Page Index Toggle Pages: 1 ... 15 16 [17] 18 19 20 Send Topic
Very Hot Topic (More than 25 Replies) Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności (Read 44981 times)
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #240 - 20. Nov 2023 at 17:48
 
card: 3dfx Voodoo2 (VP-510 12M EDO)
gpu: 3x3dfx
board: 2455P Ver:2.0
ram: 12MB EDO 100MHz, 24x256Kx16 25ns, fbi 4MB + tmu 2x4MB
bus: 192-bit
pci: 5V
directx: 5
in: vga
out: vga

src: artur {
Karta nie ma żadnej znanej mi historii, kupiłem ją jako sprawną która przeleżała 15 lat w magazynie. Po uruchomieniu komputera karta zgłasza się w slocie PCI, ale zarówno pod dosem jak i windowsem nie daje żadnego obrazu w momencie gdy ma wyświetlać grafikę. Sterowniki się instalują i nie ma przy nich wykrzyknika. Po restarcie w Windowsie pojawia się komunikat że glide2x nie znajduje voodoo2. Jedyną diagnostykę jaką wykonałem to ten program mojo.exe
}

info:
* karta w dobrym stanie, lekko zakurzona i gdzieniegdzie brudnawa - oczyszczona pedzelkiem i ipa
* nadrwany maly cap smd C122 przy ram - przelutowany
* w98 dociagnal sterowniki, zainstalowane 'FastVoodoo2 4.6'
* karta wykrywana jako 2, mojo zglasza 1 tmu oraz 0 ram, fbi ok 4mb
* brak ruchomych nozek na chipach, stan karty 4/5 - do sprawdzenia drobnica smd
* na drabince RA11 przerwa na 1 z 4 rezystorow - przelutowany z dawcy
* sprawdzone pozostale drabinki - all ok, mozna odpalac
* mojo zglasza poprawna ilosc tmu oraz pamieci, lacznie 12mb
* demo nature pod dos pieknie wyglada, przeszlo w calosci bez zgrzytow

test: 98SE SP3, Pentium III 500/100, SDRAM 128MB/PC133@100, ASUS P2B 440BX, HDD WD80, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 3103

dziala Smiley

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

1-top_112.jpg ( 438 KB | 4 Downloads )
2-bottom_107.jpg ( 359 KB | 5 Downloads )
3-bad-ra11.jpg ( 315 KB | 17 Downloads )
4-mojo-ok.jpg ( 208 KB | 7 Downloads )
5-test-nature-dos.jpg ( 286 KB | 7 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #241 - 05. Dec 2023 at 20:51
 
card: Matrox Parhelia AGP (MGI PH-A128R) [identyczna jak karta z 2 linka]
gpu: Parhelia 512
board: 7082-0401 REV: A
ram: 128MB DDR
bus: 256-bit
agp: x2/x4
directx: 8.1
out: 2x dvi
bios: atmel 25F1024N, 128KB, SPI, SOP8, v1.2

src: lukas12p
* wykrywana, ale daje tylko szary lub czarny ekran

info:
* karta przepatrzona pod mikro, kilka zbitych drabinek capsow smd - pola lutownicze przelutowane i oczyszczone z resztek, elementy do uzupelnienia
* pod gpu "rozmaslone" kilka padow, moga powodowac zwarcie - przelutowane
* karta byla wczesniej dlubana, cap C797 przy vregu A620 zaznaczony czarnym markerem i lutowany niechlujnie - brak zwarcia, czyli ok, przelutowany
* 1 z dlawikow ma czesciowo ukruszony "kapelusz", na szczescie rdzen caly i nie trzeba wymieniac
* brak zwarc na glownych liniach - mozna odpalac
* karta startuje, brak obrazu, przechodzi post i system bootuje, po chwili migoczacy bialy ekran - wyglada ze gpu sprawne a problem jest z pamiecia
* na 2 z 4 przetwornic brak napiec, dostepne tylko 1.8V oraz 2.6V, brak Vtt, to moze byc powodem zlego dzialania ram
* przepatrzone okolice vregow, element CR600 odpadl po ruszeniu peseta - przelutowany, sasiedni rowniez
* przy tym samym vregu A602 wyrwany C624, podczepiony do 8 nogi ukladu, odpowiada za soft-start, wstawiony 10n, czas startu przetwornicy 750us
* po uruchomieniu karta wyswietla poprawnie obraz, pojawily sie oba brakujace napiecia 2.6V i 1.25V, mozliwe ze przetwornice byly polaczone kaskadowo i jak 1 zaskoczyla to i 2 tez Smiley
* niestety nie posiadam tak malych poczwornych capsow drabinkowych w rozmiarze 603, na dawcach tylko wiekszy rozmiar 805, to sa male odsprzegacze i ich brak nie powinien sprawiac klopotow, bo na kacie sa ich dziesiatki Wink 4 brakujace raczej nie pogorsza sytuacji, moze kiedys sie trafi dawca, to sie je wlutuje
* przepatrzylem ze 40 trupow i na zadnym nie bylo tych capsow, brakuje 4, moze ktos znajdzie u siebie dawce i sie podzieli
* bios w starszej wersji 1.2, dostepna 4.6, mozna zaryzykowac i wgrac nowszy, w najgorszym razie bedzie rzezba z przelutem kostki spi i uzycie programatora
* brak sterownikow dla w98, to relatywnie nowa karta, do tego pro i sa dostepne tylko dla 2k/xp i nowszych, testy w dos zaliczone, jedynie w pc player hi kolory inne, ale to zapewne wina platformy i samej grafy, w pozostalych testach ok
* platforma testowa byla swiezo ogarnieta mobo Asrock 775Dual-VSTA, cpu c2d E6600@2.9GHz, DDR2 2x1GB/1066, AGPx4
* w zwiazku z brakiem sterownikow dla w98, zdecydowalem nie uaktualniac biosu, jest ryzyko ze nie bedzie dobrze dzialac, a testowac nie ma jak, v4.6 jest znacznie nowszy niz orginalny, mimo ze sciagniety ze strony matroxa, to na vgamuseum dostepny jest tylko v1.8, stare linuxiarskie powiedzenie mowi, ze nowsze jest wrogiem dobrego Wink

dziala Smiley

* TODO: zdobycie i wlutowanie 4 capsow drabinkowych

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

1-top_115.jpg ( 479 KB | 5 Downloads )
2-bottom_110.jpg ( 515 KB | 3 Downloads )
3-bad-smd-red-markings.jpg ( 587 KB | 3 Downloads )
4-ram-fail.jpg ( 171 KB | 1 Download )
5-1st-run_015.jpg ( 347 KB | 1 Download )
6-pcplayer-strange-colors.jpg ( 291 KB | 4 Downloads )
7-weird-caps.jpg ( 327 KB | 4 Downloads )
8-vreg-after-rework.jpg ( 253 KB | 2 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #242 - 13. Dec 2023 at 17:31
 
