MarianX wrote on 13. Feb 2015 at 22:11:
Do listy życzeń dorzucę może jakiegoś Virge korzystającego z S3Quake, były wersje dla Q1 DX5/6, poza tymi kartami pasuje jeszcze mpact2. Jak s3 miał własny sterownik dlaQ1/Q2
Dzięki za sugestię. Rozwiń ten temat, bo nic mi nie wiadomo o S3Quake
czyżby S3 opracowały własny wrapper dla Quake'a pod Direct 3D tak jak to zrobił Chromatic pod karty Impact2? wychodzi na to że chyba tak:
(You need to Login or Register to view media files and links)Forsaken wrote on 13. Feb 2015 at 22:51:
Właśnie o to mi chodziło o czym pisze MarianX - o dodanie do porównania kart mających własny "sterownik" czy też "wersję" Quake'a, nie wiem jak to dokładnie nazwać. Tak jak Voodoo miało glQuake, Rendition - vQuake, PowerVR - "coś" - nie wiem czego tu używałeś. Wiem że Permedia używała OpenGL ale czym ten openGL (który nazywasz openGL ICD) się różni od miniGL nie mam pojęcia. Z tego co pamiętam kiedyś próbowałem odpalić na Permedii 2 glQuake'a i nie działało to. Dlatego ciekawiło mnie czy była taka specjalna wersja Quake'a dla openGL. Jak pisałeś w Quake 2 jest oddzielnie 3dfx openGL i openGL i na tym drugim Permedia 2 działała o ile pamiętam.
OK, bo widzę że mało zrozumiałeś z wcześniejszego posta
Voodoo nie miał GLQuake, bo Carmack nie chciał pisać KOLEJNY raz gry pod API wspierane WYŁACZNIE przez jednego producenta układów graficznych (Już wcześniej zrobił ten "błąd" z VQuake dla Verite i żałował...) Dlatego przepisał go drugi raz pod "ogólnodostępne" API OpenGL - a że akurat w tym momencie rozwoju technologicznego Voodoo 1 się najlepiej na nim spisał to już inna sprawa... tak więc KAŻDA grafa mająca sterowniki OpenGL ICD albo Mini GL obsłuży teoretycznie (i w praktyce też szybciej lub wolniej z lepszym lub gorszym obrazem) tą aplikacje (czytaj GLQuake). Więć nie wiem na czym twój problem z odpaleniem Permedi 2 polegał ale na pewno da się to zrobić (jeśli miałeś wcześniej tą gre odpalaną na voodaczach to musisz usunąć plik "opengl.dll" z folderu gry)
Teraz druga sprawa. Oczywiście że mogę dodać do zrobionych już porównań nawet WSZYSTKIE konkurencyjne układy z tamtego okresu do zestawienia to jest:
- Nvidia RIVA 128
- ATI 3D Rage II i PRO
- Matrox Millenium II
- S3 Virge i DX/GX
- 3D Labs Permedia 1 i 2
- SiS 6326
- Trident 9750 i 9850
- Number Nine Revolution 3D
- Cirrus Logic Laguna 3D
- Alliance Promorion AT3D
- Chtomatic Research Mpact II
- Intel i740
tylko że pozwolę sobię zaznaczyć, że ja w tym momencie akurat porównuję układy będące w UŻYCIU W JEDNYM KOMPUTERZE (3Dfx, PowerVR, Rendition)
i to jak gdyby jest teraz mój główny cel bo chce jak nalepiej skonfigurować te karty w ten sposób żeby ze sobą nie kolidowały i jak narazie mi się to udaje
Małym dowodem na to był już filmik gdzie "przerzucam" sobie obraz z "grafy na grafę", kolejnym dodowem jest fotka poniżej z Half-Life 1 gdzie mogę w jednej chwili wybrać sobie grafę/akcelerator:
(You need to Login or Register to view media files and links)Jestem dopiero na wstępnym etapie gdzie zajmuję się grami które wykorzystują jedno "wspólne" API (OpenGL) a potem będę przychodzi to etapu w którym KAŻDA z tych kart wykorzystuje WŁASNE API do danej gry
Tak więc to o co prosisz jest jak najbardziej do zrobienia i widnieje na mojej liscie zadań do realizacji(i robię to już jakoś od lata 2011...) z tym że wciąż brakuje mi kilku układów do pełnego porównania WSZYSTKICH kart...
Nie wiem czy ograniasz sens tego wszystkiego ale dla mnie to jest na tyle intrygujące i interesujące że zastanwiam się nawet czy KTOKOLWIEK w tym kraju się w coś takiego KIEDYKOLWIEK bawił