Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 5 Send TopicPrint
Very Hot Topic (More than 25 Replies) RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie? (Read 23824 times)
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #15 - 09. Feb 2015 at 21:59
Print Post  
Jak dla mnie:

Quake 2
Rendition -> 3dfx -> PowerVR

Blood2
3dfx -> Rendition -> PowerVR

PowerVR daje trochę, jak dla mnie, za jasny obraz w Q2 z kolei w Blood2 wydaje mi się za ciemny. Chyba mi się wydaje ale screen  Q2 na voodoo jest w niższej rozdziałce niż pozostałe. W blood 2 rendition daje bardziej ostry obraz choć dla oka przyjemniejszy jest rozmyty 3dfx
  
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3061
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #16 - 11. Feb 2015 at 12:44
Print Post  
Małe porównanie wydajności. Zaznaczę tylko że testy byłe robione na pierwszych lepszych sterach które działały. Po za tym obstawiam że na wolniejszym procku wyniki będą zupełnie inne Wink

(You need to Login or Register to view media files and links)

Ile wy wyciągacie klatek w GLQuake na Voodoo 1?


Tutaj porównanie pod kątem Direct 3D na podstawie 3D mark 99 rozdzielczość 6x4:

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)


MarianX wrote on 09. Feb 2015 at 21:59:
PowerVR daje trochę, jak dla mnie, za jasny obraz w Q2 z kolei w Blood2 wydaje mi się za ciemny. Chyba mi się wydaje ale screen  Q2 na voodoo jest w niższej rozdziałce niż pozostałe. W blood 2 rendition daje bardziej ostry obraz choć dla oka przyjemniejszy jest rozmyty 3dfx


Musiałem edytować tamtą fotkę bo była ogólnie za ciemna... Na v1 przecież domyślnie obraz jest mega jasny Wink Teraz jest ładne porównanie.
  

"...ale najpierw zrozumcie mĆ³j bĆ³l"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
Forsaken
Full Member
***
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 225
Joined: 06. Jul 2013
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #17 - 13. Feb 2015 at 19:21
Print Post  
Przeglądając stronkę (You need to Login or Register to view media files and links) zauważyłem że mniej więcej z tego okresu pochodziła też Permedia 1 i 2. Może warto by też wyniki Permedii dodać dla porównania? Czyżby nie było wersji Quake'a na Permedię?
  
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3061
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #18 - 13. Feb 2015 at 21:37
Print Post  
Zależy o co pytasz... Permedie to karty posiadające sterowniki OpenGL ICD. Karty takie jak Voodoo 1, PowerVR PCX1/2, Rendition Verite nie posiadały pierwotnie pełnego wsparcia dla OpenGL dlatego opracowały "okrojone" werjse zwane MiniGL (stąd np. w Quake 2 jest opcja w ustawiniach ekranu: 3Dfx OpenGL lub PowerVR OpenGL).

Jeśli się nie mylę to nie było żadnych steroniwków MiniGL dla kart 3Dlabs, więc odpalając Quake 2 ustawiasz "Default OpenGL" - korzystasz wtedy z pełnego wsparcja OpenGL ICD (pliki zainstalowane w folderze Windows)

Pytanie też co rozumiesz przez pojęcie "wersje" Quake'a?
O ile mi wiadomo na początku był tylko
- Quake - wersja SOFTWARE pod DOSa BEZ żadnej akceleracji.
- Vquake - werjsa akcelerowana specjalnie napisana pod karty RENDITION korzystająca ze Speedy3D (API wspierane tylko przez Rendition Verite)
- GLquake - werjsa pod OpenGL stworzona w 1997 roku. I do niej są sterowniki MiniGL od PowerVR i 3DFX bo przecież GLguake to nie jest aplikacja oparta na GLIDE...

Tak więc permedie odpalasz pod GLquake korzystając ze steroników OpenGL ICD od 3Dlabs.

Mam nadzieje że udało mi się to w miarę zrozumiale ułożyć w słowa i że sam wszystko dobrze rozumiem i nic nie pokręciłem, w razie czego proszę o korektę Tongue

Co do twojej sugesti, to nie ma problemu mogę dołożyć Permedię ale od razy wypadało by dodać inne karty z tamtego okresu jak np Nvidia RIVA 128 czy ATI RAGE PRO...
  