[zalegly opis z 20.8.2023]
card: 3dfx Voodoo3 3000 PCI
gpu: 3dfx
board: Rev D
ram: 16MB SGRAM
bus: 128-bit
pci: 5V/3.3V
directx: 6
out: vga
bios: AT49BV512@PLCC32, 64KB, 05/10/00 Voodoo3 3000 LC BIOS - Version 2.15.11-SG

src: lukas12p
* nie wykrywana

info:
* identyczna jak karta z 2 linka
* brak zwarc na glownych liniach, brak widocznych uszkodzen, mozna odpalac
* platforma testowa: Asus P2B 440BX
* post staje na 0d - zly bios lub gpu trup
* uzyta przedluzka dla pci - latwiejszy dostep do karty
* napiecia ram 3.3V i vcore 2.7V ok
* wstawiona 2 karta s3trio, zrobiony dump bios z 3dfx, wgrany jest najnowszy - gpu czesciowo zyje, moze to byc bios
* jest nadzieje, w98 wykryl karte poprawnie, restart i... freez przy starcie, gpu/ram padniety, brak czesci/dawcy

fail Sad jak poprzednia

* kilka dni pozniej robilem identyczna v3 3000, rowniez posiadala najnowszy bios a wgranie starszego w niczym nie pomoglo
* te karty maja solidnie podbite napiecie vcore ktore pewnie je dosc szybko degraduje, naprawiac niestety nie ma czym, czesci i dawcow brak

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

1-top_119.jpg ( 364 KB | 5 Downloads )
2-bottom_114.jpg ( 376 KB | 1 Download )
3-test-single.jpg ( 437 KB | 4 Downloads )
4-test-dual-dump.jpg ( 349 KB | 6 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
zyga64
Full Member
***
Offline



Posts: 468
Location: Sulęcin, lubuskie
Joined: 29. Dec 2017
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #243 - 13. Dec 2023 at 21:42
 
Na forum cpu-world.com jest gościu który ma chipy do różnych 3dfx.
(You need to Login or Register to view media files and links)
  


- C64 /1541 II /Pi1541 /SD2IEC /EasyFlash3 /WiC64 /RAD
- SCAMP /286@20 /4MB /CL-GD5422 /CMI8330
- i420EX /486DX33 /16MB /TGUI9440 /GUS+ALS100+MT32Pi
- i430FX /K6-2@400 /64MB /Rage Pro PCI /ES1370+YMF718
- i440BX /P!!!750 /256MB /MX440 /SBLive!+Vibra16s
- iB75 / i5 3470s /4GB /GTX750Ti /ALC662
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #244 - 22. Jan 2024 at 18:29
 
Zaktualizowany index naprawianych grafik, lacznie 69 Smiley

edit: poprawiony lekko skrypt, bo cos parser niedomagal, lacznie 72 sztuki, w tym 1 vlb od zamiego
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #245 - 13. Feb 2024 at 20:47
 
card: 3dfx Velocity 100 AGP [karta identyczna z ta z 2 linka]
gpu: 3dfx 355-0021-002
rev: A
board: 210-0380--001
ram: 8MB SGRAM
bus: 128-bit
agp: x2
directx: 6
out: vga
bios: wlutowany, ???? AT49BV512@PLCC32, 64KB, naklejka '2.15.05'

src: wlasna, alegrosz, kupiona jako niesprawna
* brak fabrycznego sledzia oraz radiatora
* kupiona ze wzgledu na rzadkosc, duza szansa ze moze byc sprawna, bo klasyk "ze smietnika"

info:
* brak radiatora i sledzia - do uzupelnienia
* karta lekko brudna, wyczyszczona ipa, podczas czyszczenia odpadl 1 z malych elektrolitow ale i tak mialem zamiar je wymienic, bo sa lekko nadzarte zebem czasu Wink
* na spodniej stronie sporo rys i zadrapan ale brak widocznych przerwanych sciezek
* brak widocznych zbitych elementow smd, nogi na pamieciach cale mimo ze karta sie sporo obijala w kuble na zlom Wink
* opornosc na liniach zasilajacych w normie, brak zwarc, mozna na szybko odpalic
* podlaczona do ostatnio robionej qdi bx440, 128mb ram, p3 700/100 slot 1 i... mobo startuje, jest obraz Smiley
* karta sie przedstawia jako Voodoo3 1000 8MB, bios taki jak na naklejce v2.15.05-SG z 07/02/99
* szybkie testy w dosbench zaliczone, niestety nie mam tooli od 3dfx na tym dysku z w95 a wczesniejszy z 98 czeka na reinkarnacje Wink
* zanim zaczne prawilne testy, to do znalezienia radiator, sledz i wymiana 4 starych elektrolitow 10u/16
* wlutowane 4 nowe capsy o takich samych nominalach, stare 10% ubytku na pojemnosci i esr 2x wieksze - warto bylo wymienic
* sledz znaleziony z jakiegos dawcy, nie jest piekny, posiada inne otwory ale pasuje, pozostal radiator...
* uzyty nowy radiator, mial juz tasme klejaca, czarny i wyglada idealnie, mialem ochote zalozyc klasycznego zielonego z 440bx, bo kupilem kilka sztuk, ale ta zielen powodowala tylko lekki skurcz Wink
* testy w dosbench zaliczone, czas na windows, co prawda szalu nie bedzie raczej, bo karta ma tylko 8MB vram, ale to juz teoretycznie 3dfx v3, takze zobaczymy co tam kotek ma w srodku Wink
* na koniec sesji w dos puscilem jeszcze vmemtest, przelecial 3x, bledow brak
* jeszcze sprawdzilem dump bios z karty, widac ze jest to dedyk dla Voodoo3 1000 8MB, zas w biosie dla velocity jest string 'Velocity 100', fotki wskazuja na velocity, ale bios na v3 - moze karta miala flaszowany bios, zasadniczo bez znaczenia, bo to ten sam rdzen avenger
* stary obraz win98se przeniesiony pod linuxem na "nowy" dysk seagate 40GB, ten w czarnym kondonku, tym razem nie zmienialem wielkosci partycji, powinno pyknac od strzala, orginalny obraz ma 32GB, troche duzo, ale dziala Wink na przyszlosc musze zrobic mniejszy, taki 8GB max dla instant recovery Wink
* dysk podpiety do qdi, dysk wykryty, jak to w bx udma2, system startuje, i blah, zapomnialem podlaczyc myszki na ps2... no nic, klawka w akcji Wink
* win zaladowal sie do pulpitu, brak sterow do grafy, myszka dziala normlanie
* zainstalowane sterowniki 'Amigamerlin v2.9 for V3', po restarcie pulpit hicolor w 16bit i obraz zyleta, zadnych smuzen, szumow, szarpan - mini recap pewnie sie nieco przyczynil, karta wykryta jak nazwa sterownikow powyzej
* everest wykrywa grafe jako Voodoo3 1000 AGP SGRAM 8MB, vcore freq 143MHz czyli natywnie, lecimy z testami
* ze wzgledu na mala ilosc vram, pulpit ustawiony na 640x480x16bit, dxdiag zaliczony, czas na 3dmarki

