Callahan wrote on 23. May 2018 at 08:41:
Nieeee, gwarantuję Ci, że nie poznałeś kobiety
Hehe.
Haha. Hahahahaha. Ha. Ha.
ha.
No. Pewnie tak
Niestety na razie cierpi - pojawia się temat własnego lokum, oszczędności, a i też zwyczajnie czasu jest teraz znacznie mniej. G40 ostatni raz jeździło w październiku. Ma luba jest bardzo wyrozumiała i też lubi Polo (przynajmniej to czarne, bo czerwonego nigdy nie widziała), ale to jej poświęcam najwięcej czasu.
Inna sprawa, że czarne Polo kupiłem w grudniu i cały styczeń zajęło mi jego "odgruzowanie". Poprzednie Polo wymieniłem ze względu na jego opłakany stan blacharski, lecz to "nowe" było wyjątkowo zaniedbane mechanicznie. Cały układ hamulcowy łącznie z serwem hamulcowym i pompą wymagały wymiany (hamowały dwa przeciwległe koła!), podobnie jak zawieszenie i części eksploatacyjne. A to czego nie wymieniłem w styczniu, wymagało wymiany już w lutym po tym jak wpadłem na krawężnik i pokrzywiłem felgę i wahacz

Na chwilę obecną, z motoryzacyjnych spraw, przygotowuję samochód do oddania blacharzowi, żeby pozbyć się rdzy która zaczyna się pojawiać.
Polo G40 wymaga jeszcze sporo pracy. Układ hamulcowy wymaga "apgrejdu" (tarcze 256 z przodu zamiast 229, tarcze z tyłu zamiast bębnów, wieksza pompa hamulcowa), muszę wymienić belkę tylną (oryginalnie G40 miało taką ze stabilizatorem), gumy w zawieszeniu wymienić na poliuretanowe.
Pilnej interwencji wymaga również układ chłodzenia - muszę zaadaptować chłodnicę oleju, ponieważ G40 przegrzewa się będąc w karoserii 86c2f (tej poliftowej z kwadratowymi lampami jak w czarnej), a w 86c mieści się tylko mała chłodnica wody, także jest jeszcze gorzej.
Wymienić muszę również napęd kompresora. Pomimo zaadaptowanych dwóch napinaczy i paska wielorowkowego (w miejsce paska double-v), pasek się ślizga i doładowanie jest niższe niż mogłoby być.
Marzył mi się również kompresor G45* i LSD Quaife bazujące na Torsenie, ale to są tak duże koszta, że raczej sobie na to nie pozwolę.
* Oryginalnie wychodziły Polo G40 i Golf/Corrado/Passat G60. G45 to wykonany przez Niemców napaleńców kompresor w którym jest przycięty wirnik z G60 wsadzony do rozwierconej obudowy z G40. Popularnym modem jest montaż po prostu G60 w Polo, ale to wychodzi fajnie tylko w 86c2f. W 86c miejsca jest tak mało, że trzeba ciąć pas przedni żeby się zmieścił, a ja wyznaję zasadę OEM+. Wszystko ma być jak z fabryki.