"...ale najpierw zrozumcie mĆ³j bĆ³l"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
MarianX
VIP Member
*****
Offline



Posts: 6930
Location: Hrubieszow
Joined: 31. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #19 - 13. Feb 2015 at 22:11
Print Post  
VooDooMan wrote on 13. Feb 2015 at 21:37:
od razy wypadało by dodać inne karty z tamtego okresu jak np Nvidia RIVA 128 czy ATI RAGE PRO...
                   



Do listy życzeń dorzucę może jakiegoś Virge korzystającego z S3Quake, były wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 miał własny sterownik dlaQ1/Q2
  
Back to top
 
IP Logged
 
Forsaken
Full Member
***
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 225
Joined: 06. Jul 2013
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #20 - 13. Feb 2015 at 22:51
Print Post  
Właśnie o to mi chodziło o czym pisze MarianX - o dodanie do porównania kart mających własny "sterownik" czy też "wersję" Quake'a, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Tak jak Voodoo miało glQuake, Rendition - vQuake, PowerVR - "coś" - nie wiem czego tu używałeś. Wiem że Permedia używała OpenGL ale czym ten openGL (który nazywasz openGL ICD) się różni od miniGL nie mam pojęcia. Z tego co pamiętam kiedyś próbowałem odpalić na Permedii 2 glQuake'a i nie działało to. Dlatego ciekawiło mnie czy była taka specjalna wersja Quake'a dla openGL. Jak pisałeś w Quake 2 jest oddzielnie 3dfx openGL i openGL i na tym drugim Permedia 2 działała o ile pamiętam.
  
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3061
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #21 - 14. Feb 2015 at 19:56
Print Post  
MarianX wrote on 13. Feb 2015 at 22:11:
Do listy życzeń dorzucę może jakiegoś Virge korzystającego z S3Quake, były wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 miał własny sterownik dlaQ1/Q2


Dzięki za sugestię. Rozwiń ten temat, bo nic mi nie wiadomo o S3Quake Tongue czyżby S3 opracowały własny wrapper dla Quake'a pod Direct 3D tak jak to zrobił Chromatic pod karty Impact2?  wychodzi na to że chyba tak: (You need to Login or Register to view media files and links)

Forsaken wrote on 13. Feb 2015 at 22:51:
Właśnie o to mi chodziło o czym pisze MarianX - o dodanie do porównania kart mających własny "sterownik" czy też "wersję" Quake'a, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Tak jak Voodoo miało glQuake, Rendition - vQuake, PowerVR - "coś" - nie wiem czego tu używałeś. Wiem że Permedia używała OpenGL ale czym ten openGL (który nazywasz openGL ICD) się różni od miniGL nie mam pojęcia. Z tego co pamiętam kiedyś próbowałem odpalić na Permedii 2 glQuake'a i nie działało to. Dlatego ciekawiło mnie czy była taka specjalna wersja Quake'a dla openGL. Jak pisałeś w Quake 2 jest oddzielnie 3dfx openGL i openGL i na tym drugim Permedia 2 działała o ile pamiętam.


OK, bo widzę że mało zrozumiałeś z wcześniejszego posta Tongue Voodoo nie miał GLQuake, bo Carmack nie chciał pisać KOLEJNY raz gry pod API wspierane WYŁACZNIE przez jednego producenta układów graficznych (Już wcześniej zrobił ten "błąd" z VQuake dla Verite i żałował...) Dlatego przepisał go drugi raz pod "ogólnodostępne" API OpenGL - a że akurat w tym momencie rozwoju technologicznego Voodoo 1 się najlepiej na nim spisał to już inna sprawa... tak więc KAŻDA grafa mająca sterowniki OpenGL ICD albo Mini GL obsłuży teoretycznie (i w praktyce też szybciej lub wolniej z lepszym lub gorszym obrazem) tą aplikacje (czytaj GLQuake). Więć nie wiem na czym twój problem z odpaleniem Permedi 2 polegał ale na pewno da się to zrobić (jeśli miałeś wcześniej tą gre odpalaną na voodaczach to musisz usunąć plik "opengl.dll" z folderu gry)