test: 98SE SP3, Pentium III 700/100, SDRAM 128MB/PC133@100, QDI 440BX, HDD SEA40GB, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 5207
3dm2k: 1400
3dm2k1se: default 1024x768 i 800x600 fail, za malo vramu, 640x480 klatkuje ale wynik: 1237

dziala Smiley

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)
(You need to Login or Register to view media files and links)

edit: (You need to Login or Register to view media files and links)
  

1-top_133.jpg ( 340 KB | 1 Download )
2-bottom_128.jpg ( 358 KB | 0 Downloads )
3-1st-run-platform.jpg ( 537 KB | 0 Downloads )
4-1st-run-post_012.jpg ( 82 KB | 0 Downloads )
5-nssi-gpu1.jpg ( 236 KB | 0 Downloads )
6-nssi-gpu2.jpg ( 312 KB | 0 Downloads )
7-sledz-radiator.jpg ( 373 KB | 1 Download )
8-vmem-test_001.jpg ( 282 KB | 0 Downloads )
9-3dm-2k1se-test.jpg ( 359 KB | 0 Downloads )
10-final_004.jpg ( 359 KB | 0 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #246 - 16. Feb 2024 at 18:09
 
card: 3dfx Voodoo2 (ProVideo PV830 PCB83001)
gpu: 3x3dfx
board: 600-0027-02-B
ram: 12MB EDO 100MHz, 24x256Kx16 25ns, fbi 4MB + tmu 2x4MB
bus: 192-bit
pci: 5V
directx: 5
out: vga in, vga out

src: wlasna, dawca/zlom, wzieta w rozliczneniu od naszego kosiary, jego komentarz:
* po kilku latach leżenia w pudełku przestała działać

info:
* pierwotnie otrzymalem 2 karty v2 od kosiary, 1 udalo sie naprawic (sraczkowata volcano), 2 czyli ta (niebieska) niestety nie, odkupilem ja w rozliczeniu i dlubalem od czasu do czasu z nadzieja na cud Wink raport z naprawy 1 karty: (You need to Login or Register to view media files and links)
* nad karta spedzilem jakies 20 godzin na przestrzeni roku, jak mi sie nudzilo i bylo natchnienie to dlubalem Wink nizej wspominki z notatek
{
* obie karty byly wczesniej naprawiane, niebieska, czyli ta PV830 - lutowany fbi, nieumiejetnie, nogi poprzesowane, pady niektore tez, ruszajace sie
* przelutowalem wszystkie 3 uklady, wykrywana ale problem klasyczny z detekcja tmu w mojo, moze byc albo fbi albo gendac, ten 2 przelutuje wpierw z 2 jak sie nia pobawie chwile, jak nie zadziala no to fbi zdejme i zobacze pady pod spodem ukladu czy nie pourywane ale to rzezba juz Wink
* pozycze z niej gendaca do tej niebieskiej - niestety, podmiana daca nie pomogla, ale tez sie nie spodziewalem ze to zadzaiala Wink po prostu 1 z 2 opcji i ta byla latwiejsza, teraz tylko nadzieja ze beda urwane pady/sciezki pod ukladem, jesli nie to fbi do wymiany ale dawcy brak
* niestety nie mam zadnych padlin v1/v2, teraz by sie przydaly
* napiecia na obu kartach ok, przy okazji testow niebieskiej spalila mi sie moja testowa gf 420
}
* karta miala problem z drabinkami rezystorow 4x22om i 4x47, wymienilem ich 25 sztuk, nie pomoglo to specjalnie ale bylo konieczne, bo opornosci dochodzily do kilku kilo
* dzis z nudow wzialem ja znow na warsztat, pod mikro przelutowalem kolejny raz nogi na fbi - latajace pady i przekoszone nogi to koszmar lutowniczego Wink
* wymienilem kolejne 3 niebieskie drabinki 4x22 bo rezystancje za wysokie i... po kilku probach i korektach nozek odpalila Smiley
* przy boot wykryta na pci, czyli fbi sprawny, ale ktoras z nog mogla nie zwierac, badz ktoras drabinka, normalnie nie moglem uwierzyc, ze taka padaka zyje Smiley - to juz bedzie z 5 czy 6 sesja z naprawa
* nauka na przyszlosc, ze jak grafa niewykrywana, to trzeba bardzo dokladnie sprawdzic czy ktoras z nozek od strony pci przy fbi sie nie rusza, czasem sa zimne luty, czasem twarde zimne luty, oczywiscie drabinki rezystorow rowniez, tutaj byly charakterystyczne niebieskie, wyglad jak z fabryki nowki niesmigane, ale opornosci grubo powyzej 22om
* karta wykryta przez detect.exe, testy w dos zaliczone, mojo.exe zglasza poprawna ilosc chipow i ram, 1x fbi + 2x tmu, 3x4MB=12MB
* zainstalowane sterowniki "3dfxzone.it FastVoodoo2 4.6 Driver for Windows 9X/ME" - karta wykryta poprawnie rowniez w win98
* 3dmarki zaliczone, 2k i 2k1se w 800x600, poniewaz zbyt malo pamieci dla 1024x768
* gry nfs2se, nfs3 oraz unreal gold pieknie dzialaja z v2 w trybie glide, w nfs3 jest kamera z kokpitu, znaczy sie jest 8MB+ vram, w unreal trzeba wymienic dll w katalogu z gra ./system/glide2x.dll na starsza ze sterownikow fastvoodoo (%systemdir%/glide2x.dll), bo ta domyslna z v3 powoduje blad, nastepnie wybrac opcje glide 3dfx, tryb 640x480x16 i cieszyc sie obrazem zyleta z odbiciami zamku w podlodze i mgla Wink

