Szczególnie w crusher demo. Procki nie nadążały i już. I jeszcze z V3... (You need to Login or Register to view media files and links) Sterowniki coś robią, ale walkę ze stałymi fpsami miałem podobną tyle,że na megahercach rzędu 200-233 i Voodoo3 (You need to Login or Register to view media files and links)HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/SCSI/YamahaXG/Win2000VS440FX P2-ODP/128MB/ATA100/Riva128/SB16/W98SE IP Logged