Teraz druga sprawa. Oczywiście że mogę dodać do zrobionych już porównań nawet WSZYSTKIE konkurencyjne układy z tamtego okresu do zestawienia to jest:
- Nvidia RIVA 128
- ATI 3D Rage II i PRO
- Matrox Millenium II
- S3 Virge i DX/GX
- 3D Labs Permedia 1 i 2
- SiS 6326
- Trident 9750 i 9850
- Number Nine Revolution 3D
- Cirrus Logic Laguna 3D
- Alliance Promorion AT3D
- Chtomatic Research Mpact II
- Intel i740
tylko że pozwolę sobię zaznaczyć, że ja w tym momencie akurat porównuję układy będące w UŻYCIU W JEDNYM KOMPUTERZE (3Dfx, PowerVR, Rendition) Cheesy i to jak gdyby jest teraz mój główny cel bo chce jak nalepiej skonfigurować te karty w ten sposób żeby ze sobą nie kolidowały i jak narazie mi się to udaje Wink Małym dowodem na to był już filmik gdzie "przerzucam" sobie obraz z "grafy na grafę", kolejnym dodowem jest fotka poniżej z Half-Life 1 gdzie mogę w jednej chwili wybrać sobie grafę/akcelerator:
(You need to Login or Register to view media files and links)

Jestem dopiero na wstępnym etapie gdzie zajmuję się grami które wykorzystują jedno "wspólne" API (OpenGL) a potem będę przychodzi to etapu w którym KAŻDA z tych kart wykorzystuje WŁASNE API do danej gry Wink

Tak więc to o co prosisz jest jak najbardziej do zrobienia i widnieje na mojej liscie zadań do realizacji(i robię to już jakoś od lata 2011...) z tym że wciąż brakuje mi kilku układów do pełnego porównania WSZYSTKICH kart...

Nie wiem czy ograniasz sens tego wszystkiego ale dla mnie to jest na tyle intrygujące i interesujące że zastanwiam się nawet czy KTOKOLWIEK w tym kraju się w coś takiego KIEDYKOLWIEK bawił Cheesy
  

"...ale najpierw zrozumcie mĆ³j bĆ³l"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #22 - 14. Feb 2015 at 23:05
Print Post  
Dla mnie piękne jest to, że robisz porównania jakości obrazu a nie tyko suche FPS. Zawsze miałem "hopla" na tym punkcie i bardziej mnie interesowało np. jak wygląda filtrowanie tekstur na tej czy innej karcie niż ile klatek wygeneruje.  Smiley
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, ktĆ³re pozwala przeć naprzĆ³d i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3061
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #23 - 15. Feb 2015 at 21:31
Print Post  
Dzięki Konku, to teraz specjalnie dla Ciebie Smiley

Udało mi się odpalić VQuake 2 (oparty na RRedline a nie OpenGL) jest bardzo podobny do wersji Software, ale włączenie sprzętowego wygładzania krawędzi robi naprawdę wrażenie jak na tamte czasy. Fotka w roz. 800x600 ta pod 3dfx zrobiona na Voodoo 2...

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)



A teraz pora na Half Life Wink

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

Tutaj wyższa roz. taka sama sytacja z 3dx jak wcześniej.

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

To jak narazie dosyć zabaw z OpenGLem, teraz przejdę do porównwania danego API na tej samej aplikacji (czyli teraz dopiero się szykuje zabawa Cheesy )

Z moich poszukiwań wychdzi że KAŻDA z gry poniżej obsługuje własnościowe API każdej z tych graf:


MDK             - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Monster Truck Madness 2  - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Tomb Raider      - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Mechwarrior 2      - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Interstate 76 Gold  - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Sub Culture      - 3Dfx Glide, PowerVR SGL, Rendition RRedline/Speedy3D.

Do tego jeszcze trzeba dodać fakt że chyba KAŻDA z tych gier ma wpsparcie pod D3D i Software Cheesy Cheesy Cheesy

  

"...ale najpierw zrozumcie mĆ³j bĆ³l"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
Callahan
VIP Member
*****
Offline



Posts: 8092
Location: Świętokrzyskie
Joined: 29. Mar 2014
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #24 - 16. Feb 2015 at 08:12
Print Post  
Pięknie!
Na q2 3dfx gl są takie jakby poziome paski... Co to jest? Widywałem to u siebie, nie rozgryzłem tego do końca, ale to coś programowego, wiesz coś nt?
  