test: 98SE SP3, Pentium III 700/100, SDRAM 128MB/PC133@100, QDI 440BX, HDD SEA40GB, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 3363
3dm2k: na default za malo pamieci, 800x600: 2337
3dm2k1se: na def j.w., 800x600: 705

dziala Smiley

* podsumowujac: cierpliwosc i determinacja w dazeniu do celu, to chyba najwazniejsze cechy przy naprawach v2 Wink ta karta ma ogromna ilosc elementow ktore moga byc uszkodzone, ale wazne sa rowniez sterowniki, gdyz do kazdej generacji sa inne i nie mozna miec zainstalowanych 2 lub wiecej jednoczesnie, to tez eliminuje uzywanie rownolegle kilku generacji kart 3dfx, np. v2 i v3, mozna to ominac ale trzeba miec 2 partycje z 2 systemami albo skrypty ktore podmieniaja sterowniki glide zaleznie od wymaganej karty
* to byl prawdziwy powrot ze strefy smierci Wink mysle ze wstawie ja jako 2 do mojego builda z w98 obok fx1100/agp, nie powinno byc problemow z dzieleniem irq, bo karta go nie wymaga, jedynie czego sie obawiam to cpu p3 s1 1000/133 - to moze byc overkill dla starszych gier Wink

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

1-top-orig.jpg ( 296 KB | 4 Downloads )
2-failed-rpacks.jpg ( 435 KB | 2 Downloads )
3-blue-crap.jpg ( 279 KB | 2 Downloads )
4-boot.jpg ( 189 KB | 0 Downloads )
5-mojo-ok.jpg ( 178 KB | 0 Downloads )
6-test-nfs2se.jpg ( 332 KB | 0 Downloads )
7-test-unreal-gold-fog.jpg ( 191 KB | 4 Downloads )
8-test-nfs3.jpg ( 322 KB | 0 Downloads )
9-final-top.jpg ( 512 KB | 3 Downloads )
10-final-bottom_001.jpg ( 468 KB | 2 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Neo
3dfx Friends
*****
Offline


Developing Engineer

Posts: 4243
Location: Birkenhead
Joined: 04. Jan 2016
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #247 - 16. Feb 2024 at 20:23
 
Dwójka z 1 GHz będzie śmigać, to właśnie na takim poziomie one w SLI rozwijają w pełni skrzydła. To Voodoo 1 miewa problemy z prockami >66MHz FSB
  

DIY woodbox: AMD 386DX40, 32MB RAM, Trident TVGA9000C 512kB, Aztech Pro16 ABI (AZT2316), Primax SoundStorm Wave M16B 1MB (GUS Classic clone), ST3491A, 256MB CF, Windows 95
Socket 7: AOpen AP59s, Cyrix M II-300GP (225 MHz), 64MB SDRAM, SiS 6326 8MB SGRAM, SB32 CT3670 8MB, 9.1 GB IBM SCSI HDD, Win98FE
Socket A: WinFast K7S741, Sempron 2400+ @1960MHz water cooled, 1 GB DDR400, WinFast Geforce 6600 128MB, Audigy SB0090, PCI SATA card (SIL3114), 80GB IDE HDD 3.5", 160GB SATA HDD 2.5", WinXP
Back to top
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #248 - 20. Feb 2024 at 16:37
 
3dfx Velocity 100 AGP part#2 [25-years old bug in the system] (You need to Login or Register to view media files and links)

info:
* post moved to (You need to Login or Register to view media files and links)
* dodana poprawiona glide2x.dll, juz nie trzeba samemu patchowac Wink
* komentarze do postu przeniesione rowniez - dzieki varus Smiley
  

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #249 - 12. Mar 2024 at 18:40
 
card: 3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 8MB PCI) part#1/X
gpu: 3x3dfx
board: ?
ram: 8MB (16xEDO 512k, SOJ40), 8 kostek do ew. wlutowania
bus: 192-bit
pci: 5V
directx: 5
out: vga + vga in

src: wlasna, zakupiona z innym zlomem "na czuja" bowiem wydawalo mi sie ze widze ja wsrod innych na stercie Wink
* zdjecie zlomu przedstawialo kupe kart 1 na 2, bylo niewyrazne i poruszone ale stare voodoo sa bardzo charakterystyczne i ciezko jest je pomylic z innymi kartami, sciagnalem wiec fotke i dokladnie ja "przeanalizowalem" na kompie - wniosek byl tylko jeden, to musi byc v2
* z kart na vgamuseum najbardziej pasowala diamond monster, zatem biere Wink
* niestety aukcja byla typu licytacja a nie 'kup teraz', 7 dni czekania na final z nadzieja ze nikt nie zauwazy i mnie nie przelicytuje
* minal tydzien i bach, udalo mi sie kupic pare kilo zlomu w dobrej cenie, oby tylko sprzedawca przypadkiem jej nie zapomnial spakowac Wink

info:
* przyszlo pudlo ze zlomem, emocje przy rozpakowywaniu i... cuda sie zdarzaja, jest voodoo2 Smiley
* szybka weryfikacja i... mialem dobre przeczucie, karta to Diamond Monster 3D II w wersji 8MB ale sa wolne miejsca na pcb na dodatkowy ram, wiec jest mozliwosc prostej rozbudowy/moda do pelnej wersji 12MB
* karta w kolorze zielonym w zadziwiajaco dobrym stanie, pcb czyste, brak rys, uszkodzonych smd, nogi chipow trzymaja sie mocno, prawie jak nowka z pudelka, brakuje tylko sledzia - do zdobycia i uzupelnienia
* podlaczona do standardowego zestawu testowego z s3 na pci, cpu p3 500/100, 128mb ram, mobo asus p2b - zadziala czy nie?
* post przechodzi, przy boot wykryta na pci, jest dobrze Smiley
* w dos mojo wyswietla poprawnie ilosc i wielkosc pamieci dla fbi/tmu, testy z dosbench zaliczone
* w win98 wykryta, zainstalowane sterowniki FastVoodoo2 4.6, testy trybu glide w grach nfs2se, carma2, nfs3 oraz unreal gold zaliczone, brak artefaktow, po prostu swietnie Smiley
* czas pograc w 3d marki i sprawdzic jak dziala pod d3d

test: 98SE SP3, Pentium III 500/100, SDRAM 128MB/PC133@100, ASUS P2B 440BX, HDD SEA40, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 2460
3dm2k: 640x480x16: 2132

* ze wzgledu na mala ilosc vram, zmniejszona rozdzielczosc w 3dm 2000

dziala Smiley

* jestem mega zadowolony, bo mam inna v2, tego trupa odratowanego od kosiary i ma ona 12mb juz, wiec sli stoi otworem ale... brakuje kabelka oraz jest potencjalny problem 2 kart z rozna iloscia pamieci - kabelek do zrobienia i karty do sprawdzenia

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)

edit:
* ze wzgledu ze tekst byl pisany 1 ciagiem 'post factum' i sklada sie z wielu czasci, moze zawierac bledy/literowki ktore bede poprawiac bez notyfikacji
* orginalnie zostal zrobiony 1 film i 59 zdjec, wszystkie byly edytowane, przycinane i polepszane, film poszedl do zaufanych osob i raczej nie bedzie publikowany
* finalnie podzielilem calosc na 5 czesci, sila rzeczy troche zdjec wylecialo, staralem sie zostawic sama esencje
* lista wpisow:
{
* part #1 (ta ktora czytasz)
* (You need to Login or Register to view media files and links)
* (You need to Login or Register to view media files and links)
* (You need to Login or Register to view media files and links)
* (You need to Login or Register to view media files and links)
}
  

1-where-is-voodoo2-orig-foto.jpg ( 109 KB | 3 Downloads )
2-box2.jpg ( 660 KB | 4 Downloads )
3-top_002.jpg ( 369 KB | 1 Download )
4-bottom_002.jpg ( 335 KB | 2 Downloads )
5-1st-run_017.jpg ( 353 KB | 0 Downloads )
6-speedsys.jpg ( 215 KB | 0 Downloads )
7-mojo.jpg ( 200 KB | 1 Download )
8-dos-demo.jpg ( 281 KB | 0 Downloads )
9-3dm99-test.jpg ( 340 KB | 0 Downloads )
10-3dm2k-test.jpg ( 327 KB | 0 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #250 - 12. Mar 2024 at 18:45
 
3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 8MB PCI) part#2, (You need to Login or Register to view media files and links)

info (kabelek sli):
* zmajstrowany kabelek sli ze starej tasmy fdd, optymalna dlugosc to 5cm/2", dluzsze moga powodowac artefakty i przeklamania kolorow na ekranie, nawet ktoras z owczesnych firm robila wymiane kabelkow na krotsze wlasnie z tego wzgledu
* a byla to Creative Labs i 3D Blaster Voodoo2, w opublikowanym dokumencie wspominaja o starym "zlym" kabelku dlugosci 3"/7.6cm oraz o nowym "dobrym" 1.5"/2.5cm ale to zmusza do uzycia 2 sasiednich slotow pci, natomiast 2" pozwalaja zachowac odstep 1 pci, co jest wygodniejsze, bo umozliwia wiecej kombinacji - wybiegajac w przyszlosc, to u mnie karty nie chcialy wspolpracowac w sli kiedy byly obok siebie
* przy robieniu kabelka trzeba uwazac i bardzo ostroznie rozbierac wtyczki, bo latwo mozna polamac zaczepy
* przy "odrywaniu" tasmy od wtyczki moga wyjsc rowniez piny, to nie problem, wystarczy je pozniej delikatnie wcisnac w pusty otwor
* nalezy sprawdzac 3x jak sa ulozone klucze wzgledem tasmy bo pozniej moga nie chciec wejsc w gniazda, u mnie akurat tylko 1 wtyczka byla kluczowana ale i tak sprawdzalem wielokrotnie
* do zaciskania tasmy we wtyczce najlepiej uzyc imadla, wczesniej tasme warto lekko mlotkiem "wbic" w goldpiny i potem nalozyc "pokrywke" wtyczki, nastepnie calosc z wyczuciem docisnac w imadle
* sama tasma nie musi byc od razu idealnie przycieta, nawet lepiej jest zostawic kilka mm po kazdej stronie i juz po zacisnieciu wtyczek dociac nadmiar tasmy nozykiem do tapet
* czas zrobienia kabelka to ~15m nie liczac poszukiwania tasmy dawcy
* nizej link do wiki z orginalna rozpiska kabelka, zrobilem swoja wersje z bialym tlem, ktora jest przyjazniejsza dla drukarek

web:
(You need to Login or Register to view media files and links)
  