(You need to Login or Register to view media files and links)
HP XU 6/200 2x PII-ODP/512MB/VB/SCSI/NT 4.0
PR440FX 2x PII-ODP/1GB/V4/SCSI/NT 4.0 CS4237B+CT1920
Super S2DG2 2x550@2MB/1GB/V5/SCSI/YamahaXG/Win2000
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
konku
Senior Member
****
Offline


All dimensions FX

Posts: 3057
Location: Podhale&Kresy
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #25 - 16. Feb 2015 at 13:44
Print Post  
Az mi łzy w w oczach stoją! Dzieki!!!
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

---=== All those moments will be lost in time, like tears in rain.===---
---===Time has wings. You know, when you realize that you need to appreciate the time, it still goes by fast.===---
-=="Każdy z nas w głębi duszy pragnie być jak ten obcy... przerażająco silny, pozbawiony sumienia, obdarzony czarnym sercem kosmosu, ktĆ³re pozwala przeć naprzĆ³d i niszczyć." ==-
Back to top
 
IP Logged
 
Varus
Forum Administrator
******
Offline


3dfx Collector

Posts: 3779
Location: Opole
Joined: 08. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #26 - 17. Feb 2015 at 07:46
Print Post  
Jestem naprawdę pod wrażeniem. Dobra robota!
  

The Administrator.
Back to top
WWW  
IP Logged
 
VooDooMan
Forum Moderator
*****
Offline


Retro Martyr

Posts: 3061
Location: Wielkopolska
Joined: 30. May 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #27 - 17. Feb 2015 at 15:18
Print Post  
Dzięki chłopaki Smiley Na ten moment dosyć porównań - muszę się zabrać za składanie sprzętu. Obudowa dzisiaj będzie Cheesy

Zastawia mnie jeszcze jedno... skoro mam już 3 opcje do wyboru grafiki, to może dołożyć by jeszcze do tego 2 karty dźwiękowe? Cheesy

Patrząc na ograniczenia czasowe (MAX sprzęt dostępny w 1997 roku) mógłbym zainstalować:
- Creative Sound Blaster AWE64 GOLD (dla starszych gier pod kompatybilność z DOSem)
- Aureal Vortex 1 (dla gier ze wsparciem pod A3D)

Tutaj lista gier z obsługą A3D:
(You need to Login or Register to view media files and links)

Ciekaw jestem czy mogę odpalić na Vortex 1 gry z A3D w wersji 2.0/3.0 ???

(You need to Login or Register to view media files and links)

Bawił się ktoś w coś takiego? co o tym myślicie?
  

"...ale najpierw zrozumcie mĆ³j bĆ³l"
(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
IP Logged
 
rafal893dfx
Full Member
***
Offline


I Love YaBB 2.5

Posts: 734
Joined: 12. Oct 2012
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #28 - 17. Feb 2015 at 20:07
Print Post  
ja zrobisz tego kompa to chce go zobaczyć
  

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)

(You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
YouTube  
IP Logged
 
nukleon
YaBB Newbies
*
Offline


Retro Nukleon

Posts: 39
Location: Stargard
Joined: 01. Mar 2015
Gender: Male
Re: RRedline, GLIDE i PowerSGL na jednym kompie?
Reply #29 - 01. Mar 2015 at 23:22
Print Post  
VooDooMan wrote on 08. Feb 2015 at 20:55:
Na twoje pytanie muszę odpowiedzieć następująco: Niestety nie... najmocniejszą kartą jaka obsłuży API powerVR SGL jest: Videologic Nen250 Wink Jeden koleś ma taką w Polsce... karta to prawdziwy rartyas na świcie może z 8 sztuk wśród kolekcjonerów


Naprawdę? Mam tą kartę VL Neon 250 V1.33 sprawną w kartonie i z płytka oryginalną. Muszę zrobić inwentaryzację sprzętu.
  
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 [2] 3 4 5
Send TopicPrint
 
  « Board Index ‹ Board  ^Top