1-sli-cable.jpg ( 169 KB | 0 Downloads )
2-sli-cable.jpg ( 143 KB | 0 Downloads )
3-sli-cable.jpg ( 183 KB | 1 Download )
4-sli-cable.jpg ( 172 KB | 0 Downloads )
5-sli-cable.jpg ( 199 KB | 0 Downloads )
6-sli-cable.jpg ( 210 KB | 0 Downloads )
7-sli-cable.jpg ( 186 KB | 0 Downloads )
8-sli-cable.jpg ( 208 KB | 0 Downloads )
9-sli-cable.jpg ( 185 KB | 0 Downloads )
10-sli-cable.jpg ( 351 KB | 0 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #251 - 12. Mar 2024 at 18:47
 
3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 8MB PCI) part#3, (You need to Login or Register to view media files and links)

info (sli 8+12):
* kabelek zrobiony, karty obsadzone po kolei od strony cpu: s3, v2 8mb, v2 12mb, zalozony kabelek
* chwila prawdy czy nic nie pojdzie z dymem, plyta wlaczona, dymu nie ma, przy boot wykryte obie karty, ale czy sli dziala?
* karta wykryta przez w98 ale dla pewnosci przeinstalowane sterowniki FastVoodoo2 4.6 dla obu kart w managerze urzadzen
* nerwowe klikniecia w ustawieniach ekranu w celu weryfikacji sli i... jest wlaczone Smiley system info zglasza fbi 4mb i tmu 4mb, chociaz obie karty maja teraz dostepne 12mb vram a lacznie 20mb, pozniej wyjasnie ta vudulska matematyke Wink
* nfs3se i carma2 ok, w unreal brak mgly i tekstury wygladaja jak lampki choinkowe
* nfs3 normlanie wymaga karty z 8mb vmem zeby pokazywal sie kokpit, ale ze voodoo maja pokrecone pamieci, to musza byc 12mb wersje, kokpit wyglada jak na starych monitorach crt, co 2 linii nie bylo, dziwnie to wygladalo ale dzialalo, v2 8mb nie daje rady najwidoczniej, niestety nie zrobilem zdjecia

test: 98SE SP3, Pentium III 500/100, SDRAM 128MB/PC133@100, ASUS P2B 440BX, HDD SEA40, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 3634 (!)
3dm2k: 2036 (!)
3dm2k1se: 800x600x16: 493
* ! - nie pamietam dokladnie czy nie eksperymentowalem i nie ustawilem 640x480, bylo juz dosc pozno i pare piw poszlo Wink
* tym razem 3dm 2000 juz na domyslnych ustawieniach 800x600 i dodany 2001SE ale jednak za ciezki i wciaz za malo vram dla 1024x768
* wydajnosc na oko skoczyla o 50%

dziala sli 8+12 Smiley czas na vmem mod i pelne sli 12+12
  

1-sli-boot.jpg ( 405 KB | 0 Downloads )
2-sli-win98.jpg ( 284 KB | 2 Downloads )
3-cli-nfs2.jpg ( 189 KB | 0 Downloads )
4-sli-3dm99-test.jpg ( 346 KB | 0 Downloads )
5-sli-test-platform.jpg ( 582 KB | 0 Downloads )
6-sli-3dm2k-test.jpg ( 269 KB | 0 Downloads )
7-sli-cards.jpg ( 337 KB | 0 Downloads )
8-sli-3dm2k1se-test.jpg ( 367 KB | 0 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #252 - 12. Mar 2024 at 18:49
 
3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 8MB PCI) part#4, (You need to Login or Register to view media files and links)

info (vmem mod 8->12):
* odnalezione kosci ram zakupione dawno temu na ali
* wlutowane 8 sztuk hotem, nastepnie poprawione wszystkie lutownica
* karta z grubsza przemyta ipa - pozostaje tylko pytanie czy kostki byly koszerne i czy wstanie czy nie? Wink
* podlaczona sama + s3 i... po wlaczeniu plyty dymu brak, zadna z nowych sie nie grzeje, jest obraz, karta wykrywana przy boot - chyba dziala Wink
* demko nature w dos przechodzi bez zgrzytow, inne dema rowniez, testy z dosbench ok - karta po rozszerzeniu pamieci sprawna
* win98 wykryl karte, sterowniki ponownie przeinstalowane, system info wyswietla poprawnie wartosci pamieci, fbi 4mb i tmu 8mb - vmem mod sie udal Smiley
* standardowe gry na glide pod win dzialaja ok, 3dm99 wyswietla poprawnie ilosc vram
* znaleziony dawca sledzia, jeden z otworow nieco za duzy ale pomogla tasma przylepna alu, moze kiedys sie trafi orginal, to wymienie ale puki co jest swietnie

test: 98SE SP3, Pentium III 500/100, SDRAM 128MB/PC133@100, ASUS P2B 440BX, HDD SEA40, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 3132
3dm2k: 800x600x16: 2150
3dm2k1se: 800x600x16: 580
3dm2k1se: 640x480x16: 650

* 1024x768x16 niedostepne, poniewaz wymaga 8mb dla fbi

dziala Smiley witamy 12MB na pokladzie

* czas na testy pelnego sli 12MB
  

1-rework_001.jpg ( 547 KB | 1 Download )
2-rework_003.jpg ( 279 KB | 1 Download )
3-rework_001.jpg ( 237 KB | 2 Downloads )
4-rework-final_001.jpg ( 406 KB | 1 Download )
5-vmem-mod-12mb.jpg ( 778 KB | 1 Download )
6-unreal-glide-test.jpg ( 220 KB | 0 Downloads )
7-unreal-glide-test.jpg ( 136 KB | 0 Downloads )
8-3dm99-vmem.jpg ( 307 KB | 0 Downloads )
9-dos-demo-nature_001.jpg ( 316 KB | 0 Downloads )
10-new-bracket.jpg ( 354 KB | 0 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #253 - 12. Mar 2024 at 18:51
 
3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 8MB PCI) part#5, (You need to Login or Register to view media files and links)

info (sli 12+12):
* podlaczona 2 v2, karty polaczone kabelkiem, obie wykrywane przy boot
* win98 wykryl obie, ponownie przeinstalowane sterowniki FastVoodoo2 4.6, sytem info poprawnie zglasza ilosc pamieci oraz wlaczony tryb sli, fbi 4mb i tmu 8mb
* 3dmarki rozpoznaja podwojna ilosc pamieci fbi czyli 8mb oraz pamieci tekstur 8mb, dla systemu karty w sli maja 16mb, mimo ze lacznie jest 24mb Wink
* polaczenie obu kart w sli wlaczylo mozliwosc uruchomienia trybu 1024x768x16, czas na 3dmarki i testy directx

test: 98SE SP3, Pentium III 500/100, SDRAM 128MB/PC133@100, ASUS P2B 440BX, HDD SEA40, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 4613
3dm99: 1024x768x16: 3876
3dm99: 1024x768x16 single fb: 3984 - odradzam, mozna dostac ataku padaczki, ale ramu dla fbi trzeba tylko 3mb wiec powinno dzialac z 1 karta
3dm2k: 800x600x16: 2521
3dm2k: 1024x768x16: 2299
3dm2k1se: 640x480x16: 652
3dm2k1se: 800x600x16: 649

* widac wzrost wydajnosci, ale z finalnymi testami wstrzymam sie do dedykowanej platformy ktora ma lepsze komponenty, obecne wyniki nalezy raczej traktowac jako testy stabilnosci
* najwazniejsze jednak jest to, ze w sli 12-12 kokpit w nfs3 wyglada juz zupelnie normalnie, tak samo mgla w unrealu sie "naprawila" i nie przypomina choinki swiatecznej Wink

dziala Smiley mam w koncu po latach swoje pierwsze v2 w sli Smiley

info (matematyka voodoo2):
* 1 zagadka, dwie v2 w sli, obie maja po 12mb vram, ile vram widzi system?
* 2 zagadka, rowniez dwie v2 w sli, ale 1 ma 8mb a 2 12mb, ile widzi system, to bedzie dobre Wink
* zanim przeczytasz odpowiedz, to wez kartke i olowek, pomysl chwile, zapisz wyniki, bedzie zabawniej Wink
* 3dfx tak wymyslil swoja architekture, ze w sli 2x v2 sumuje sie tylko pamiec fbi czyli 4+4=8mb co pozwala na tryb 1024x768x16, natomiast pamiec tmu jest jednakowa dla obu kart i sie nie dodaje, czyli dla 12mb karty jest 4mb dla ramki i 8mb pamieci tekstur, ale jak laczy sie 2 rozne sztuki 8+12, to pamiec tmu bedzie miec tylko 4mb, wiec przy 2x12mb jest lacznie 16mb calkowitej vmem a przy 2 kartach 8+12 jest 8+4 czyli tylko 12mb, wzor uproszczony: fbi*2+min(tmu)
* to bylo proste, pawda? jak tam zapiski? Wink teraz smiesznostka z szyna pamieci, wiekszosc zrodel w necie podaja 192-bit, ale to nie do konca prawda, bo kazdy chip ma tylko 64-bit, ale ze sa 3, to je ludziska mnoza x3 wiec stad magiczne 192 Wink to jest genialny marketing, uczciwiej byloby powiedziec ze sa trzy 64-bitowe szyny pamieci, niz 192-bit, bo to sugeruje 1 szeroka, nawet specyfikacja chipsetu voodoo2 nie zawiera w sobie magicznej liczby 192, tylko normalne 64-bit per chip
* na koniec prosze przymknac oczy i wyobrazic sobie abstrakcyjne v2 gdzie kazda ma standardowy fbi 4mb oraz 3 tmu kazdy po 4mb i... 3 zagadka, jaka bedzie szyna pamieci i ile vmem system zobaczy przy 2 takich kartach w sli? 256-bit i 20mb? mozliwe czy jednak nie, chociaz szyna wydaje sie byc ok przy tendencji do sumowania ale vram bedzie miec tylko 14MB Wink jak to? dlaczego tak, przeciez powinno byc 4*2+3*4=8+12=20MB???
* no wlasnie dlaczego tak? teraz ekstra info czemu nie mozna miec v2 z laczna pamiecia wieksza niz 12MB, choc w teorii jest to 16MB - otoz dlatego, ze max przestrzen adresowa dla v2 to 16MB z czego 1/4 czyli 4MB jest uzywana przez wew. rejestry, kolejne 4MB uzywa fbi i na tekstury zostaje 8MB, to tez tlumaczy czemu nie ma kart v2 z 3 czy 4 chipami tmu i ramem 4MB dla kazdego, ograniczeniem jest wlasnie 8MB przestrzen, gdyby chciec uzyc 3x tmu, to kazdy musialby miec 2MB, czyli max dla 1 karty to byloby 4+3*2=4+6=10MB, bo 3*4=12MB a to juz poza zakresem dostepnej przestrzeni adresowej, najwyrazniej nie bylo to oplacalne (a raczej nie mialo sensu) dla 3dfx aby robic karty v2 z 3 czy 4 chipami tmu i laczna pamiecia tekstur 3x2MB lub 4x2MB i stad "tylko" 2 tmu w komplecie w wersjach 4/8MB (teraz nazwalbym to sweet point) - oto cala tajemnica wiary ktorej mozna sie doszukac w specyfikacji v2 Wink
* dla wygody i latwiejszego zrozumienia uzywam starych nazw chipow fbi/tmu (Frame Buffer Interface/Texture Mapping Unit) zamiast oficjalnych nazw kodowych dla v2 chuck/bruce
* na samiutki koniec kilka przemyslen ktorymi sie podzielilem z paroma osobami na signalu, tekst edytowany: ostatnio zagrzebalem sie w 3dfx, i doszedlem do wniosku ze najlepsze karty to sa v2, bo dzialaja z kazdym sprzetem praktycznie, wlacznie z nowszymi procami, do tego sli, v1 sa idealne do starych platform, pojda nawet z 486 ale lepiej uzyc pentium albo jeszcze lepiej p2, bo sa dodatkowe instrukcje mmx, ew. amd z 3dnow, rush problematyczna, tak samo banshee, demka pod dos wlasciwie nie dzialaja z nimi, wczesne v3 czyli velocity po moim fixie z glide juz jest super, praktycznie to samo co v3 2000 ino ramu mniej ale mozna zrobic moda, tak samo v3 2000 i 3000, ale to rzadkie karty, a 3000 to juz wogole kaplica, mialem 3 czy 4 w rekach i kazda miala uwalony gpu, seria 4000 nie ma sensu zupelnie, tez rzadkie ale wydajnosc slaba i brak t&l, jedynie pozostaje 5500 ale tu znow wychodzi niska wydajnosc w porownaniu do owczesnych i brak t&l, do tego cena kosmiczna, takze tylko v2 i v1 zostaja

info (plany na przyszlosc):
* bedzie swietny komplecik do mojego flagowca na slot1 z p3 1000/133 ale... juz sie zamiemu zalilem, ze bedzie zgrzytanie zebow, dylematy i pewnie placz, bo nie wiem czy sie obie zmieszcza, a rozdzielac siostrzyczki to nie po chrzescijansku Wink
* w tym buildzie jest tylko 1 pci wolne i sli nie wejdzie, a chcialbym tam miec tez tego mocnego fx1100 na agp, niestety jego radiator zaslania pci#1, a robic 2 platforme praktycznie taka sama tylko z voodoo w sli to sredni pomysl
* sprawdzilem jak sie rzeczy maja i... jest nadzieja Smiley sa 2 wolne sloty pci na samym dole, tylko oba wspoldziela zasoby z innymi rzeczami, v2 co prawda nie wymaga irq wiec tutaj jest ok, ale moga nie lubic sie z innymi, minus tez ze wywiewnik bede musial wyjac ale wtedy wykorzystam to mocowanie w budzie co juz jest na dodatkowy wiatraczek
* czas na testy w lepszym kompie i oby wszystko poszlo zgodnie z planem Smiley

edit:
* dodane wyniki z 3dm99 1024x768x16, kosmetyka
  

1-sli-12-12.jpg ( 544 KB | 16 Downloads )
2-sli-nfs3-test-1024x768.jpg ( 194 KB | 6 Downloads )
3-sli-3dm99-test-platform.jpg ( 419 KB | 2 Downloads )
4-sli-3dm99-test-vmem.jpg ( 561 KB | 2 Downloads )
5-sli-3dm99-test.jpg ( 367 KB | 1 Download )
6-sli-3dm2k-test-1024x768.jpg ( 358 KB | 0 Downloads )
7-sli-3dm2k-test-800x600.jpg ( 350 KB | 0 Downloads )
8-sli-3dm2k1se-test-800x600.jpg ( 362 KB | 0 Downloads )
9-sli-3dm2k1se-test-640x480.jpg ( 349 KB | 0 Downloads )
10-target-platform.jpg ( 306 KB | 6 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
smola
3dfx Friends
*****
Offline



Posts: 686
Location: krk
Joined: 16. Dec 2020
Gender: Male
Re: Chirurgia VGA - przywracanie do życia piękności
Reply #254 - 17. Mar 2024 at 19:17
 
3dfx VooDoo2 (Diamond Monster 3D II 8MB PCI) part#6, (You need to Login or Register to view media files and links)

info (target build):
* z docelowego builda wyciagniety wiatraczek oraz awe32, gdyz kolidowala z ostatnim pci - gniazdo pci#6 dzieli ten sam slot w obudowie co isa, wiec jest dylemat, albo isa albo pci
* uwolnione 2 ostatnie sloty pci i wstawione tam siostrzyczki v2 Smiley
* teraz bedzie zagadka jak zapakowac dzwiekowke, bo juz nie ma wolnych pci, jedyne ktore mozna by uzyc to #1 pod agp ale tam jest fx1100, ktory radiatorem blokuje to zlacze, crap...
* przy boot karty niewidoczne ale w98 wykryl obie, dociagnal sterowniki FastVoodoo2 4.6 i wskazuje system info ze jest sli aktywne - bajka Smiley
* zapodane testy, 3dm99 na start i zaliczony, ale musze przekladac wtyczke vga, bo fx1100 ma tylko 2 gniazda dvi i trzeba uzywac przelotki dvi->vga
* po paru testach jestem zmeczny przepinaniem wtyczek, podlaczylem adapter dvi + kabel vga i dam sie wykanczac gorsza jakoscia obrazu na monitorze Wink

* nizej biezace testy, platforma sie nieco zmienila, w nawiasach () poprzednie wyniki z p3 500/100:
test: 98SE SP3, Pentium III slot1 1000/133@1050/140, SDRAM 256MB/PC133@140 CL2, ASUS P3B-F 440BX, SSD Plextor120, DX9.0c, AGPx2
3dm99: 6174 (4613)
3dm99: 1024x768x16: 4246 (3876)
3dm2k: 800x600x16: 3774 (2521)
3dm2k: 1024x768x16: 2766 (2299)
3dm2k1se: 640x480x16: 1220 (652)
3dm2k1se: 800x600x16: 1134 (649)
unreal gold: 640x480x16: 121.3 fps
unreal gold: 800x600x16: 87.0 fps
unreal gold: 1024x768x16: 59.6 fps

* dodanie dzwiekowki oraz przesuniecie kart w wyzsze pci nie zmienilo nic w wydajnosci, zatem zostanie jak jest, fx bedzie dla nowszych gier/dem a sli v2 dla glide i starszych produkcji
* unreal gold ma wciaz problem z poprawnym wlaczaniem przy starcie trybu glide i startuje w d3d, trzeba recznie sie przeklikac i zapodac w konsoli 'timedemo 1', wydajnosc nieco wieksza niz w testach phila opisanych w pdf - swietna robota btw

web:
komp na zlot: (You need to Login or Register to view media files and links)

edit:
* dodane wyniki i zdjecia z unreal gold
  

1-final-cfg.jpg ( 362 KB | 5 Downloads )
2-final-cfg-cables.jpg ( 465 KB | 2 Downloads )
3-test-3dm99.jpg ( 377 KB | 1 Download )
4-unreal-sli-640x480.jpg ( 216 KB | 1 Download )
5-unreal-sli-800x600.jpg ( 245 KB | 0 Downloads )
6-unreal-sli-1024-768.jpg ( 264 KB | 0 Downloads )
7-glide-cfg-registry.jpg ( 339 KB | 0 Downloads )

(You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links) :: (You need to Login or Register to view media files and links)
Back to top
 
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1 ... 15 16 [17] 18 19 20
Send Topic